Ga naar inhoud

NVPC en RIVM (word je ziek van prothesen?)


Aanbevolen berichten

@Nic1978

Wat het meldpunt en hun informatie betreft, uiteraard heb ik die helemaal uitgeplozen en bekeken.

Ik heb die echt niet overgeslagen in mijn zoektocht naar nuancering maar ben toch meer overtuigd van onderzoeken die geverifieerd zijn en uit officiële bronnen komen.

 

Het meldpunt is gericht op de dingen die misgaan en daar zul je geen positief bericht zien.

 

Hier op het borstenforum is de informatie over het algemeen genomen informatie die uit  officiële bronnen komt, het is niet alleen gericht op dingen die misgaan maar ook op dingen die goed gaan, voor een goede nuancering is het goed om uit te gaan van alle informatie en niet alleen van de informatie die gericht is op 1 onderdeel van het geheel. Alleen dan kun je een objectief en goed onderbouwd beeld krijgen.

 

Informatie is echt wereldwijd te vinden, en dat is maar goed ook want misstanden moeten ook aan de kaak gesteld worden.

Maar het mag wel gedoseerd en genuanceerd gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sjuul zei:

@Nic1978

Wat het meldpunt en hun informatie betreft, uiteraard heb ik die helemaal uitgeplozen en bekeken.

Ik heb die echt niet overgeslagen in mijn zoektocht naar nuancering maar ben toch meer overtuigd van onderzoeken die geverifieerd zijn en uit officiële bronnen komen.

 

Het meldpunt is gericht op de dingen die misgaan en daar zul je geen positief bericht zien.

 

Hier op het borstenforum is de informatie over het algemeen genomen informatie die uit  officiële bronnen komt, het is niet alleen gericht op dingen die misgaan maar ook op dingen die goed gaan, voor een goede nuancering is het goed om uit te gaan van alle informatie en niet alleen van de informatie die gericht is op 1 onderdeel van het geheel. Alleen dan kun je een objectief en goed onderbouwd beeld krijgen.

 

Informatie is echt wereldwijd te vinden, en dat is maar goed ook want misstanden moeten ook aan de kaak gesteld worden.

Maar het mag wel gedoseerd en genuanceerd gebeuren.

 

Hi Sjuul,

Ik ben het zeker met je eens,het is nooit goed als er een eenzijdig beeld wordt geschetst. Los van de officiële onderzoeken etc,zijn de berichten van de vrouwen zelf altijd persoonlijk. Daar spelen  emoties mee,evt klachten die ze wel/niet hebben. En daar kunnen mensen dan weleens teveel in meegaan,zeker als vrouwen dingen herkennen in andermans verhaal.

 

De reden dat ik reageerde was vooral door “trek het je niet te veel aan” en “overdreven”. Dat kwam voor mij over alsof we de informatie bij Radar totaal niet serieus moeten nemen. 

 

Maar ik denk dat we uiteindelijk dezelfde gedachte hebben. Vrouwen hebben recht op alle informatie,het totale beeld..zowel positief als negatief. En dan kunnen ze daarna zelf een weloverwogen keuze maken?

 

Ik heb m’n implantaten overigens nog wel (ik heb ze pas sinds januari 2018),maar ivm pijn en andere lichamelijke klachten,ben ik er wel over aan het nadenken om ze te laten verwijderen. 

 

x Nicole 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Nic1978 zei:

 

Hi Sjuul,

Ik ben het zeker met je eens,het is nooit goed als er een eenzijdig beeld wordt geschetst. Los van de officiële onderzoeken etc,zijn de berichten van de vrouwen zelf altijd persoonlijk. Daar spelen  emoties mee,evt klachten die ze wel/niet hebben. En daar kunnen mensen dan weleens teveel in meegaan,zeker als vrouwen dingen herkennen in andermans verhaal.

 

De reden dat ik reageerde was vooral door “trek het je niet te veel aan” en “overdreven”. Dat kwam voor mij over alsof we de informatie bij Radar totaal niet serieus moeten nemen. 

 

Maar ik denk dat we uiteindelijk dezelfde gedachte hebben. Vrouwen hebben recht op alle informatie,het totale beeld..zowel positief als negatief. En dan kunnen ze daarna zelf een weloverwogen keuze maken?

 

Ik heb m’n implantaten overigens nog wel (ik heb ze pas sinds januari 2018),maar ivm pijn en andere lichamelijke klachten,ben ik er wel over aan het nadenken om ze te laten verwijderen. 

 

x Nicole 

 

Precies Nicole, we hebben recht op die informatie.

Wat vervelend voor je dat je klachten hebt, ik kan begrijpen dat je er dan over nadenkt om ze te laten verwijderen, ik zou het ook zeker doen in dat geval.

 

Sterkte ermee, ?

Liefs Sjuul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens hoor dames er moet veel meer voorlichting komen bij de artsen. Zij zijn het eerste contact en ook nog eens het meest geloofwaardig voor de meeste vrouwen die er komen. Ik ben ook zeker voor nuance, van beide kanten gezien. Ben niet volledig tegen maar ook niet volledig voor. 

