Ga naar inhoud

Brenda68 : 4 juni 2019 : Dr. van der Meulen : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Goedemorgen! 

Na ruim een week te hebben gelezen op dit topic, is het wel zo netjes dat ik mezelf voorstel (ik voelde me net zo'n voyeur). Ik ben Brenda, 51 jaar, moeder van twee grote zoons, full time werkzaam in het ziekenhuis en ik ben fanatiek triatleet. Ik sport zo'n 6x keer per week. In 2000 ging ik van cup AA naar B. De ingreep vond plaats in wat toen heette Kliniek Zestienhoven en werd uitgevoord PC Van Doorn. Als ik het me goed herinner was dat 220cc McGhan ronde prothese. Van een onzekere vrouw transformeerde ik vrijwel direct in iemand die heel blij was met haar lichaam. Cup B vond ik toen meer dan voldoende. Ik ben vrij slank (52 kg bij een lengte van 174 cm) en ik sportte toen ook al veel dus te groot zou mij alleen maar in de weg zitten. Begin dit jaar zaten de implantaten dus 19 jaar in mijn lichaam en ik vond dat ik ze voor de veiligheid moest laten vervangen (met 12 jaar waren ze nog goed en sindsdien had ik ze niet meer na laten kijken). Ik ben naar de Velthuis kliniek gegaan en sprak daar Dr. Van der Meulen. Hij voelde mijn borsten en was terughoudend om ze te vervangen. Mijn borsten waren nog zo soepel en kon niets afwijkends vinden. Hj stelde voor een MRI te laten maken zodat het zeker was dat de protheses nog intact waren. Ik was echt zo blij. Dit betekende immers dat een OK wellicht niet nodig was en ik mijn sportieve activiteiten niet stil hoefde te leggen (sporten is echt alles voor mij). De MRI liet echter een 'bleed' zien. Dr. Van der Meulen vond dat dit toch het moment was om ze te vervangen. Een passessie volgde en het werd de Mentor High Profile rond400cc. Best een stuk meer dan de 220cc maar mijn borsten hadden het de afgelopen 19 jaar verloren van de zwaartekracht en ik ben zelf door al het sporten (ook krachttraining en zwemmen) niet meer de fragiele dame die ik was toen ik 30 was. Billen en benen zijn best stevig door het vele sporten en ook armen en schouders zijn breder (ik weeg nu 56 kg). Dit alles speelde zich af in maart. Ik wilde in juni de OK omdat ik 3 weken vrij ben en ik zo in alle rust kan herstellen. 4 juni was het zover. De OK verliep goed. Het is wel een uitgebreidere OK aangezien nu eerst het kapsel werd verwijderd en ook heeft de PC iets gecorrigeerd aan mijn rechterborst om het verschil in grootte enigzins kleiner te maken. Dat was er namelijk. Was mezelf nooit opgevallen maar op de ochtend voorafgaand aan de OK heb ik foto's gemaakt van de oude borsten en toen ik de foto keek, schrok ik zelf van het verschil. Dr. Van der Meulen had me al voorbereid op het feit dat dit anders is dan een eerste operatie en dat ik drains zou hebben 3 dagen post OK. Op dinsdag ben ik geopereerd en op vrijdag mochten ze er inderdaad uit. Ik ben heel tevreden. Ze gaan er steeds mooier uitzien. Links was meteen al prachtig. Rechts doet er wat langer over maar die borst is dus gecorrigeerd dus die heeft gewoon meer te lijden gehad. Maar ook die gaat er steeds mooier uitzien en lijkt al behoorlijk op de linker. Sowieso kun je er nu nog niets van zeggen maar ik ben nu al heel gelukkig met het resultaat. Het herstel is echt zwaarder. Kan nog steeds niet op bed slapen. Heb sinds gisteren zo'n V-kussen omdat ik met 5 kussens om me heen gewoon niet goed kon slapen. Slaapgebrek is wel het gevolgd en inmiddels hebben mijn wallen ook cup D. Ik vind eigenlijk dat iedereen het advies zou moeten krijgen om zo'n kussen aan te schaffen want man o man wat is dat fijn! Ik ben blij dat ik gekozen heb voor de Velthuis kliniek. Ik werk zelf ook in een ziekenhuis en heb ook op de OK gewerkt dus kan redelijk inschatten in hoe professioneel er gewerkt wordt. Er valt aan hen niets op te merken. Dr. Van der Meulen heeft echt heel mooi werk afgeleverd. Ik had niet speciaal voor hem gekozen, ik had geen voorkeur, kende verder ook geen PC van Velthuis in Rotterdam, maar het feit dat hij niet direct stond te springen om mij te opereren en eerst zeker wilde weten dat dit nodig was, geeft in mijn ogen aan, dat de veiligheid van de patiënt bovenaan staan. Hij had mij op dat moment zo kunnen overtuigen dat een operatie geïndiceerd was en geld aan mij kunnen verdienen, maar daar koos hij op dat moment niet voor. Dat gaf mij een goed gevoel. Dat ie er verder zelf ook best leuk uitziet, speelt daarbij totaal geen rol ?. Woensdag gaat de steristrip eraf en gaan ze nog even kijken of een borstband nodig is om de rechterborst wat meer te helpen maar zelf ik besloten dit niet te willen. Ik ben gewoon tevreden en die rechterborst met dat iets grotere ego trekt echt wel bij. Bovendien was deze voor de OK ook echt al pronter dus dat verschil hou je gewoon. Ik hoef ook geen perfectie. Alhoewel ik vind dat Dr. Van der Meulen dit aardig voor elkaar heeft gekregen. Het ziet ernaar uit dat ik nu een D-cup heb, maar goed, dat kan over een paar maanden wel anders zijn. We gaan het zien. Fijn weekend allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Brenda,

 

Zag jouw reactie op mijn verslag. Vandaag idd weer gewerkt. Best pittig, thuis gekomen erg warme en gezwollen borsten. Gekoeld met coolpack en dat verlichtte wel.

Morgen weer een dag en dan 2 dagen weer vrij. 

Hoe verloopt bij jou het herstel? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Patries,

 

Ik kan me voorstellen dat het pittig was. Ik zou er zelf nog niet aan moeten denken. Ik denk dat je erg uitziet naar de 2 dagen vrij. Bij mij verloopt het goed, maar het is een enorm verschil met 19 jaar geleden. Toen was ik na een week aan het werk en stond ik na 4 weken alweer volop te step-aerobicen. Nu denk ik: hoe dan??? Slapen is het grootste probleem. De compressiebeha gaat gewoon zeer doen. tussen mijn borsten. Heb er al een sok tussen gedaan, maar pas als ik rechtop ga zitten trekt de pijn weg. Ik kan nu wel zonder pijnstilling, dus dat is een goed teken. Verder gewoon een kwestie van geduld. Rechterborst blijft wat achter bij links in de zin dat die wat meer opgeblazen lijkt, maar goed tis nu pas 2 weken dus alles moet zich nog vormen en slinken. Morgen naar Oerol in Terschelling en 3 nachten slapen in een tent. Neem maar een stuk of 100 kussens mee haha! Zie er tegenop, maar wie weet valt het mee. Het oud-Hollandse gezegde "wie mooi wil zijn, moet pijn lijden" gaat bij deze operatie zeker op. Maar ik denk maar zo: over een maand of 3 zijn we het weer vergeten.

 

Lfs, Brenda

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.