Ga naar inhoud

Glad vs microtextuur


Francisca91

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

ik word 2 januari geopereerd door dr van Zele. ik heb gekozen voor monobloc hydrogel,omdat ik mij daar fijner bij voel. Nu heb ik de afgelopen week ineens ook veel gelezen over dat getextureerde implantaten een verhoogde kans zouden geven op een zeldzame vorm van kanker BIA-ALCL, een soort lymfeklier kanker. Ik weet dat het alsnog heel erg zeldzaam is, ook met getextureerde implantaten, en dat het grootste gedeelte gaat over macro getextureerd, maar er zijn ook gevallen gemeld met micro textuur en eigen geen met glad. Ik las dat in Amerika ook veel met glad wordt gewerkt en getextureerd eigenlijk alleen voordelen biedt bij anatomische implantaten voor de spier. Snap daarom ook niet zo goed waarom microtextuur hier als standaard wordt gebruikt.

 

ik vroeg mij af in hoeverre jullie je hebben laten leiden mbt glad vs getextuteerd en wat jullie hebben gekozen (en waarom). 

 

Ik maak mezelf helemaal gek met alles dat op internet te vinden is ?

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bia-alcl, ik heb het er nog met mijn arts over gehad tijdens de controle. 

1 op de 24.000 vrouwen met een borstprothese heeft kans op Bia Alcl .. 

Dit risico loop je ook als je een glad metalen plaatje in je lichaam laat zetten, of een kunstheup, kunstknie, defibrillator of ander lichaamsvreemd implantaat , het lijkt erop dat Bia Alcl overal kan plaatsvinden waar het lichaam een lichaamsvreemd object inkapselt... Ze linken het aan de getextureerde implantaten maar zijn nog bezig met onderzoeken en weten het eigenlijk nog niet echt hoe de vork in de steel zit .. Ik las ergens dat het veroorzaakt kan worden door een ontsteking van het kapsel, maar ook daar zijn ze niet zeker van ...

 

Ik heb een Natrelle inspira en ook deze is getextureerd met biocell, deze schijnt bij naam gelinkt te worden maar het is ook de grootste op de implantaten markt, 45% van de geplaatste implantaten is van natrelle, direct gevolgd door mentor en daarna komen de andere merken .. Ik denk dat het goed is dat dit onderzocht wordt in de eerste plaats, het zou wel beter genuanceerd mogen worden in mijn optiek ..

 

Wend je tot de officiele sites zoals rivm en zijn buitenlandse zustersites voor informatie want deze geven eerlijke nuchtere informatie en blazen alles niet onnodig op ...

 

Daar het met de prothese en het kapsel te verwijderen is en mijn dokter me op de juiste cijfers en getallen heeft gewezen heb ik de beslissing gemaakt om de ingreep te laten doorgaan in combinatie met een jaarlijkse controle ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjuul Dank voor je reactie. Het is inderdaad waar dat er op het internet veel negatieve dingen te vinden is en mensen elkaar snel bang maken, vooral op onofficiële websites. Ik heb voor mezelf in ieder geval, voor mn gevoel, dingen goed tegen af gewogen en goed 'onderzoek' gedaan. 

 

Risico op BIA ALCL is inderdaad heel erg klein en voor zover ik het heb begrepen ook goed behandelbaar, mocht er onverhoopt toch iets misgaan. Dat maakt het inderdaad een stuk geruststellender. 

 

Kan gelukkig de angsten wat meer loslaten en genieten van het aftellen! Bijna zover :) 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker ben ik blij met het resultaat, ik heb als het ware een opfrisbeurt gekregen, van pijnlijk en zwaar naar een minder logge borst die weer aangenaam aanvoelt .. Ze is wat groter geworden maar dat is te overzien, ik heb nog steeds een maat waarin mooie bh’s te koop zijn dus ik ben echt wel blij ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.