Ga naar inhoud

zomervakantie na borstvergroting


bollie

Aanbevolen berichten

Ik heb een borstvergroting die gepland staat de eerste week van mijn zomervakantie.

Daarna kan ik zo'n 3 weken rusten, en dan de week die hier op volgt,

vertrekken we met het vliegtuig richting Griekenland.

We hebben 3 kindjes die heel graag in het zwembad spelen.

Kan ik af en toe eens mee in het water na zo'n operatie? Risico's bij het vliegen?

Dragen van bikini/ zwempak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste 4 a 6 weken moet je 24 uur per dag je sport bh aan..

dus geen normale bh's of bikini's!!

ook mag je 6 weken niet zwemmen..

dus eigenlijk is het niet zo goed gepland ?

Je moet echt 6 weken je rustig houden, niet te zwaar tillen, niet boven je hoofd tillen enz..

Je prothesen moeten goed inkapselen!

ik was 3 weken na mijn bv echt niet op vakantie gegaan.. maar dat is persoonlijk ;)

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ligt er wel aan of je voor de spier of achter de spier laat plaatsen. Ik heb ze voor de spier geplaatst en liep na twee weken al weer hard (mocht van mijn arts)en mocht na 4 weken een gewone bh aan (wel 's nachts nog een sportbh). Je kunt het ook even aan je arts vragen!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben net de dag dat ik 4 weken po was vertrokken op vakantie met het vliegtuig.

Was volgens chirurg ook geen probleem.

Wel goed opletten dat je je littekens goed bedekt houd.

En je kan mee in het water als je wonden goed toe zijn enkel zwemmen ging bij mij nog niet had teveel last van mijn spieren onder de arm, tegen dat we naar huis gingen lukte het al wel beter hoor maar denk dat dit ook van persoon tot persoon scheelt.

Niet teveel zorgen maken en geniet er maar van!!!

Had nog wel mijn sportbeha mee voor s' nachts en heb hier ook af en toe gebruik van moeten maken ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai , pas geopereerd en dan bakken en braden in die sportbh > griekenland is HOT. Zou niet graag in jouw plaats zijn .

Ik zou het persoonlijk ook gewoon niet durven vooral niet omdat ik weet hoe ik mijn bv 'beleefd' heb de eerste 2 maanden .

Maar goed , het herstel ervaart iedereen anders én je reis is geboekt !

Dus met die commentaar ben je niks . Je zal zelf wel weten dat het niet hét slimste is maar een werkende mens heeft al zo weinig verlof en dan willen we genieten .

Tja dat vliegtuig ... je zit eigelijk met operatiewonden maar ik denk niet dat het efect gaat hebben op't herstel eerlijk gezegt .

Dan dat zwemmen : forget it ! Pijnlijk ...

Maar je kan het water in natuurlijk , in je bikini .

Probeer zoveel mogelijk die sportbh aan te doen . Als je die sportbh niet draagt - bvb onder een open top/kleedje - is het beste alternatief géén bh aan te doen volgens mijn chirurg .

De rest hebben de dames hierboven al gezegt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb expres mijn vakantie een half jaar na de operatie gepland, leek mij het slimste....

Al is het denk ik voor iedereen anders, ik had het zo gekozen omdat ik niet beperkt wilde zijn in men doen en laten op vakantie.... zeker met kindjes....

Gewoon genieten van je vakantie, want misschien valt het herstel inderdaad mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reis is inderdaad geboekt en ik kan buiten die periode geen vakantie nemen.

Dus dit is het enigste haalbare voor mij.

Mijn man is dan ook die periode thuis en kan me met alles helpen.

Op reis zou ik dus enkel eens mee in het water gaan met de kindjes,

niet zwemmen, geen glijbanen enzo...gewoon efkes mee gaan met de kindjes.

Zal alles inderdaad nog eens duidelijk vragen aan pc als het zover is...

Zouden er badpakken bestaan die goed zijn na een bv?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn toch 'verstevigende' badpakken op de markt denk ik .

Voor dames die 'groot geschapen' zijn (of achteraf wat bijkrijgen :D) en dat nodig hebben , niet ?

Heb nog snel wat info ivm vliegtuig gezocht .

