Ga naar inhoud

Nieuw


Manss

Aanbevolen berichten

Hoi hoi...

 

ik ben nieuw hier? en heb zaterdag mijn consult gehad bij diana gabriels, zei heeft mij doorverwezen naar dr. M. Janssen. Dus vandaag op consult bij dr. Janssen geweest voor mijn prothesewissel. Ik heb 10 jaar geleden 360cc allergan protheses gekregen maar ben er dus achter gekomen dat deze van de markt gehaald zijn! Zit me niet lekker dus krijg nu 28 mei nieuwe boobies bij dr. Janssen 700cc achter de borstspier. nu heeft hij mij eigenlijk van de wijs gebracht, hij begon dus over motiva protheses ipv mentor, nu weet ik dus niet wat ik moet kiezen hij vertelde me dat motiva net wat betere kwaliteit is dan mentor (zit natuurlijk ook prijs verschil in) maar goed dat maakt me niet uit. Maar zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben of ook voor zo’n keuze hebben gestaan. Heb diana gabriels al terug gebeld en hun zeggen dat het allebei goede protheses zijn maar dat de motiva voller is en minder snel plooivorming geeft. HELLLLLLPPPPPPP ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zeggen dat als je ze zoiezo groter wil je dubbel het aantal cc moet doen. Dat zei diana en dr janssen ook. Bij mij zijn mijn borsten ook wat gaan hangen( niet heel erg) door 2 zwangerschappen en veeeeeeeeeel gewichtsschomelingen. Dus heb ik daardoor exht wel wat ruimte over, om opgevult te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo dacht ik dus ook. Heb zelf wel het idee dat ze bij diana een hogere winstmarge op mentor hebben en deze daarom standaart adviseren(niets mis mee natuurlijk, ze zijn ook gewoon goed). Was het bij jou ook een prothesewissel of was het de eerste keer?

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik ben afgelopen dinsdag bij dr. Gabrietz ook vd Diana Gabriels kliniek) geweest, hij heeft het niet eens gehad over andere merken?.

Was ook geen fijn gesprek.

Hij noemde (letterlijk) de mentor prothese als ‘Bijenkorf’ en andere waren Praxis, Gamma en zelfs Action??.

Zou de Motivatie veel anders/beter zijn dan Mentor?

Ik lees mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi nkm

 

nee tuurlijk die zijn ook gewoon goed het zijn allebei A- merken, maar mijn arts vertelde tegen mij dat hij zelf mentor net wat beter vond ivm de laag die erom zat. En aangezien ik 700cc krijg krijg je bij motiva minder snel kans op plooivorming. En de kans op kapselvoriming is bij motiva 0,4% en bij mentor 4,2% is ook als nog heeel weinig maar omdat er bij mij nu dus protheses uitgaan die uit de handel genomen zijn wil ik dus echt geeen enkel risico nemen en betaal ik liever ietsjes meer, ook omdat ik last had van kapselvorimg. Dus het was bij mij een en en en pakket, waardoor ik dacht dat ik toxh beter voor de motiva kon gaan. Maar wanneer word jij geopereerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Manss zei:

Hoi nkm

 

nee tuurlijk die zijn ook gewoon goed het zijn allebei A- merken, maar mijn arts vertelde tegen mij dat hij zelf mentor net wat beter vond ivm de laag die erom zat. En aangezien ik 700cc krijg krijg je bij motiva minder snel kans op plooivorming. En de kans op kapselvoriming is bij motiva 0,4% en bij mentor 4,2% is ook als nog heeel weinig maar omdat er bij mij nu dus protheses uitgaan die uit de handel genomen zijn wil ik dus echt geeen enkel risico nemen en betaal ik liever ietsjes meer, ook omdat ik last had van kapselvorimg. Dus het was bij mij een en en en pakket, waardoor ik dacht dat ik toxh beter voor de motiva kon gaan. Maar wanneer word jij geopereerd?

Hey!

 

Ik krijg 24 mei ook de Motiva full bij Dr. Hupkens.

Ik vond de Motiva ook veel zachter en steviger dan de Mentor. En minder kans op plooivorming.

Ben erg benieuwd naar het resultaat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Manns. Ik zou 22 juli door dr. Gabrietz worden geopereerd, maar twijfel nu heel erg.

 

Ik vind het verschil in kapselvorming 

tussen Mentor en Motiva best aanzienlijk. Logisch dat je deze keuze maakt!

 

Ik ben ook bij dr. Bruekers (in het Z-H) geweest, echt een hele fijne pc. Hij plaatst echter alleen gladde (mentor) prothesen onder de spier.

 

Ben aan het twijfelen om nog ergens een consult in te plannen. 

