Ga naar inhoud

Je haar gezond houden


B-Cupje

Aanbevolen berichten

Je haar lijdt onder tal van fouten die je maakt, zonder dat je beseft dat deze schadelijk zijn. Daarom is het belangrijk hier onmiddellijk mee te stoppen.

Het probleem met je haar gedurende maanden te laten groeien zonder het te laten knippen is dat je kapper de vorm van je laatste knipbeurt niet meer kan volgen. Dus als je echt verzot bent op je huidige stijl, laat je het best om de zes weken knippen.

Te vaak wassen

Een frisse coupe voelt goed aan, maar door te vaak shampoo te gebruiken spoel je gezonde oliën weg, waardoor je haar erg droog wordt. Probeer een gezond evenwicht te zoeken door je shampoo om de dag af te wisselen met een conditioner die volume geeft.

Warm föhnen

Het is niet de hitte die je een gladde coupe geeft, maar de lucht uit je haardroger. Door een te warme stand te kiezen, gaan je lokken kroezelen. Droog daarom je haar liever wat langer, maar op een lager standje je coupe stralend te houden.

Nat haar borstelen

Je brengt je haar best niet in vorm voor het ongeveer 80 procent droog is. Het borstelen hiervoor is een verspilling van energie en kan nat, in de knoop geraakte lokken doen breken.

Haarlak en stijltang

Als je eerst haarlak op je lokken aanbrengt en er vervolgens met de stijltang over gaat, dan verbrandt je haar. Gebruik een beschermende spray voor je met de stijltang aan het werk gaat.

Verven

Als je je uitgroei wil bijwerken, is het niet nodig om je de reeds gekleurde haren ook bij te werken. Breng enkel een beetje verf aan op de wortels, zo riskeer je niet je lokken te beschadigen.

Pony vergeten

Omdat je pony je hele kapsel bepaalt, kun je het niet uitstellen tot je volgende knipbeurt om deze in vorm te houden. De meeste kapsalons knippen je dit gratis of voor een klein prijsje.

ZIN OF ONZIN ? Verder lezen meiden :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm ik was het ook elke dag en kam het haar als het nat is. Ik heb het idee dat je er dan beter doorheen komt als wanneer het droog is.

Wat bij mij wel helpt zijn haarmaskertjes, hoeven maar 1 minuut in te trekken en dan uitspoelen.

Weet iemand of er een goede spray is die je na het wassen in kan spuiten zodat het beter doorkambaar is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm ik was het ook elke dag en kam het haar als het nat is. Ik heb het idee dat je er dan beter doorheen komt als wanneer het droog is.

Wat bij mij wel helpt zijn haarmaskertjes, hoeven maar 1 minuut in te trekken en dan uitspoelen.

Weet iemand of er een goede spray is die je na het wassen in kan spuiten zodat het beter doorkambaar is?

Hoi exella

Ik heb pro tek van selective spuit je in voor het kammen van je haar.

Ik heb haarhoofd pijn maar sinds ik die heb kam ik mijn haar zonder pijn door!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou meiden na een heel onderzoek ben ik ook behoorlijk wat te weten gekomen over haar :blush:

Teneerste in vele shampoo's zitten cones, dit sluit je haar af kan het droog en stug maken of zelfs afbreken.

Kortom zoek een shampoo en conditioner zonder cones :136:

Heb me gewaagt aan biologische kapers schampoo en wauw hihi het werkt beter!!

Tenslotte niet te veel of eigenlijk niet fohnen, stijlen, of producten zoals haarlak gebruiken.

Vitamines innemen kan ook helpen, B en msm die schijnen voor een goeie haar groei te zorgen.

Zo hihi hier mijn lijstje ik hoop dat het werkt want wil mn haar zo graag tot mn taille :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde dat er een middel was wat je haar sneller deed groeien. Er staan er veel op internet, maar van geen enkele is bewezen dat het werkt :(

Bovenstaand zijn wel goede tips! Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

Ik ben zelf jaren kapster geweest en geloof me, een hoop dingen zijn echt onzin wat je hoort.

- Haargroei middelen . . . nee die bestaan echt niet!!

Gezond eten dat is de beste manier om je haren goed te laten groeien en misschien een vitamine B complex want dat is goed voor je huid en haren!

- Shampoo droogt indd je haren uit, en het beste is dat je het om de 2 dagen wast i.v.m. het uitdrogen. Dure shampoo is niet altijd beter dan de goedkope. Goede betaalbare shampoo is Dove, Nivea of Syoss (verschilt ook per persoon) en gebruik na het douchen altijd een conditioner om het beter doorkambaar te maken en borstel je haren onder de douche met de conditioner erin ff door zodat je na het drogen minder knopen hebt. Borstel je haar ook zo nat mogelijk en wacht niet tot zoals het hier staat 80% droog is.

* tip: gebruik na het wassen een anti-klit spray.

- Föhnen en stylen kan geen kwaad mits je een goede beschermende serum gebruikt.

- Haarlak, zooo fout!! Haarlak doet je haren uitdrogen en breken bij het doorborstelen. Gebruik als versteviging een mouse en als afwerking een gelspray.

- Haren laten groeien, knip het niet elke 6 weken dit is onzin. Dode haarpunten groeien gewoon mee, en na iedere knipbeurt splijten je haren weer opnieuw. Zit je coupe nog goed laat dan eens in de 6 maanden je haren knippen.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen!

Groetjes Renate

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx Renate !

Had al stiekem gehoopt dat de kapsters hierop zouden reageren :rolleyes:

Wie (of beter met welk kapsel) kan het nu maken haar haren niet te fohnen ? Dat is toch een ramp en zo krijg je je coupe toch niet mooi in model ? Gebruik idd altijd een hittebestendig serum .

Ik heb redelijk lang (haar komt toch een stuk onder mijn bh) , zwart stijl haar met uitgedunde schuine pony .

Oja : zijn de zwaardere , rechte pony's in de zomer niet 'in' dit jaar ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi over de shampoo's ben ik het niet eens :blush: Dure zijn inderdaad niet beter helemaal gelijk!! Maar ik heb een natuurlijke shampoo op basis van 98 %. Hier zitten geen cones en andere rommels in! Ik heb het via de kapster besteld want haar eigen shampoo zit wel vol cones ^_^ Shampoo doet dus heel veel vind ik!!

Nee er bestaan ook geen haargroei middeltjes maar het kan wel helpen je haargroei te helpen :D

Bedoel het niet aanvallend hoor!! :116:

Oef hihi ik heb een zware pony vind dit persoonlijk veel mooier dan een uitgedunde (als heeft de kapster het wel gedaan grr ze weet dat ik het niet wil!!) vind het mooier vallen en zo lijkt het ook minder snel vet :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie (of beter met welk kapsel) kan het nu maken haar haren niet te fohnen ? Dat is toch een ramp en zo krijg je je coupe toch niet mooi in model ?

Ik fohn nooit mijn haren! En mijn haren zitten altijd in model, of nouja model hahaha het hangt los en het is erg lang (onder bh bandje).

@Renate, ik was mijn haar elke dag en het valt me op dat het niet erg droog wordt, mijn hoofdhuid wordt anders snel vet en elke dag wassen blijft het mooi, maar als ik het een keer niet was, heb ik de dag erna halverwege de dag al vette haren :blush: Ik weet dat ik er ff doorheen zou moeten, maar het lukt niet, ook niet in vakanties. Het lijkt vet te blijven. :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.