Kort na de operatie raad men vliegen af omwille van kans op nabloedingen maar er staat niet bij hoeveel dagen/weken 'kort' dan wel is . Vraag dat ook even aan je chirurg .

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey heey

Ik vraag me wel een beetje af hoe je dat gaat doen allemaal of je man dan haha want met al die koffers,bagage en je kindjes en jij kan niets doen! misschat het niet hoor ik begon me pas na 3 weken goed te voelen vond bijv. wandelen bij 2 weken PO erg vervelend en voelde dat gelijk aan mn borsten, had een te lage bloedrruk en mijn suikerspiegel was slecht na de operatie (bloedarmoede)! Je mag als je wonden dicht zijn weer in het water/sauna dat is meestal na 2/4 weken PO maar bij mij zijn ze nog steeds niet helemaal dicht ivm een bloeduitstorting (6 weken PO). Dus ik zou het normaal gezien verzetten als ik jou was, maar aangezien je dan alleen op vakantie kan snap ik best dat je wil gaan hoor zou ik denk ook doen haha maar zou wel echt ff goed checken of je zelf goed in orde bent voordat je straks in het buitenland je eige niet goed voeld ofzo je heb dan toch net een opertie achter de rug met 2 wonden en de 1 hersteld mischien wel snel maar niet iedereen natuurlijk!

Liefs Bambie

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja zware koffers meesleuren....

als je nou met zijn 2e was kon je man/vriend alles doen,

maar je hebt ook nog je kids waarvan je spulletjes mee moet nemen..

ik zou het niet doen...

lijkt mij dat je geen prettige vakantie krijgt!

en je wilt toch ook dat je prothesen goed inkapselen ?

kun je niet je operatie 1 week eerder planne ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had toevallig laatst (2 weken geleden) gehoord van iemand dat die na een 9 dagen al op vakantie ging, gewoon deed zwemmen en na 3 weken alweer op het paard zat, dat mocht gewoon van de chirurg. En de borsten zijn gewoon mooi en ze heeft nergens last van!

Maja persoonlijk zou het ook niet mijn keuze zijn

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het persoonlijk niet doen :blush:

Je moet toch minstens een stevige bh aan de gehele dag 4 a 6 weken lang hihi nou dan ga je zweten denk ik hihih.

Je moet toch echt je rust houden! Lijkt me ook niet goed om ineens in de zon te liggen.

Ik weet niet hoe je het krijgt?

Ik zou het met mijn arts overleggen en zeker niks te veel willen doen (zou ik dan weer hebben hihi)

Anders word het een lekkere lui vakantie :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Misschien kan je proberen om een rolstoel te bemachtigen? Klinkt misschien heel gek, maar dan krijg je wel alle hulp met je koffers enzo. Ze gaan ervan uit dat jij helemaal niks kan doen dan. Ik ben van Turkije teruggekomen in een rolstoel (geen fijne vakantie, heb anderhalve week in het ziekenhuis gelegen), en dan doen ze wel echt alles voor je. Als je eenmaal in je hotel bent kan je dan gewoon heel rustig aan doen. Ik zou ook gewoon wel gaan hoor, maar goed rekening houden dat je niet teveel doet/tilt. En inderdaad een wat stevige bikini aandoen zodat het een beetje lijkt zoals in een sport-bh. Dus nog geen sexie bikini-topjes dit jaar ;-)

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik ben op 14 juni geopereeerd en denk een maand erna op vakantie vertrokken met vriend en 3 kinderen. Ik heb enorm kunnen genieten van die vakantie, in bikini, in het zwembad enz... Zelf het trekken van de koffers en sleuren met de kindjes ging prima. Alleen hield ik m'n littekens héél goed bedekt met tape en sliep ik 's nachts nog met een sportbh. Ook 's avonds onder een topje toch nog een sportbh. Zwemmen ging nog niet goed, ik heb ze onder de spier dus dat voel je wel een lange tijd. Maar omdat we hier thuis ook een zwembad hebben zat ik er al na 2 weken in :-)

Ik ben perfect hersteld ondanks het niet al te strikt naleven van alle regeltjes gedurende 6 weken... Iedereen geneest anders en elk lichaam is anders. Ik zou gewoon lekker genieten van je vakantie !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.