Ga naar inhoud

Bevolkingsonderzoek borstkanker: wel of niet in de bus?!


Aanbevolen berichten

Gisteren was ik op consult bij Mooi waar ik mijn prothese wissel heb laten doen in November vorig jaar.

 

Als vanzelfsprekend werd er geïnformeerd hoe het met me ging na mijn wissel.

We hadden een kort gesprek en eindigden bij het bevolkingsonderzoek voor borstkanker waar ik dus elke 2 jaar een oproep voor krijg.

Ik kreeg het advies om dit onderzoek NIET in de bus te doen omdat er toch in het verleden een aantal dames is geweest bij wie schade is aangebracht aan protheses en kapsel doordat de druk te hoog is geweest tussen de platen ondanks dat de dames hadden aangegeven dat ze protheses droegen. En ja, ze persen die platen ook ferm op elkaar dus ik vond het niet echt gek om dat advies te krijgen.

 

Men adviseerde me om dit toch echt in het ziekenhuis te laten doen met een verwijzing van de huisarts. Eerst een echo en indien nodig een mammografie onder striktere regels, zou er dan nog meer onderzoek nodig zijn gaat men over op een scan.

Nu staat mijn huisarts daar volledig achter (zij wilde ook niet dat ik in de booby bus ging ter controle)  en vormt dit geen probleem en ik ga dat advies ook opvolgen.

 

Maar ik wilde de informatie ook even delen.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Sjuul,

 

Wat fijn dat je deze informatie met ons deelt. Ik heb na mijn eerste bv ieder jaar een mammografie laten maken omdat mijn zus aan borstkanker is overleden. Dat liet ik ook altijd in het ziekenhuis doen. Maar toen had ik 270cc en inmiddels 825cc . Omdat twee nichtjes van mij op jonge leeftijd ook borstkanker hebben gekregen moesten wij (mijn broer en ik)op pad voor een erfelijkheidsonderzoek. Daaruit is gebleken dat ik geen drager ben van het BRCA2-GEN, dus nu kom ik weer in de normale molen terecht qua borstonderzoek. En dat betekent idd de bus. Maar ik ga ook liever via mijn huisarts naar het ziekenhuis. Ben blij dat dat mogelijk is. Bedankt voor de tip, Sjuul. 

 

?, Jaydee

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Jaydee zei:

Hoi @Sjuul,

 

Wat fijn dat je deze informatie met ons deelt. Ik heb na mijn eerste bv ieder jaar een mammografie laten maken omdat mijn zus aan borstkanker is overleden. Dat liet ik ook altijd in het ziekenhuis doen. Maar toen had ik 270cc en inmiddels 825cc . Omdat twee nichtjes van mij op jonge leeftijd ook borstkanker hebben gekregen moesten wij (mijn broer en ik)op pad voor een erfelijkheidsonderzoek. Daaruit is gebleken dat ik geen drager ben van het BRCA2-GEN, dus nu kom ik weer in de normale molen terecht qua borstonderzoek. En dat betekent idd de bus. Maar ik ga ook liever via mijn huisarts naar het ziekenhuis. Ben blij dat dat mogelijk is. Bedankt voor de tip, Sjuul. 

 

?, Jaydee

 

Hier ook borstkanker in de familie, ook mijn zus, voor nu was ze er op tijd bij maar je weet uiteraard nooit wat de toekomst brengt.

 

Gelukkig dat die mogelijkheid bestaat ja om naar het ziekenhuis te gaan, veel fijner ook. Hier krijg je als het goed is meteen de uitslag en als er wat aan de hand is streven ze ernaar je binnen 3 werkdagen volledige duidelijkheid te kunnen geven.

 

Zeker doen meis, de huisarts inschakelen.

 

Liefs Sjuul ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.