Ga naar inhoud

Ervaringen protheses verwijderen; spijt?


Jessy827

Aanbevolen berichten

Goedenavond, ik ben Jessy, 37 jaar oud. In 2004 heb ik een borstvergroting met Mghan MHP implantaten ondergaan, +- 300 cc. 

Nu, na goed 15 jaar, is het tijd om ze te vervangen.

Ik ben geneigd om er geen nieuwe implantaten voor in de plaats te laten plaatsen.

Maar ik vraag me af of er vrouwen zijn die dit ook hebben gedaan en of ze misschien spijt kregen. 

Daarom hoop ik dat er iemand is die me hier iets meer over kan vertellen. 

 

Mijn beweegredenen zijn als volgt:

Het lijkt me eigenlijk wel fijn om die borsten niet meer te hebben. 

Ik ben me er namelijk behoorlijk bewust van, die dingen. Ben er natuurlijk heel blij mee geweest, dat zeker. 

Met sport ben ik erg actief en ook hierbij ben ik me er bewust van. Dat mensen het zien, of dat ze denken dat ik ermee te koop loop, dat soort dingen. Het zijn kleine gedachtes, maar ik heb ze wel. De borsten zijn niet heel groot hoor, een ruime C cup, maar wel markant aanwezig door de hoge projectie. 

Voor het bewegen en dit bewustzijn, zou het beter zijn om ze 'weg te doen'.

Ik kijk ernaar uit om meer bewegingsvrijheid te hebben, zowel lichamelijk als geestelijk. 

Alleen....ben ik bereid om het esthetische aspect in te leveren. Hoeveel van mijn eigenwaarde word bepaald door de borsten?

Ik heb ze niet voor niets laten vergroten..... 

 

De operatie staat al gepland, en als ik niets verander, worden ze verwijderd. Ik kan ook kiezen om ze te vervangen. Dan zou ik voor monobloc protheses kiezen, en dan 50CC groter (mij is verteld dat dit beter is bij een prothesewissel, ietsjes groter). 

Deze hebben een lagere projectie, wat de borsten dan weer wat minder pontificaal maakt. Dit geheel terzijde. 

 

Nu vraag ik me af wat vrouwen die dit hebben gedaan (weg laten halen) voor voor en nadelen ervan merkten en hoe dit proces verliep. 

Het gaat niet om inhoudelijke dingen als genezing, waar ik benieuwd naar ben hoe dit word ervaren, maar meer belevingsaspecten: eerst had je de borsten, nu niet meer, ben je anders over jezelf gaan denken, je anders voelen, etc. 

 

Nou, ik hoop dat iemand me hier iets meer over kan vertellen. Ik zou er erg blij mee zijn. 

Groetjes, Jessy

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Jessy827 zei:

Goedenavond, ik ben Jessy, 37 jaar oud. In 2004 heb ik een borstvergroting met Mghan MHP implantaten ondergaan, +- 300 cc. 

Nu, na goed 15 jaar, is het tijd om ze te vervangen.

Ik ben geneigd om er geen nieuwe implantaten voor in de plaats te laten plaatsen.

Maar ik vraag me af of er vrouwen zijn die dit ook hebben gedaan en of ze misschien spijt kregen. 

Daarom hoop ik dat er iemand is die me hier iets meer over kan vertellen. 

 

Mijn beweegredenen zijn als volgt:

Het lijkt me eigenlijk wel fijn om die borsten niet meer te hebben. 

Ik ben me er namelijk behoorlijk bewust van, die dingen. Ben er natuurlijk heel blij mee geweest, dat zeker. 

Met sport ben ik erg actief en ook hierbij ben ik me er bewust van. Dat mensen het zien, of dat ze denken dat ik ermee te koop loop, dat soort dingen. Het zijn kleine gedachtes, maar ik heb ze wel. De borsten zijn niet heel groot hoor, een ruime C cup, maar wel markant aanwezig door de hoge projectie. 

Voor het bewegen en dit bewustzijn, zou het beter zijn om ze 'weg te doen'.

