Ga naar inhoud

saskia1981 : 12 februari 2019 : Dr. Ulens : AZ Sint-Maarten


Aanbevolen berichten

Hey meiden! Ik lees al sinds mijn operatie mee op het forum maar nu pas de tijd gevonden om me uitgebreid te komen voorstellen. Ik ben een vrouw van 38 jaar, 3 kinderen waarvan 2 kinderen tot peuterleeftijd borstvoeding gegeven. Ik had geen ‘lege’ borsten omdat ik er gewoonweg geen had. Ik had cup AA75 maar had zelfs dan nog plaats over. Heb zelfs tijdens de borstvoeding of zwangerschap amper iets bijgekregen. Ik heb me laten opereren door dr Sara Ulens van Beaucairkliniek maar zij heeft me geopereerd in het AZ Sint-Maartenziekenhuis in Mechelen. Ik vond haar zeer vriendelijk en aangenaam, voelde me direct op mijn gemak bij haar. Ik wou echt wel wat groter gaan, ook omdat iedereen me aanraadde om zeker niet te klein te gaan want nadien krijg je er spijt van. Ik ben 1m76 en weeg rond de 60kg en zij stelde voor om 440cc te nemen of als dit lukte, 495cc maar zeker niet groter. Ik heb nog getwijfeld tot op de dag van de operatie zelf en heb haar dan toch maar gevraagd om de grootste maat te proberen. Ze had ze beiden besteld, dus als ze het niet vond passen, ging ze die van 440cc plaatsen. Ze heeft de techniek dualplane gebruikt. Ik moet zeggen dat ik bijna volledig pijnloos ben geweest, tot gisteren. Toen begon alle wat stijver en beurs aan te voelen. Ook mijn tepels zijn gevoeliger en zelfs een beetje pijnlijk nu. Ook knelt mijn sportbh enorm en die band erbovenop. Maar toch merk ik als ik die band even uitdoe, dat het raar aanvoelt. Net of ik voel dat de protheses nog niet vastzitten. Omdat ik zo goed als geen pijn had, deed ik soms bewegingen die eigenlijk niet mochten, zoals mijn armen hoog tillen, me bukken, iets optillen, ik deed het en wist meteen van ‘oh nee, dat mag je niet doen!’ 

Overmorgen heb ik mijn eerste controle, dus ben benieuwd! Als er nog vragen zijn, stel ze gerust! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, saskia1981 zei:

Hey meiden! Ik lees al sinds mijn operatie mee op het forum maar nu pas de tijd gevonden om me uitgebreid te komen voorstellen. Ik ben een vrouw van 38 jaar, 3 kinderen waarvan 2 kinderen tot peuterleeftijd borstvoeding gegeven. Ik had geen ‘lege’ borsten omdat ik er gewoonweg geen had. Ik had cup AA75 maar had zelfs dan nog plaats over. Heb zelfs tijdens de borstvoeding of zwangerschap amper iets bijgekregen. Ik heb me laten opereren door dr Sara Ulens van Beaucairkliniek maar zij heeft me geopereerd in het AZ Sint-Maartenziekenhuis in Mechelen. Ik vond haar zeer vriendelijk en aangenaam, voelde me direct op mijn gemak bij haar. Ik wou echt wel wat groter gaan, ook omdat iedereen me aanraadde om zeker niet te klein te gaan want nadien krijg je er spijt van. Ik ben 1m76 en weeg rond de 60kg en zij stelde voor om 440cc te nemen of als dit lukte, 495cc maar zeker niet groter. Ik heb nog getwijfeld tot op de dag van de operatie zelf en heb haar dan toch maar gevraagd om de grootste maat te proberen. Ze had ze beiden besteld, dus als ze het niet vond passen, ging ze die van 440cc plaatsen. Ze heeft de techniek dualplane gebruikt. Ik moet zeggen dat ik bijna volledig pijnloos ben geweest, tot gisteren. Toen begon alle wat stijver en beurs aan te voelen. Ook mijn tepels zijn gevoeliger en zelfs een beetje pijnlijk nu. Ook knelt mijn sportbh enorm en die band erbovenop. Maar toch merk ik als ik die band even uitdoe, dat het raar aanvoelt. Net of ik voel dat de protheses nog niet vastzitten. Omdat ik zo goed als geen pijn had, deed ik soms bewegingen die eigenlijk niet mochten, zoals mijn armen hoog tillen, me bukken, iets optillen, ik deed het en wist meteen van ‘oh nee, dat mag je niet doen!’ 

Overmorgen heb ik mijn eerste controle, dus ben benieuwd! Als er nog vragen zijn, stel ze gerust! 

Hoi hoi

 

gefeliciteerd met je boobies!!

Wees wel wat voorzichtig, ookal voel je geen pijn, het kan je herstel ongemerkt in de weg zitten... Dus proberen eerst te denken en dan pas te doen ;) 

Het zijn maar zes weken waarin je moet oppassen, daarna mag je weer alles opbouwen, dus even lekker rustig aan :)

 

Een heel goed herstel gewenst!!