 

@Sjuul dat aantal ligt geloof ik wel iets hoger hoor dan 59... als ik alleen al de mensen om mij heen hoor en van het forum meldpunt zit je daar al ver boven. Ook de meldingen die gemeld worden bij de overheid liggen hoger dan de 59 die jij noemt. En dat bijwerkingen meldpunt van de overheid bestaat pas 2 jaar... Als je de aflevering van radar terugkrijgt zul je ook zien dat fabrikanten heel slim zijn omgegaan met meldingen door ze niet apart maar gebundeld te melden, waardoor het lang minder zichtbaar was. Wil hiermee overigens niet zeggen dat iedereen klachten krijgt hoor, verre van, want er zijn inderdaad zat vrouwen zonder klachten en waarschijnlijk inderdaad meer zonder dan met, maar wilde toch nog even inhaken op dat aantal dat je noemde.

 

Heel eerlijk begrijp ik zelf de vergelijking met roken niet zo. We weten toch allemaal dat roken ongezond is? Los van dat lang niet iedereen longkanker krijgt, wordt het toch afgeraden omdat er een groot risico is. Ik begrijp wel wat er wordt gezegd dat de ex rokers het meest fanatiek zijn, maar heel sec gekeken naar het roken snap ik hem niet zo. Ik denk ook dat wellicht degenen van het forum meldpunt fanatieker zijn omdat ze zelf immers hebben meegemaakt wat het kan doen en ze hier veel hinder van hebben ondervonden (of nog steeds), en ze door iedereen voor gek zijn verklaard. Terwijl bij de meeste de klachten verminderen of weggaan na verwijdering van implantaten. Ik heb dat zelf ook zo ervaren dus ik begrijp het wel. Ik ben ook niet tegen een ban van siliconen of implantaten, en weet ook echt wel dat er veel vrouwen zijn die er heel blij mee zijn en nergens last van hebben. Superfijn! Ik ben jaloers hoor :) Het is mijn inziens meer de vraag of je het risico wilt lopen, net als met roken. Als je dat wilt, prima, maar dan idd wel met goede voorlichting (en cijfers die juist zijn). Helaas is dus inderdaad nog niet helemaal duidelijk hoe groot dat risico zou zijn, anders dan met roken bijv, waar veel meer en duidelijker onderzoek is en het verband veel duidelijker te leggen is. Dat maakt het hebben van implantaten in mijn ogen eigenlijk juist des te meer een gok, en omdat de klachten zo vaag en verspreid zijn maakt het nog lastiger. Je weet van tevoren niet wat, wanneer en hoe. 

 

 

liefs xx

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het zo met je eens @Francisca91 dat de fabrikanten letterlijk de boel bedonderen en belazeren.

En dat gaat niet alleen op als het over implantaten gaat maar dat zie je terug in de hele medische wereld en zelfs overal waar een fabrikant iets maakt.

Bijwerkingen en defecten worden onder de radar gehouden, dit zou zwaar bestraft moeten worden.

 

Er bestaat zoiets als een wet die je behoedt voor een miskoop, echter in de wereld van schoonheid en plastische chirurgie geldt die wet blijkbaar niet. Dit zou beter moeten.

 

Ik ben van mening dat fabrikanten echt elke gebruiker van hun product een vervangend product moeten bieden zodat een eventuele schade hersteld wordt. Precies zoals de wet voor consumenten die geldt als je een tv koopt die niet functioneert .

 

Overheden schieten echt tekort in deze.

Maar aan de andere kant doen die overheden hun best om wetten en regels op te stellen en zo misstanden aan de kaak te stellen. Ze creëeren een meldpunt, maken een registratiesysteem en zijn wereldwijd bezig met onderzoeken om de prothese dragende vrouw te beschermen tegen misstanden.

Echt op wereldwijd niveau wordt dit gecommuniceerd en op wereldwijd niveau zijn ze bezig met verbeteren.

 

Het officiële aantal van vrouwen met bijwerkingen zullen we vrees ik nooit te weten komen, ook omdat er vrouwen zijn die klachten hebben en deze voor lief nemen, bij elke bron krijg je andere cijfers.

 

Een meldpunt van de overheid heb ik niet aangehaald, wel het implantaten register waar alle geplaatste implantaten verplicht geregistreerd moeten worden, dat bestaat 5 jaar nu en het is opgezet om vrouwen te informeren indien er iets mis is met hun implantaat. Zo kan elke vrouw gevonden worden en gewaarschuwd worden.

 

Wat het risico dat je loopt als je implantaten hebt betreft daar kan ik helder en stellig in zijn, we hebben genoeg gezond boerenverstand om te weten dat ons lichaam een ongewenste reactie kan geven als we daar iets instoppen wat uit vreemd niet lichaamseigen materiaal bestaat. Of je nu rookt, drinkt of iets verkeerds eet of implantaten in je lichaam draagt dat risico heeft altijd al bestaan, dat risico loop je graag omdat je graag vrouwelijker wil zijn, of omdat je door kanker je borst (gedeeltelijk) bent verloren want je wil je weer vrouw voelen. 

 

Bijna geen enkele vrouw neemt even implantaten zonder er eens goed over na te denken, vaak is het een proces van jaren waarbij de pro’s en contra’s uitgebreid bekeken en afgewogen worden.

Informatie wordt voorheen veelvuldig opgezocht dus we weten van te voren waar we aan beginnen.

 

Liefs Sjuul.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.