Ik kijk ernaar uit om meer bewegingsvrijheid te hebben, zowel lichamelijk als geestelijk. 

Alleen....ben ik bereid om het esthetische aspect in te leveren. Hoeveel van mijn eigenwaarde word bepaald door de borsten?

Ik heb ze niet voor niets laten vergroten..... 

 

De operatie staat al gepland, en als ik niets verander, worden ze verwijderd. Ik kan ook kiezen om ze te vervangen. Dan zou ik voor monobloc protheses kiezen, en dan 50CC groter (mij is verteld dat dit beter is bij een prothesewissel, ietsjes groter). 

Deze hebben een lagere projectie, wat de borsten dan weer wat minder pontificaal maakt. Dit geheel terzijde. 

 

Nu vraag ik me af wat vrouwen die dit hebben gedaan (weg laten halen) voor voor en nadelen ervan merkten en hoe dit proces verliep. 

Het gaat niet om inhoudelijke dingen als genezing, waar ik benieuwd naar ben hoe dit word ervaren, maar meer belevingsaspecten: eerst had je de borsten, nu niet meer, ben je anders over jezelf gaan denken, je anders voelen, etc. 

 

Nou, ik hoop dat iemand me hier iets meer over kan vertellen. Ik zou er erg blij mee zijn. 

Groetjes, Jessy

 


 

Goede morgen Jessy,

 

Vorig jaar heb ik ook voor die keuze gestaan en ik heb er lang over nagedacht en de nodige informatie opgezocht.

 

Ik was vooral erg bang om te eindigen met lelijke rimpelige lege borsten en kon er eigenlijk niets over vinden hoe de natuurlijke borst na een explantatie ging uitzien.

 

Net 50 jaar geworden en ik voelde me toch echt nog te jong om misschien (dacht ik dus) met verminkte borsten door het leven te moeten gaan. Ik droeg al 17 jaar implantaten en dacht eigenlijk dat dit heel veel invloed op het borstweefsel zou hebben gehad en dat het elastische wat een borst van nature heeft eruit zou zijn.

 

Ik ben dus wel een wissel aangegaan met 50 cc extra omdat het beter is om de borst met wat meer inhoud opnieuw te vullen.

Ben van voor de spier naar dual plane gegaan en mijn borsten ogen kleiner dan eerder. Met de keuze van je bh kun je ook al veel bereiken als je de projectie in wil tomen.

 

Ik ben nu echter ook op diverse plekken foto’s tegengekomen van vrouwen die geen nieuwe implantaten hebben laten plaatsen en kan van daaruit zeggen dat een borst vaak netjes hersteld zonder lelijk te worden, ook kan er eventueel een lift worden gedaan of een lipo filling, voor het laatste heb je dus echt een professioneel pc nodig die dit regelmatig doet.


Zoek eens op explantatie dan kom je ook hier vast dames tegen die een foto album hebben en je mee willen laten kijken.


Heel veel succes bij je zoektocht en bij het maken van een weloverwogen keuze.

 

Sjuul

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Jessy827 zei:

Oh, ik zie dat ik dit bericht per ongeluk bij operatieverslagen heb geplaatst. Ik ga mijn best doen dit te veranderen. 

 

 

Hi Jessy,

 

ik heb een explantatie ondergaan en ben er, naast dat ik minder andere klachten heb, heel blij mee. Ik heb ze niet lang gehad dus misschien ben ik niet zo een goede vergelijking, maar ik herken heel erg die gedachten. Ik voel me zonder implantaten weer veel fijner en prettiger dan met. Mijn borsten zijn ook gewoon weer bijna net zoals voorheen, en heb veel foto’s gezien van andere vrouwen (die wel al langer implantaten hadden) waar het ook heel mooi bij is geworden weer! Het is echt niet dat je borsten ineens tot je knieen komen en helemaal gerimpeld worden. Over het algemeen is je huid goed in staat zich weer te herstellen.

 

succes met je keuze!

 

liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.