 

Als je je topic ‘volgt’ krijg je een melding als iemand reageert, ook als diegene je niet tagt of citeert :)

Dit kun je onder of boven je topic ‘aan’ zetten, afhankelijk van met welk apparaat je ingelogd bent :)

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, saskia1981 zei:

Hey meiden! Ik lees al sinds mijn operatie mee op het forum maar nu pas de tijd gevonden om me uitgebreid te komen voorstellen. Ik ben een vrouw van 38 jaar, 3 kinderen waarvan 2 kinderen tot peuterleeftijd borstvoeding gegeven. Ik had geen ‘lege’ borsten omdat ik er gewoonweg geen had. Ik had cup AA75 maar had zelfs dan nog plaats over. Heb zelfs tijdens de borstvoeding of zwangerschap amper iets bijgekregen. Ik heb me laten opereren door dr Sara Ulens van Beaucairkliniek maar zij heeft me geopereerd in het AZ Sint-Maartenziekenhuis in Mechelen. Ik vond haar zeer vriendelijk en aangenaam, voelde me direct op mijn gemak bij haar. Ik wou echt wel wat groter gaan, ook omdat iedereen me aanraadde om zeker niet te klein te gaan want nadien krijg je er spijt van. Ik ben 1m76 en weeg rond de 60kg en zij stelde voor om 440cc te nemen of als dit lukte, 495cc maar zeker niet groter. Ik heb nog getwijfeld tot op de dag van de operatie zelf en heb haar dan toch maar gevraagd om de grootste maat te proberen. Ze had ze beiden besteld, dus als ze het niet vond passen, ging ze die van 440cc plaatsen. Ze heeft de techniek dualplane gebruikt. Ik moet zeggen dat ik bijna volledig pijnloos ben geweest, tot gisteren. Toen begon alle wat stijver en beurs aan te voelen. Ook mijn tepels zijn gevoeliger en zelfs een beetje pijnlijk nu. Ook knelt mijn sportbh enorm en die band erbovenop. Maar toch merk ik als ik die band even uitdoe, dat het raar aanvoelt. Net of ik voel dat de protheses nog niet vastzitten. Omdat ik zo goed als geen pijn had, deed ik soms bewegingen die eigenlijk niet mochten, zoals mijn armen hoog tillen, me bukken, iets optillen, ik deed het en wist meteen van ‘oh nee, dat mag je niet doen!’ 

Overmorgen heb ik mijn eerste controle, dus ben benieuwd! Als er nog vragen zijn, stel ze gerust! 

Wij zijn dezelfde dag geholpen! Ik heb juist vanaf dag 4 minder pijn, maar voel het nog wel. Wel goed te doen. Ik herken wel het stijve en beurse gevoel, maar dat heb ik vooral bij het wakker worden. De huid van mijn borsten is wel erg gevoelig. Een soort huidpijn. Terwijl ik aan de onderkant geen gevoel heb. Moeilijk uit te leggen hoor, wat je precies voelt, haha. Ik heb afgelopen week niks getild en geforceerd, simpelweg omdat ik wel "pijn" had en je wel oppast. Zonet had ik wel een perongeluk beweging, schrijf het net op de chat ook, mijn arm spande ik iets aan, en dus mijn borstspier en ik voelde vlakbij mijn oksel een krakend geluid/gevoel van mijn prothese (denk ik). Alsof hij werd fijn geknepen. Ik vind het een eng idee. Hopelijk kan het geen kwaad. Gelukkig heb ik toevallig vanmiddag een controle, dus kan ik het gelijk vragen. Het was niet een hele erge beweging dus ik denk dat het geen kwaad kon, maar het voelde wel erg naar. 

Jij ook succes met je verdere herstel! Ik vind het leuk dat we op dezelfde dag geholpen zijn, kunnen we ook aan elkaar dingen vragen ?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, M&M&m zei:

Wij zijn dezelfde dag geholpen! Ik heb juist vanaf dag 4 minder pijn, maar voel het nog wel. Wel goed te doen. Ik herken wel het stijve en beurse gevoel, maar dat heb ik vooral bij het wakker worden. De huid van mijn borsten is wel erg gevoelig. Een soort huidpijn. Terwijl ik aan de onderkant geen gevoel heb. Moeilijk uit te leggen hoor, wat je precies voelt, haha. Ik heb afgelopen week niks getild en geforceerd, simpelweg omdat ik wel "pijn" had en je wel oppast. Zonet had ik wel een perongeluk beweging, schrijf het net op de chat ook, mijn arm spande ik iets aan, en dus mijn borstspier en ik voelde vlakbij mijn oksel een krakend geluid/gevoel van mijn prothese (denk ik). Alsof hij werd fijn geknepen. Ik vind het een eng idee. Hopelijk kan het geen kwaad. Gelukkig heb ik toevallig vanmiddag een controle, dus kan ik het gelijk vragen. Het was niet een hele erge beweging dus ik denk dat het geen kwaad kon, maar het voelde wel erg naar. 