Groetjes  

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nkm nou is 4% nog niet veel natuurlijk. Ik weet niet of dit bij jou ook een wissel is of de eerste keer, want als je nu geen last had van kapselvorming is de volgende keer de kans zeer klein. Ja ik was ook even van mijn stuk toen ik moes kiezen tussen die motiva of mentor. Want ik ging gewoon uit van mentor en dan kom je van de arts met weer andere info. En toen kwam ik thuis en zag ik de vlog van diana over die protheses en dat mentor dus nu een glade variant gemaakt had ivm alcl kanker wat dus door de ruwe protheses kan komen (waardoor mijn huidige alargan protheses uit de handel zijn genomen) had ik Zoiets van over motiva word gezegt dat die wek geruwd zijn maar nie zoutkristaliseerd ofzoiets zijn en dat was mentor ook maar waaom komt mentor dan wel met een glade variant. Na mijn mening sta je dan niet achter je producht. Want motivia komt nu ook nie ineens met een glade prothese.

 

kortom het maakt je gek, hoe meer je leest hoe gekker je word. 

Je moet doen waar je je goed bij voelt. Het is en blijft met alles een risico het is natuurlijk iets onnatuurlijks wat in je lichaam komt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-4-2019 om 11:25, Manss zei:

@nkm nou is 4% nog niet veel natuurlijk. Ik weet niet of dit bij jou ook een wissel is of de eerste keer, want als je nu geen last had van kapselvorming is de volgende keer de kans zeer klein. Ja ik was ook even van mijn stuk toen ik moes kiezen tussen die motiva of mentor. Want ik ging gewoon uit van mentor en dan kom je van de arts met weer andere info. En toen kwam ik thuis en zag ik de vlog van diana over die protheses en dat mentor dus nu een glade variant gemaakt had ivm alcl kanker wat dus door de ruwe protheses kan komen (waardoor mijn huidige alargan protheses uit de handel zijn genomen) had ik Zoiets van over motiva word gezegt dat die wek geruwd zijn maar nie zoutkristaliseerd ofzoiets zijn en dat was mentor ook maar waaom komt mentor dan wel met een glade variant. Na mijn mening sta je dan niet achter je producht. Want motivia komt nu ook nie ineens met een glade prothese.

 

kortom het maakt je gek, hoe meer je leest hoe gekker je word. 

Je moet doen waar je je goed bij voelt. Het is en blijft met alles een risico het is natuurlijk iets onnatuurlijks wat in je lichaam komt. 

 

Ja, hoe meer je leest, hoe meer twijfels.?

Ik lees wel heel weinig over gladde protheses. 

@best_boobie, wat is jouw mening hierover? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ik zal even op enkele berichten binnen dit topic reageren, voor zover ik dat kan. Ik ben niet alwetend, en geen pc, dus er zijn geen rechten te ontlenen aan mijn uitspraken :P Maar ik heb door de jaren heen wel een visie hierover gevormd natuurlijk...

 

Op ‎19‎-‎4‎-‎2019 om 13:43, Manss zei:

Ja zo dacht ik dus ook. Heb zelf wel het idee dat ze bij diana een hogere winstmarge op mentor hebben en deze daarom standaart adviseren(niets mis mee natuurlijk, ze zijn ook gewoon goed). Was het bij jou ook een prothesewissel of was het de eerste keer?

 

gr

Dat is ook mijn idee... Ze werken al jaren met Mentor, en Motiva is er onlangs bij gekomen.. Ik heb het vermoeden dat ze Motiva genomen hebben in plaats van Nagor. Er waren enkele pc's binnen hun kliniek die graag met Nagor werkten, maar omdat deze een coating hebben die lijkt op de Natrelle coating (macro-getextureerde coating) nemen ze waarschijnlijk het zekere voor het onzekere.. (zeker na het onlangs verschenen advies in Frankrijk, waarin enkele prothesen 'verboden' worden. Daaronder vallen eigenlijk alle macro-getextureerde en polyurethaan prothesen. 

 

 

Op ‎25‎-‎4‎-‎2019 om 22:11, nkm zei:

Hoi,

Ik ben afgelopen dinsdag bij dr. Gabrietz ook vd Diana Gabriels kliniek) geweest, hij heeft het niet eens gehad over andere merken?.

Was ook geen fijn gesprek.

Hij noemde (letterlijk) de mentor prothese als ‘Bijenkorf’ en andere waren Praxis, Gamma en zelfs Action??.

Zou de Motivatie veel anders/beter zijn dan Mentor?

Ik lees mee?

Wat een onzin, excuseer mijn uitspraak.. Maar dit is echt onzin.. 
Mentor is een goed merk, micro-getextureerd en daardoor minder kans op overmatig kapsel, en op alcl, dan de macro getextureerde implantaten. (hoe groot het verschil is weet ik niet, maar volgens mij zijn er ook geen percentages over bekend, niet specifiek)
Ik haal mijn verf trouwens liever bij de Gamma dan bij de Bijenkorf, maar dat terzijde....

Hoe ga ik dit kort uitleggen... 
Mentor is een merk dat al langer op de markt is en ook in Amerika gebruikt werd/wordt. Vandaar daar ook de FDA keuring op dit merk. Mentor heeft een vierde beschermlaag, waar alle andere merken maar 3 beschermlagen hebben. Op Motiva na, want die heeft er 5, én de blueseal! (allemaal mooi uitgelegd op hun website motivaimplants.com)

Ik vind zelf zowel Motiva als Mentor hele goede merken met mooie implantaten. Het voordeel, mijns inziens, van Motiva is dus niet alleen de blueseal en dus die vijfde beschermlaag, maar ook de innovatieve gel. Motiva maakt een onderscheid tussen elasticiteit en cohesiviteit, waar Mentor het alleen over cohesiviteit heeft. Dit komt doordat de Motiva-gel anders 'opgebouwd' is. Deze gel is steviger door zijn structuur, maar de stevigheid beinvloed niet de elasticiteit. Hij is soepel, stevig, maar wel zacht, zonder dat hij snel rimpelvorming veroorzaakt. Dit heeft ie echt voor op de mentor prothese. 

