Ga naar inhoud

Dual plane ervaringen met cross fit?


Aanbevolen berichten

Hoi dames,

 

Ik wil mijn borsten laten vergroten en ben bezig met veel inlezen (ook op Engelse sites zoals reddit en realself) en consulten aan het nemen. Ben tot dusver bij kliniek heyendael (adviseert dual plane anatomisch 350 cc) en Veldhoven geweest (adviseert subfasciaal rond 259 cc), azzc zevenaar, Bauland kliniek en faceland staan nog in de agenda :) ik ben 1.64 lang, weeg 61 kg en heb 75A met gespierde schouders, kledingmaat m.

 

Ik heb door eerder zelfonderzoek een voorkeur gekregen voor dual plane met mentor of motiva ivm mijn wens een natuurlijk resultaat met ongeveer een 75c/d te verkrijgen en minder kans op kapselcontractie, voelbaarheid van de protheses  en rimpelvorming.

 

Ik krachttrain gemiddeld 3 a 4 uur per week en borst oefeningen (push ups, bench presses) zijn mijn specialiteit haha. Nu lees ik veel over subfasciaal implanteren (onder het spiervlies ipv de spier zelf) en dat het de voordelen van zowel boven de spier (snellere genezing, natuurlijker beweging en geen spierschade) als dual plane (zie hierboven)  biedt, dr Schiettecatte adviseerde dit ook. Maar het lijkt vrij nieuw te zijn, hebben hier dames al langere tijd protheses die zo ingebracht zijn? Wat is jullie ervaring?

 

daarnaast lees ik veel over de nadelen van dual plane als je sportief bent, dat de protheses raar verschuiven en akelig voelen onder je spier als je je borst traint (flex distortion) en het echt maanden kan duren voordat je hieraan went omdat het nooit echt overgaat. Klopt dit?? 

 

ik vind het al met al moeilijk wat nu de beste keuze voor mij zou zijn.. iemand advies die in dezelfde situatie zat? :)

 

lieve groetjes, ringaroundtherosie 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hoi!

 

Ik heb nog niets laten plaatsen, maar heb in de tussentijd vooral consulten en zelf onderzoek gedaan.. En daardoor heb ik inmiddels een andere voorkeur en ook een arts gevonden die me aanspreekt. 

 

Ik wil graag anatomisch rond de 280 cc voor de spier, en geen motiva nu ik heb gezien hoeveel plooien daarin zitten- met dual plane is dat prima vanwege de druk die je spier op het implantaat uitoefent, maar ik wil toch voor de spier omdat ik niet wil dat mijn borstspier functie of kracht verliest en de implantaten raar bewegen bij aanspanning (naast het feit dat mijn borstspier vrij dik is door crossfit, dus meer pijn en ongemak als deze ingesneden worden). Niet iedereen ervaart dat zo, maar ik weet zeker dat ik er spijt van zou hebben als ik het wel heb. 

 

Qua arts wil ik bij Xander Bakker, ik heb een goed gevoel bij hem. Eerst werkte hij bij faceland en Bauland kliniek, maar nu hij daar weg is heb ik besloten hem te volgen. Het wordt dan boerhaave kliniek. Maar ik heb nog geen afspraak omdat ik nog twijfel over de beste periode om het te doen, en überhaupt het feit dat ik nu mooie borsten heb, alleen klein. Hij verzekert me van een mooi resultaat maar blijft spannend hè..

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.