Ga naar inhoud

Even voorstellen


Kimmie69

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Na 16 jaar me hier weer aangemeld. Toentertijd was ik lid omdat ik me oriënteerde op een BV en vervolgens om mijn ervaringen te delen. Ben in 2003 geopereerd bij BeauCare door Dr. Plovier.
Heb me nu weer aangemeld omdat ik een vervanging overweeg, ondanks dat het resultaat na 16 jaar nog steeds prachtig is. Tot nu toe geen complicaties gehad, maar ben niet gerust op de veiligheid van de PIP protheses. Lang gedacht dat ik ze niet had, omdat BeauCare bij navraag ontkende dat ik ze had ("We kunnen geen gegevens van u vinden, maar 100% zeker heeft u ze niet"), maar herinnerde me ineens dat ik bewust voor de Franse protheses had gekozen, omdat die veel zachter waren dan de McCann's. PIP's dus. Na wat zoeken op internet werd ik hierin bevestigd.
Ik blijk nu dus ook niet de enige die geen reactie krijgt van BeauCare of een totale ontkenning krijgt.  ?

 

Het bevolkingsonderzoek borstkanker zorgde er voor dat ik het nu prioriteit geef. Ik wil niet het reguliere onderzoek te laten uitvoeren, omdat ik ben bang ben voor scheuren. Inmiddels via de huisarts naar een plastisch chirurg verwezen voor preventief onderzoek en voor een alternatief borstkankeronderzoek middels echo. Zij raadt me ten stelligste af om het regulier onderzoek te ondergaan.


Kom hier dus terug om de ervaringen van anderen te lezen. Over PIP protheses, over prothesevervanging enz.

Groetjes,
Kimmie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Kimmie69

 

Geen pips maar wel een recente wissel achter de rug, heb je geen prothese paspoort gekregen bij het aanbrengen van je protheses? Dat was destijds de standaard dat ze je dat overhandigden na een plaatsing .. Ik ben ook in die tijd voor de eerste keer gegaan ..

Als je dat hebt zou je in elk geval al eens zekerheid hebben over hetgene wat in je borsten zit ..

 

Ik ben van een voor de spier plaatsing met 260 cc moderate eurosillicone naar een dual plane plaatsing met Allergan 310 cc gegaan en ben er zeer tevreden over tot nu toe .. De ingreep is 3 maanden geleden .. Veel pijn heb ik niet gehad ondanks dat ik dual plane kreeg en het is me dus reuze meegevallen ..

Het enige verschil in mijn geval is dat ik er enorm op vooruit ben gegaan in hoe het oogt en hoe het voelt, ze zijn veel mooier en ik kan de protheses niet meer vast pakken, door de plaatsing en 50 cc extra icm 2 centimeter meer profiel ben ik er een cupmaat op vooruit gegaan en zijn ze iets gelift, ze ogen echter kleiner en verfijnder in ongeklede staat *heb ik dat nu niet beschaafd neergezet* ?

 

Grt, Sjuul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sjuul

2 minuten geleden, Sjuul zei:

Hoi @Kimmie69

 

Geen pips maar wel een recente wissel achter de rug, heb je geen prothese paspoort gekregen bij het aanbrengen van je protheses? Dat was destijds de standaard dat ze je dat overhandigden na een plaatsing .. Ik ben ook in die tijd voor de eerste keer gegaan ..

Als je dat hebt zou je in elk geval al eens zekerheid hebben over hetgene wat in je borsten zit ..

 

Ik ben van een voor de spier plaatsing met 260 cc moderate eurosillicone naar een dual plane plaatsing met Allergan 310 cc gegaan en ben er zeer tevreden over tot nu toe .. De ingreep is 3 maanden geleden .. Veel pijn heb ik niet gehad ondanks dat ik dual plane kreeg en het is me dus reuze meegevallen ..

Het enige verschil in mijn geval is dat ik er enorm op vooruit ben gegaan in hoe het oogt en hoe het voelt, ze zijn veel mooier en ik kan de protheses niet meer vast pakken, door de plaatsing en 50 cc extra icm 2 centimeter meer profiel ben ik er een cupmaat op vooruit gegaan en zijn ze iets gelift, ze ogen echter kleiner en verfijnder in ongeklede staat *heb ik dat nu niet beschaafd neergezet* ?

 

Grt, Sjuul

Hoi Sjuul,

 

Bedankt voor je reactie. In 2003 kreeg je geen prothese paspoort, was dat maar zo. Volgens mij is dat van veel recentere datum. Kan me ook niet herinneren dat er toen over gesproken werd hier op Borstenforum. Het is ook al 16 jaar geleden... Ik heb toen na lang aandringen wel een verklaring voor mijn huisarts gekregen, maar daar staat niets in over het implantaat.
De protheses zijn onder de borstspier geplaatst, omdat Dr. Plovier van mening was dat dit voor veel minder complicaties zorgde. Heb 300cc in beide borsten gekregen, maar zou nu juist wel iets kleiner willen, omdat ik minstens 10 kg zwaarder ben dan toen, dus mijn eigen borsten zijn groter geworden. ?

