Ga naar inhoud

M'lyn : 19 juni 2019 : Dr. Colpaert : AZ Monica : Antwerpen


Aanbevolen berichten

Hi allemaal! 

 

Komende woensdag ga ik onder het mes voor die langverwachte BVK-operatie. Ik ben best zenuwachtig en een klein beetje bang, maar ik kijk uit naar het resultaat, uiteraard! 

 

Ik heb hier op het forum al goede berichten (ivm afloop van de operatie) en tips gelezen, maar vroeg me toch af of ik nog iets kan toevoegen aan mijn lijstje. Alle hulp is welkom! 

 

Tot nu toe heb ik: 

- Vitamine C nemen voor en na operatie (ben ik al mee begonnen) 
- Zorgen dat ik niet vergeet een pyjama of bloesje mee te nemen met knoopjes of een rits vooraan
- Niet vergeten vragen aan de PC om een briefje voor te schrijven voor het materiaal dat de thuisverpleging zal nodig hebben
- Niet vergeten vragen om een briefje voor de thuisverpleging 

- Zorgen dat ik veel ingevroren maaltijden heb, zodat ik minimale inspanningen zal moeten doen 

 

Zijn er nog zaken waarvan je denkt dat ik ze beter op voorhand kan weten, waarschuwingen, ditjes en datjes om op te letten, etc? Laat maar weten! 

 

Dankjewel! 

M'lyn

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @M'lyn

Ik herlees net even je topic en realiseerde me dat je in het ziekenhuis eigenlijk geen pyjama of nachtjapon nodig hebt.

Het is er warm genoeg, je boobies zijn strak ingepakt en ik heb gewoon in mijn slipje geslapen.

 

Verder wil ik je wel officieel nog :viannen_01: als collega BVK-tje.

Ik ben altijd blij wanneer het forum verrijkt wordt met een nieuw BVK-verhaal.

Veel succes en een goed herstel gewenst.

:71:

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi DIHON, 

 

Ben ondertussen al een beetje bekomen van de schok, maar had het best lastig de dag van de operatie zelf. Ik was pas om 16h30 terug op de kamer en ben nog flink wazig geweest tot en met de ochtend er op... 

 

De wondes zien er eigenlijk heel goed uit om zo 'vers' te zijn en de pijn valt nog wel mee als ik braaf m'n pijnstillers neem. Ik heb een borstvoedingskussen kunnen regelen, dus slapen op m'n rug (waar ik toch wel schrik voor had) gaat ook vrij goed nu. Wandelen doet nog wel pijn, pfoe ! 

 

Maar... Wat een beauties!! Even wennen toen ik naar beneden keek en m'n schap meer dan gehalveerd zag, maar ze zien er nu al mooi uit! Ik kan niet wachten tot ze blauweplekkenloos zijn, al ben ik er nu ook al trots op! 

 

Nog wel een vraagje: Dokter C. heeft intern genaaid en aan de buitenkant gelijmd, was dat bij jou ook zo? En hoe kan ik me het beste wassen? Mag ik voorzichtig deppen? ☺️

 

Dankje voor je berichtje alvast!! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @M'lyn

 

Wat fijn dat het achter de rug is en dat je er zo blij mee bent. Gefeliciteerd! :43:

Wel vervelend dat je nog zo lang wazig bent geweest. Das geen fijn gevoel.

 

Wat je medicatie betreft kan je @best_boobie altijd een privé-bericht sturen wanneer je wat laatst genomen hebt en dan maakt ze een medicatieschema op. Je moet de eerste dagen je pijn medicatie heel nauwkeurig nemen zodat je de pijn voor bent en hem niet laat doorkomen. Bij mij was het om de 4 uur een pilletje nemen. Dus ook 's nachts je wekker zetten en er een boterhammetje (of koekje) bij eten. 

 

Fijn ook dat het rug-slapen goed lukt. Ik heb dat dat nog een aantal maanden na mijn BVK nog gedaan. Het duurde bij mij even voor ik weer op mijn zij durfde slapen maar ik vond het rug-slapen ook wel lekker.

Doe met dat wandelen maar rustig aan. Ik ben de eerste week binnen gebleven maar ik had mijn BVK in de winter en net toen ik een wandelingetje wou gaan maken lag er overal sneeuw. Dus maar niet dan. Ik denk niet dat je supersterk moet zijn en de pijn dan maar moet uithouden.

 

Bij mij was het ook intern genaaid en gelijmd aan de buitenkant.

De eerste week mocht ik NIETS doen aan mijn borsten. Pas na de eerste controle gaf hij advies over het wassen van de borsten.

Ik had thuisverpleging (omdat ik alleen woon) om me bij het ochtendtoilet en aankleden te helpen. Bij mij moesten er ook bloedverdunners gespoten worden.

In de eerste 2 weken werd ik dan gewassen aan de lavabo.

Dus voorlopig aan je boobies niets doen zou ik zeggen en anders advies vragen via secretariaat Dr. C.

 

Weer een happy Dr. C-tje erbij. :tatice_04:Geniet ervan.

 

Veel succes nog met je herstel - ik hoop dat het gaat meevallen met de komende hittegolf.

 

Prettig zondag nog.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.