Daarbij heb je idd bij Motiva nóg minder kans op overmatig kapsel dan bij Mentor, zover dat tot nu toe bekend is. Dit doordat de Motiva nog iets minder geruwd schijnt te zijn dan de Mentor.. maar dit heb ik niet zelf gezien.. Ik zou graag een keer het verschil zien, maarja, dan moet ik ergens op consult gaan en ik ben nog niet toe aan een wissel :P 
 

 

Op ‎27‎-‎4‎-‎2019 om 11:25, Manss zei:

@nkm nou is 4% nog niet veel natuurlijk. Ik weet niet of dit bij jou ook een wissel is of de eerste keer, want als je nu geen last had van kapselvorming is de volgende keer de kans zeer klein. Ja ik was ook even van mijn stuk toen ik moes kiezen tussen die motiva of mentor. Want ik ging gewoon uit van mentor en dan kom je van de arts met weer andere info. En toen kwam ik thuis en zag ik de vlog van diana over die protheses en dat mentor dus nu een glade variant gemaakt had ivm alcl kanker wat dus door de ruwe protheses kan komen (waardoor mijn huidige alargan protheses uit de handel zijn genomen) had ik Zoiets van over motiva word gezegt dat die wek geruwd zijn maar nie zoutkristaliseerd ofzoiets zijn en dat was mentor ook maar waaom komt mentor dan wel met een glade variant. Na mijn mening sta je dan niet achter je producht. Want motivia komt nu ook nie ineens met een glade prothese.

 

kortom het maakt je gek, hoe meer je leest hoe gekker je word. 

Je moet doen waar je je goed bij voelt. Het is en blijft met alles een risico het is natuurlijk iets onnatuurlijks wat in je lichaam komt. 

Mentor maakt al heel lang gladde prothesen, zover ik weet. Vroeger werden er zelfs hoofdzakelijk gladde prothesen geplaatst. Echter, nadat de kans op kapselcontractie, of overmatig kapsel verhoogd leek door gladde prothesen, is men over gegaan op geruwde prothesen. Daarin dus het onderscheid makende tussen macro getextureerde en micro getextureerde prothesen. 
Er was trouwens ook nog wel een verschil tussen overmatig kapsel dat ontstond bij een gladde prothese die achter de spier geplaatst werd, of een gladde prothese die voor de spier geplaatst werd.

 

 

Op ‎27‎-‎4‎-‎2019 om 09:46, nkm zei:

@Manns. Ik zou 22 juli door dr. Gabrietz worden geopereerd, maar twijfel nu heel erg.

 

Ik vind het verschil in kapselvorming 

tussen Mentor en Motiva best aanzienlijk. Logisch dat je deze keuze maakt!

 

Ik ben ook bij dr. Bruekers (in het Z-H) geweest, echt een hele fijne pc. Hij plaatst echter alleen gladde (mentor) prothesen onder de spier.

 

Ben aan het twijfelen om nog ergens een consult in te plannen. 

Groetjes  

Bruekers heeft een tijdje hier op het forum vragen mee beantwoord. We hebben het toen ook gehad over waarom hij gladde prothesen plaatst. Je kunt dat topic hier lezen: 

(pot koffie is aan te bevelen :45: )
Ik heb destijds ook kritische vragen gesteld, omdat hij een van de weinige pc's was die met glad werkte toen, en ik er nogal sceptisch tegenover stond. Maar ik ben wel overtuigd ondertussen van dat het helemaal niet slecht is :)
Echter, ik ben ook groot voorstander voor Motiva… Als alle berichten zo blijven als nu, dan ga ik bij mijn wissel tzt zeker voor Motiva :)

Sorry voor de lange uiteenzetting :P Soms lukt het me niet om korter te zijn haha

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie

 

Heel erg bedankt voor jouw uitgebreide uitleg, zo verzamel ik toch steeds nieuwe informatie??. De info van dr. Bruekers heb ik allemaal gelezen. Via deze weg ben ik ook bij hem terecht gekomen?.

 

Steeds meer info geeft ook twijfels, maar wel belangrijk. 

Ik ben zelf erg wetenschappelijk ingesteld en heb ook een medisch beroep. Heb echter inmiddels wel door dat, behalve de richtlijnen, er geen eenduidig protocol is.

We hopen toch allemaal dat ze minimaal 10-15 jaar kunnen blijven zitten.

 

Nu twijfel ik niet alleen over de PC, maar ook tussen Mentor en Motiva. En als ik mentor neem, dan twijfel ik weer tussen glad en ruw?...

 

Zijn er nog meer dames die hierover twijfelen?

groetjes

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.