Ga naar inhoud

Gevraagd: Ervaring herstel dual plane?


Aanbevolen berichten

Hoi2! 

 

Ik wil graag de ervaren personen met een vergroting dual plane vragen hoe jullie herstel was? Hoelang hadden jullie hulp nodig met opstaan...douchen en al die andere dingen die je in het begin nog slecht zelfstandig kan?

 

Wat konden jullie welke periode niet? Zoals; "eerste week niet zelfstandig naar de wc" of "vanaf week 2 kon ik al aardige stukken lopen".... of "week 3 chillde ik hem al lekker in de bios en ging uiteten prima"....

 

Dat soort dingetjes wil ik graag weten...

 

Ik wordt de 18e geopereerd. En ben de 24ste jarig.

 

Mijn kids en man wilden graag uiteten met me... of biosje pakken ofzo....

 

Maar kan ik dat dan al? Uiteraard zal er rekening met me gehouden worden dat ik recht voor de deur wordt afgezet, zodat ik niet ver hoef te lopen enz.

 

Of zeggen jullie: Nou meid, op je bday lig je mooi K.O in je bed en doe je de hele dag niks?

 

Hoor graag jullie ervaringen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een beetje de een voor de ander hoe het herstel ervaren wordt.

Persoonlijk vond ik dat het bij mij heel goed ging, ik werd op maandag geholpen en heb op woensdag de pijnstilling gestopt. De zwaardere pijnstilling heb ik helemaal niet gepakt en op vrijdag zat ik bij de kapper.

Na een dag of 5 is het ergste meestal achter de rug, ik mocht de dag erna kort douchen en deed dat ook zij het nog wankel op de benen. 

Naar het toilet kon ik zelf vanaf dag 1 en aankleden ook met een beetje beleid en de geschikte kleding.

 

Dat etentje ligt dus een beetje aan je eigen gestel, je pijnervaring en hetgene wat je dokter doet .. Als de prothese groot is kan het pijnlijker zijn als dat wanneer ze klein is ..

De week na mijn ingreep ben ik al gaan wandelen, niet zo heel ver en rustig aan, week 2 liep ik al met gemak ruim 10 kilometer.

 

Het heeft wel even geduurd voordat de narcose uit mijn lichaam was, ruim een week was ik nog heel snel moe en moest ook echt meerdere malen per dag gaan liggen waarbij ik steevast in slaap viel .

 

Groetjes Sjuul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.