Ga naar inhoud

Borstverkleining Ja of Nee


Aanbevolen berichten

Hoi Dames,

Ben 

Ik sta op de wachtlijst voor een borstverkleining zaL ergens in februari/maart worden voordat ik aan de beurt ben. Ik laat het in het ziekenhuis uitvoeren. Maar nu heb ik zo een grote twijfel of ik het wel  moet doen. Ik heb cup E/F en vind ze echt te groot. Daarbij heb ik regelmatig last van mijn nek en schouders. Maar wat ben ik bang dat er iets mis gaat na die operatie en de pijn zie ik ook tegenop. Nu is ieder lichaam anders en geen verhaal hetzelfde. .. Latig zeg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Black Butterfly

 

hoi hoi meis,

 

Het is heel normaal dat je op een gegeven ogenblik twijfels gaat krijgen, onbewuste stress en zenuwen komen naar boven, maar denk dat je het allemaal maar een beetje over je heen moet laten komen.

Je hebt de stap gezet om je borsten te laten verkleinen, omdat je er nu heel veel last en ongemak van hebt, en ik denk dat je dat voor ogen moet houden, de toekomst zonder pijn van te zware borsten. Na de operatie is het idd de eerste tijd even afzien, maar er zal ook letterlijk een last van je schouders afvallen.

 

Iedere operatie kan complicaties met zich meebrengen, maar over het algemeen verloopt het zonder klachten of narigheid, en ik zou de angst daarvoor nu nog niet op de voorgrond laten treden. Probeer positief te blijven denken, hoe moeilijk dat nu ook even is.

 

De pijn is echt goed onder controle te houden met de pijnstillers die je mag gaan nemen, het neemt niet alle pijn weg, maar de medicijnen maken het wel draagbaar, mocht het tegen die tijd nodig zijn, dan kun je mij altijd een prive bericht sturen, en kan ik een medicijnschema voor je maken.

 

Als je vooraf de nodige voorbereidingen treft, maak je het jezelf ook makkelijker tijdens je herstel, denk dan aan bijv: vooruit koken en invriezen, makkelijke kleding, huis helemaal aan kant, boodschappen in huis, iemand die je kan helpen met het huishouden, douchen etc. Oh ja en niet te vergeten een hoop leesboeken en netflix of videoland, zodat je je niet hoeft te vervelen :D

 

Er zijn hier op het forum meerdere meiden die een bvk hebben ondergaan, en die zullen je ook bijstaan als je vragen hebt.

Lees ook eens de topics, hieruit kun je een hoop informatie halen.

 

Echt meid, het gaat allemaal goed komen.

 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hey @Black Butterfly :viannen_01:

Mijn BVK ligt nu bijna een jaar achter me en ik had het 30 jaar eerder moeten doen. Of toch vanaf dat ik een D-cup had bereikt (het werd uiteindelijk een F met alle ongemakken die daarbij horen). Tot nu toe was dit de beste beslissing van mijn leven. Zoveel voordelen. Het was de "pijn" en het ongemak zeker waard.

Lees je goed in, ga bij meerdere PC's op consult en kies diegene waarmee je een klik voelt.

Je zegt dat je op een wachtlijst staat. Is dat dan al bij 1 bepaalde PC of hoe zit dat?

En zit jij in België of in Nederland of ...?

En heb je vragen ... stel ze maar. Je kan hier op het forum toch wel een aantal topics vinden.

Succes met je traject en ja; wat er omgaat in je hoofd is misschien nog wel het moeilijkste aan het hele verhaal.

:71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.