Ga naar inhoud

Krachttraining / fit zijn en binnenkort dual plane operatie


Aanbevolen berichten

Hallo dames!

Binnenkort (zal in september zijn) onderga ik een borstvergroting. Het traject is voor mij pas net gestart en om die reden duurt het nog even.

Ik weet nog niet hoeveel cc het gaat worden, maar omdat ik nu hele kleine borsten heb (minder dan 1 cm klierweefsel) zullen de protheses dual plane geplaatst worden.

Ik ben best sportief ingesteld, ik sport 3x in de week krachttraining en ik volleybal twee keer. Ik ben om deze reden erg bang voor de dual plane operatie omdat de borstspier dan opgerekt wordt. Hoe gaat dit als de spier "strakker" is dan gemiddeld? 

Hebben vrouwen hier ervaringen mee? Ik hoop het! :)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hallo  Layna

Mijn pc raadde me aan om vanaf 6 weken voor de ingreep geen borstspier meer te trainen.

Ik heb me daaraan gehouden en heb een super herstel periode gehad met zeer weinig pijn. Na 2 dagen had ik al geen pijnstillers meer nodig. Ik heb er ook echt op gelet dat ik de borstspieren ontspande tijdens de 6 weken na de ingreep en heb een sport therapeut ingeschakeld voordat ik weer begon met trainen.

 

Door de spier niet te trainen kan ze al enigszins ontspannen, dan zul je minder last hebben van het oprekken en dan hoeft de chirurg ook niet te heftig aan je spieren te trekken en rommelen om de protheses er onder te zetten.

 

Het is natuurlijk niet zo dat dat een garantie is dat je geen napijn hebt tijdens je herstel, de grootte van de prothese zal zeker ook van invloed zijn op je pijnervaring en iedereen heeft toch een eigen pijnbeleving.

 

Wat ook belangrijk is is dat je de huid van je borst goed moet insmeren en soepel houden, vooral bij kleine borsten en grotere protheses lees je nogal eens dat dat ongemak kan veroorzaken omdat de huid nog moet rekken en wennen aan het volume, net zoals bij een zwanger buikje dus goed invetten en dit vooral heel zachtjes doen en niet gaan masseren.

 

Groet, Sjuul

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.