 

Fijn dat je na de vervanging meer tevreden bent. Dat is ook wel een angst van me. Mijn huidige borsten zijn na 16 jaar nog steeds prachtig, mooier zelfs dan in het begin. Ben best bang dat ze bij een vervanging er op achteruit gaan, al vind ik looks inmiddels veel minder belangrijk. Ik ga op m'n 50e toch niet meer in kleine bikini's lopen of met een diep decolleté. haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Kimmie69 zei:

Hoi Sjuul

Hoi Sjuul,

 

Bedankt voor je reactie. In 2003 kreeg je geen prothese paspoort, was dat maar zo. Volgens mij is dat van veel recentere datum. Kan me ook niet herinneren dat er toen over gesproken werd hier op Borstenforum. Het is ook al 16 jaar geleden... Ik heb toen na lang aandringen wel een verklaring voor mijn huisarts gekregen, maar daar staat niets in over het implantaat.
De protheses zijn onder de borstspier geplaatst, omdat Dr. Plovier van mening was dat dit voor veel minder complicaties zorgde. Heb 300cc in beide borsten gekregen, maar zou nu juist wel iets kleiner willen, omdat ik minstens 10 kg zwaarder ben dan toen, dus mijn eigen borsten zijn groter geworden. ?

 

Fijn dat je na de vervanging meer tevreden bent. Dat is ook wel een angst van me. Mijn huidige borsten zijn na 16 jaar nog steeds prachtig, mooier zelfs dan in het begin. Ben best bang dat ze bij een vervanging er op achteruit gaan, al vind ik looks inmiddels veel minder belangrijk. Ik ga op m'n 50e toch niet meer in kleine bikini's lopen of met een diep decolleté. haha

Ik ben in 2002 al geholpen bij dokter Jack van de Putte in België en deze heeft me dat prothese paspoort toch echt toen al gegeven .. Een hele stapel kennissen en vriendinnen hebben destijds allemaal mijn voorbeeld gevolgd en ook die hebben een prothese paspoort .. Euro sillcone was overigens ook Frans en een zeer veelgebruikte prothese destijds dus misschien heb je nog geluk ..

Ze was ook heel zacht ondanks dat er toen al iets van een gebonden substantie inzat die bij elkaar zou blijven als de prothese onverhoopt zou scheuren ..

Bij de echo waren er 2 lijntjes zichtbaar om de protheses heen waarvan 1 aan de achterkant niet meer zichtbaar was .. Ik weet niet of dat merk gerelateerd is maar ik heb eens ergens gelezen dat pip herkenbaar is als er een echo gemaakt wordt .. Misschien heb je geluk en heb je toch geen pip .. Plovier staat overigens bekend als een zeer goed chirurg hier op het forum hij zal beslist nog weten wat hij destijds veel gebruikte en je daar open en eerlijk in te woord staan ..

 

Goed je wensen aangeven bij je pc, dan kunnen zij daar rekening mee houden, vaak krijg je bij een wissel toch iets meer cc’s om het probleem met schuivende protheses tegen te gaan maar dit kan icm projectie en de doorsnee toch allemaal zo ongeveer op maat gemaakt worden ..

 

 

Ja inderdaad, die bikini hoeft voor mij ook niet meer op mijn 50e, ik begrijp je volkomen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ik wil even een paar dingen ophelderen voor jullie @Kimmie69 en @Sjuul
Dat er geen prothesepaspoorten verstrekt zijn door Beaucare, is een algemeen gegeven helaas.. Er is gebleken dat die kliniek absoluut niet te vertrouwen was.. Vrambout, de directeur, is iemand die alles mooi wist te brengen, maar er wel voor gezorgd heeft dat er geen info naar buiten kwam.. Dossiers die niet meer gevonden konden worden enz enz. Hij gaf ook de schuld aan de pc's die er gewerkt hebben, die daar natuurlijk niet heel blij mee waren..
Maar dat er met PIP gewerkt is, is een feit.. We hebben hier ook een gedeelte op het forum dat over de PIP's gaat, misschien dat je daar nog wat info tussenuit kunt halen :)

Ook Plovier heeft deze dossiers dus niet en kan ook niet aangeven bij welke klant er destijds pip gebruikt is helaas.. Plovier zelf staat idd wel absoluut bekend als een goede en ervaren pc. 

Als je kleiner wilt, moet je wel een pc zoeken die goed overweg kan hiermee.. Als je namelijk, zoals Sjuul al aangeeft, een kleinere prothese in een grotere pocket stopt, is er een kans van schuiven en draaien van de prothese.. Misschien dat het wel mogelijk is bij jou nu om voor de spier te plaatsen? Dat zou dit probleem al meteen oplossen.. 
Dan moet je echter wel op zoek naar een pc die vaak voor de spier plaatst en als ik daar een tip voor mag geven :Dr. de Meyere (Sint Denijs Westrum, bij Gent)

Verder wil ik even aangeven dat dit borstenforum pas bestaat sinds 2009. Wij hebben een eigen forum opgezet, nadat er op borstenforum.nl op een gegeven moment nogal eenzijdige info te vinden was... Wij zijn tevens onafhankelijk van klinieken en/of pc's, daar waar borstenforum.nl dit niet was :) 

Rechtsboven zit een zoekbalk. Verder, als je linksboven op het logo: borstenforum, klikt, dan kun je naar beneden scrollen en starten onder de chat, de categorieën. Daar kun je ook gerichter zoeken en lezen. 

Heb je vragen, stel ze gerust!

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.