Ga naar inhoud

Prothesewissel met kapsel of niet...


Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Na lang wikken en wegen heb ik mijzelf toch aangemeld op dit forum.

In de hoop wat meer info te vinden om uiteindelijk mijn beslissing te nemen :).

Even kort mijn verhaal ;)

10jaar geleden had ik tubulaire, erg verschillende, borsten. Ik kreeg toen een borstvergroting en aan mijn rechterborst een tepellift.

links 265gr en rechts 175gr (Natrelle Inspira rond texturend) boven de spier.

ondertussen 2 kindjes verder en weer wat meer hangende borsten (4jaar en 2jaar) kom ik tot het besef al een 5jaar met best wel wat last rond te lopen aan mijn linkerborst.

Ze is hard geworden en trekt best wel. maar die pijn is te verdragen en wisselt heel erg.

Mijn eigen chirurg maakt er niks uit. Maar omdat ik mij toch wat zorge maakte ben ik naar  Dr. Bosselaer in Herentals geweest. zij stuurde mij naar de NMR. Geen scheur te zien maar er is wel duidelijk Kapselcontractie te voelen bij manupilatie.

ik heb na mijn eerste ingreep nog steeds verschil in mijn borsten. dus heb altijd gedacht dat de prothese verkeerd zouden zitten..

 

 

Nu het dilemma...

1) Ik laat mijn kapsel verwijderen en laat nieuwe prothesen steken, met het risico terug kapsel te krijgen. + Dr. bosselaer weet niet of de prothese inderdaad fout of correct zitten en ze weet dus iets moeilijker in te schatten welke nieuwe prothese ze net moet bestellen... Daar zij de eerste operatie niet heeft gedaan.

2) Optie 2. ik laat mijn prothese verwijderen. het kapsel ook.  samen met een tepellift. Laat alles een jaartje tot rust komen en kijk dan verder wat we doen.. Maar dit schrikt mij enorm af.. Ik ben zo onzeker en voel me echt niet goed in mijn vel.. en dan dit nog erbij? Ga ik helemaal plat zijn voor 1jaar :(. Plus dat wil zeggen 2 periodes van herstel. 2 keer kosten...

 

Ik ben dus op zoek naar iemand die ook in deze of dergelijke situatie zit of heeft gezeten... Ik geraak er zelf niet uit..

 

Alvast super bedankt voor iedereen die de moeite neemt om mijn verhaal te lezen.

 

Groetjes,

MissRoxy ❤️

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo MissRoxy,

 

ikzelf word 14 februari geopereerd ivm ernstige kapselvorming (baker 4).Mijn rechterborst is samengetrokken door het kapsel wat veel pijn geeft. (mijn protheses zitten al vanaf 2002). daarom heb ik ervoor gekozen nu gelijk een prothese wissel te doen omdat ik nu toch geopereerd word en de protheses natuurlijk alweer 18 jaar oud zijn. Heb verder geen ervaring met een tepellift. Ik kan je hierin dan ook geen advies geven. Maar ikzelf ben wel heel blij dat er weer nieuwe protheses geplaatst worden, zonder zou voor mij echt geen optie zijn. Over eventueel nieuwe vorming van kapsel maak ik me nu geen zorgen, dit gebeurd namelijk niet altijd. Ik heb in 1995 mijn eerste bv gehad en daarbij had ik ook geen kapselvorming. (protheses zijn toen verwijderd ivm de beruchte soja protheses).

Veel succes met het maken van je beslissing....

 

Lieve groetjes 3timesaround

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.