Jij ook succes met je verdere herstel! Ik vind het leuk dat we op dezelfde dag geholpen zijn, kunnen we ook aan elkaar dingen vragen ?

Liefs

Hey!

 

@M&M&m Hoe was je controle vandaag?

Ik moet morgenmiddag op controle.

Vandaag heb ik net hetzelfde gevoel als jouw gehad, alleen was het bij mij van het schrikken, omdat ik een kopje koffie vast had en liet het bijna vallen. Wat een raar gevoel was dat en deed in ieder geval geen deugd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, saskia1981 zei:

Hey!

 

@M&M&m Hoe was je controle vandaag?

Ik moet morgenmiddag op controle.

Vandaag heb ik net hetzelfde gevoel als jouw gehad, alleen was het bij mij van het schrikken, omdat ik een kopje koffie vast had en liet het bijna vallen. Wat een raar gevoel was dat en deed in ieder geval geen deugd ?

Hoi hoi. De controle was fijn en alles zag er goed uit. Volgens boekje. Ik heb op mijn eigen topic een update geschreven van vandaag?. Gek gevoel he. Ik heb het vandaag nog een paar keer gehad. Alleen rechts.... ook aan de arts gevraagd en hoort er volgens hem bij. Of de spier die ah herstellen is, of vocht wat een ander plekje zoekt... moet vanzelf over gaan. Ook toevallig dat jij het vandaag ook voelde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, saskia1981 zei:

@M&M&m ja inderdaad heel toevallig!

Had het vanmorgen weer bij het douchen.

Ik heb wat pijn aan de plaats waar mijn incisie zit.

Weet niet of de draadjes er al uit mogen. Zijn ze er bij jou al uit?

Ben benieuwd straks wat ze er over zegt over mijn boobies :-))

 

Ik heb het nu ook een paar keer gehad. Maar gelukkig ben ik gerustgesteld door de arts. Mijn incisies voel ik af en toe steken, maar mag eigenlijk geen naam hebben. Meer een genezingsgevoel. Mijn pleisters en hechtingen zitten er nog. Volgende week woensdag heb ik een afspraak met de verpleegkundige en die haalt ze er dan uit. Kan niet wachten, want die pleisters zitten best strak en het jeukt. Heb een lichte pleister allergie. Maar het ziet er gelukkig nog rustig uit eromheen...

Ben benieuwd straks voor je, maar zal ook vast allemaal goed zijn, succes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...
Op 19-2-2019 om 21:34, saskia1981 zei:

Hey meiden! Ik lees al sinds mijn operatie mee op het forum maar nu pas de tijd gevonden om me uitgebreid te komen voorstellen. Ik ben een vrouw van 38 jaar, 3 kinderen waarvan 2 kinderen tot peuterleeftijd borstvoeding gegeven. Ik had geen ‘lege’ borsten omdat ik er gewoonweg geen had. Ik had cup AA75 maar had zelfs dan nog plaats over. Heb zelfs tijdens de borstvoeding of zwangerschap amper iets bijgekregen. Ik heb me laten opereren door dr Sara Ulens van Beaucairkliniek maar zij heeft me geopereerd in het AZ Sint-Maartenziekenhuis in Mechelen. Ik vond haar zeer vriendelijk en aangenaam, voelde me direct op mijn gemak bij haar. Ik wou echt wel wat groter gaan, ook omdat iedereen me aanraadde om zeker niet te klein te gaan want nadien krijg je er spijt van. Ik ben 1m76 en weeg rond de 60kg en zij stelde voor om 440cc te nemen of als dit lukte, 495cc maar zeker niet groter. Ik heb nog getwijfeld tot op de dag van de operatie zelf en heb haar dan toch maar gevraagd om de grootste maat te proberen. Ze had ze beiden besteld, dus als ze het niet vond passen, ging ze die van 440cc plaatsen. Ze heeft de techniek dualplane gebruikt. Ik moet zeggen dat ik bijna volledig pijnloos ben geweest, tot gisteren. Toen begon alle wat stijver en beurs aan te voelen. Ook mijn tepels zijn gevoeliger en zelfs een beetje pijnlijk nu. Ook knelt mijn sportbh enorm en die band erbovenop. Maar toch merk ik als ik die band even uitdoe, dat het raar aanvoelt. Net of ik voel dat de protheses nog niet vastzitten. Omdat ik zo goed als geen pijn had, deed ik soms bewegingen die eigenlijk niet mochten, zoals mijn armen hoog tillen, me bukken, iets optillen, ik deed het en wist meteen van ‘oh nee, dat mag je niet doen!’ 

Overmorgen heb ik mijn eerste controle, dus ben benieuwd! Als er nog vragen zijn, stel ze gerust! 

Hoi Saskia,

mag ik wat vragen? Ik word in juli geopereerd en twijfel heeeeel erg over de maat: 440 of 495?!? Wat heeft de arts uiteindelijk bij jouw geplaatst en hoe bevalt je dat? Te klein, te groot?

Ik kies voor anatomische protheses van mentor, high profile. Alleen de maat kiezen vind ik zooooo lastig!

groetjes sarabi

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.