Ga naar inhoud

N@thalie : 4 juli 2019 : Dr. Tuinder : MUMC


Aanbevolen berichten

Mijn naam is Nathalie en ik zoek contact. Er ontwikkelde zich bij mij maar aan 1 zijde een borst dus kreeg ik met 13 jaar een prothese links. Met 25 jaar twee protheses om een zo symetrisch mogelijk resultaat te bereiken. Ik heb altijd veel last gehad van de protheses met name links waar ik geen eigen borstweefsel heb en het vel heel stug en blauw be-aderd is. Nav knobbels en aanhoudende pijnklachten heb ik een mri gehad waaruit bleek dat beide protheses zo lek als een mandje waren en ze er asap uit moesten. Dat heb ik op donderdag 4 juli jl. laten doen in het MUMC door Dr Tuinder.

 

Het resultaat valt me zwaar. Doordat de protheses dik ingekapseld waren en erg vergroeid met spieren en weefsel is er links een resultaat vergelijkbaar met een mastectomie. Rechts is er een prima borst over. Ik heb een tijdelijke stoffen prothese en een machtiging voor een uitwendige prothese op maat. 

 

Ik vind het lastig allemaal ....

 

 

 

grtjs Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is achter de rug! 

10.00 uur gemeld op verpleegafdeling
10.15 uur geïnstalleerd op 2 pers. vrouwenkamer
Aangezien ik pas voor 12.45 uur op de planning stond, zijn we 1,5 uur buiten in het zonnetje gaan zitten
12.00 uur operatiehemd aan en naar dagcentrum gebracht. Hier maakte ik voor het eerst kennis met Dr Tuinder. Ze was zo begaan dat ik brak. Ze gaf aan een grotere wond te gaan maken zodat alles er als geheel uit zou kunnen. Dag kapsels!!!!! Gezien mijn afwijking links ( geen borstontwikkeling) heeft ze met hechten zoveel mogelijk de stand van de borst aan die kant gecorrigeerd. Hoorde eigenlijk niet bij explantatie dus super lief. 
12.45 uur werd ik naar de OK gebracht waar ik kennismaakte met het team. Heel relaxed allemaal, iedereen vol aandacht en mij op mijn gemak stellend. Na 10 min was ik onder zeil. 
14.30 kwam ik bij op de recovery waar ik tranen met tuiten huilde. Van de narcose? Van de ontlading? Maar ook omdat we 5 mnd geleden een zeer naast familielid verloren en we toen regelmatig in die zelfde ruimtes verbleven zwevend tussen hoop en angst. Kwam allemaal terug.
15.30 uur ging ik terug naar de afdeling pijn gaf ik een 4, gewoon paracetamol gekregen
Uit bed gegaan, pyjama aan getrokken, haartjes in staartje en daar kwam mijn mannetje. Hij mocht er overigens tot aan de sluis van de OK bijblijven wat ik heel prettig vond. Bij aankomst op afdeling was daar meteen een dr. om me te vertellen dat het prima was gegaan en dat alles er helemaal uit was.
20.30 uur ging mijn mama weg. Toen heb ik ze gezien van boven af. Links bijna niks meer. Helaas wat zwelling maar gezien de keiharde totaal vergroeide prothese is het niet vreemd dat er flink gewerkt is om alles los te krijgen. Rechts is top.

 

Na een nachtje in het ziekenhuis mocht ik gstrn naar huis. Samen met PC in spiegel gekeken en toch geschrokken van de linkerkant. Er was van nature al weinig weefsel maar nu is er niets meer over. Niet alleen plat maar met diepe vouwen erin: lijkt echt op resultaat bij mastectomie. Recht is prima, mooi zelfs :)

Ik heb een machtiging gekregen voor uitwendige prothese op maat en voor nu een Stoffen Anita prothese gekregen. Ik vind het lastig allemaal en weet niet goed waar ik terecht kan. Ik hoop hier herkenning te vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Nathalie,

 

Ik heb op dezelfde dag explantatie ondergaan. Ik heb wel een andere achtergrond qua implantaten dus dat is niet echt vergelijkbaar, maar kan me er wel iets bij voorstellen dat je het moeilijk hebt! Zo een verandering blijft toch confronterend en je hebt de beslissing niet gemaakt voor je uiterlijk. Juist daarom superknap en dapper dat je deze stap hebt gezet voor jezelf en voor je gezondheid kiest. Ik hoop dat je gaandeweg wat meer acceptatie kunt vinden voor je borsten!! 

 

 

liefs!

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid

Allereerst wens ik je een goed herstel toe! Ik hoop dat je nu met minder last verder kunt, na de eerste herstel-weken!

Heel veel succes!

Ik heb tevens even je titel aangepast en je topics samengevoegd. Je kunt dit topic blijven gebruiken om te updaten, mocht je daar behoefte aan hebben. Zo heb je alles makkelijk bij elkaar staan.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Nathalie, 

Mag ik vragen welke implantaten je had?

Wel fijn dat alles in zijn geheel er uit is gehaald. Ik hoop echt dat je goed kan herstellen en dat je met de uitwendige prothese het wat dragelijker voor je zelf kan maken.

Heel veel liefs Essi4 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee welke ik heb of beter had en ook niet hoeveel cc. Is zo lang geleden heb me daar nooit zo mee bezig gehouden. 

 

Ik heb niet het idee dat ik zware, ernstige gevolgen van de siliconen ervaar maar het zou geweldig zijn als de klachten die ik heb en die wel gelinkt kunnen worden aan siliconen, verminderen of verdwijnen. Ik heb al zolang (pijn-)klachten maar nooit werd de link door mij gelegd. 

 

Het herstel verloopt oke. Ik ben vandaag veel fitter. Heb vrijdag en zaterdag wat verhoging gehad maar gisteren was het prima.

 

Vandaag naar poli geweest om de drains te verwijderen maar samen besloten ze tot morgen te laten zitten. Er komt net wat teveel uit en ik ben nu juist zo blij met mijn zachte niet blauw geworden borstgebied. Bij beiden rond de 32 cc. Morgen gaan ze wel echt eruit ivm infectie risico.

 

Ik ervaar soms wat pijnscheuten in mijn borsten en een wat rommelend gevoel. Ik vermoed dat de drain dit doet daar deze zuigt. Herkenbaar voor iemand?

 

Dank voor de interesse!

 

Grtjs Nat

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg geen drains na de explantatie, dus herken dit ook niet.  Hopelijk voor jou, morgen je drains er uit dan.  Herken die pijn scheuten wel hoor. Af en toe even een naar gevoel. Gelukkig hier ook geen blauwe borsten gehad. 

Groetjes en succes met je herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.