Ga naar inhoud

Hoe moet ik het herstel voor me zien?


Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik krijg als het goed is 6 mei een borstvergroting. Het “ideale” zou zijn als ik hier een lift bij zou laten doen, maar ik wil dit niet ivm de littekens.. Volgens dr Hermens kan dit wel want ik zit net op/over de grens van hangborsten (afstand 24cm), maar t moet dan wel een grote prothese zijn (500-600cc) met een laag profiel voor de spier. Dit is meteen ook waar ik aan twijfel. Op deze site kan ik niemand vinden met dezelfde situatie.. En wat ik vooral moeilijk vind, is hoe t herstel zou gaan. Nu snap ik dat dat bij iedereen anders is. Ik zou graag willen weten hoelang je precies echt gevloerd bent..? En wanneer je bijvoorbeeld lopend een boodschapje zou kunnen doen of lopend de kinderen naar school brengen. En kan je bijv wel zelf je kont afvegen??

 

sorry voor dit lange verhaal..?

Ik hoop op veel ervaringsverhalen, alvast bedankt!

 

Liefs Sproetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ik heb wel een andere situatie maar kan je wel een idee geven van mijn herstel. Ik had een A-cup met een lege bovenkant. Ik wilde een lift maar volgens dr. van der Weij was dit niet nodig en kon hij mijn gewenste resultaat bereiken met een anatomische prothese van mentor, voor de spier. Ik heb uiteindelijk 445cc gekregen en ben hier heel blij mee, de boel is zeker gelift!

 

Mijn herstel stelde niks voor om eerlijk te zijn. De eerste week was alles gevoelig maar zeker niet pijnlijk. Na 3 dagen ben ik gestopt met de paracetamol. Mijn haar kon ik op dag 4/5 zelf wassen en in een knotje doen. Bukken was lastiger, daar probeer ik nog steeds voorzichtig mee te zijn. Niet pijnlijk of zo maar het voelt “verkeerd” zeg maar. Ik pak wel stiekem dingen uit hoge kastjes (zou ik écht niet aanraden) maar soms als ik aan het koken ben en even snel een maatbeker nodig heb of iets dergelijks. Eerste twee weken deed ik dit niet. Op dag 6 heb ik een dagtripje naar Duitsland gemaakt met mijn vriend. Ging allemaal echt prima. Kortom: voor mij is het 100% meegevallen. Aanstaande donderdag is het precies 4 weken sinds mijn operatie. Na 10 dagen rust ben ik weer aan het werk gegaan, dit gaat nog steeds prima!

 

Maar zoals je zelf al zegt: Het is voor iedereen echt anders!!

 

Groetjes! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! 

 

Ik heb geen lift of dergelijke gekregen maar ik kan je natuurlijk wel vertellen hoe mijn herstel tot nu toe verloopt. 
Ik had eerst een A cup, en heb Motiva 275cc full (rechts) en 300cc corsé gekregen. Twee verschillende omdat ik een verschil in volume had. Borstplooi is langs links ook verlaagd. 
Mijn tepels staan ook niet gelijk, maar die heb ik zo gehouden omdat dr. Verdonck aanraadde dit in een eventuele tweede operatie te laten doen. 
 

Op dit moment ben ik 9dagen PO. 
De eerste 2 dagen ging wandelen voor mij al heel makkelijk maar zeker niet te lang want dan kreeg ik pijn en dan liefst ook zonder handtas, vanaf de dagen erna ging het alleen maar beter wel zonder handtas... Die woog te veel, logisch met alle rommel dat ik daar bij steek haha 

 

Vanaf dag 5 nam ik mijn handtas terug mee aangezien ik die toen nodig had en dat ging prima als ik er maar niet te veel in stak. 
Wandelen ging dus bij mij vrij snel maar wel met pauzes er tussen in en dan lag ik de rest van de avond wel op bed om te bekomen... 

 

Ik denk snel over en weer de kindjes naar school doen te voet zou lukken. Het voordeel is ook voor je dat in mei het waarschijnlijk wat beter weer is. Nu is het fris buiten en dan merk ik wel dat ik mezelf wat meer opspan van de wind en kou en dat dat toch ook geen deugd doet. 

 

Groetjes 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb geen lift gekregen maar als dit wordt aangeraden zou ik het wel overwegen. Protheses wegen natuurlijk ook extra en naar verloop van tijd gaan ook je borsten wat meer hangen na je operatie. Ik ben gelijk de volgende dag na mijn operatie naar de stad geweest en de dag erna naar de Ikea :) ik heb zelf echt totaal geen pijn ervaren. Eerste nacht een beetje last van mijn rug gehad. Verder elke nacht goed kunnen slapen. Ik ben ivm complicatie 2 keer geopereerd. Na de 2e operatie had ik de eerste 2 dagen wat moeite om mijn broek naar beneden te krijgen als ik naar de wc moest ? mocht ook om de zoveel uur 1000 Mg paracetamol nemen maar niet nodig gehad. Heb ook Mn zware pijnstillers niet gebruikt. Alleen de medicatie wat nodig was omdat het ontstekingsremmende is. Ik kon ook makkelijk zelf Mn kont afvegen xd. Je loopt alleen wel wat traag de eerste dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook voor de borstspier laten plaatsen, wel stuk minder cc, 310

herstel heel vlot. Kinderen brengen 2e dag en ook wandelen dus vanaf toen. Fietsen en auto rijden na 12 dagen en werken ook. Tillen nog steeds niet zwaar (bijna 4 weken nu) en sporten ga ik vanaf komende week weer oppakken. Weinig pijn gehad, wel strak gespannen borsten /druk erop. met af en toe wat steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.