Ga naar inhoud

Heroperatie


Gast Sandy13

Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Ik ben Sandy en Ik ben hier volledig nieuw. Na een lange tijd dit forum enkel gevolgd te hebben ga ik me toch hierbij invoegen omdat ik nog al (veel) vraagjes heb :) 

 

Ik ben vandaag 24 dagen PO. Ik ben geoppereerd door dr Luc Bosmans in het global care kliniek in Heusden Zolder. Ik heb 400cc rond hoog profiel vóór de spier.

De eerste week heb ik echt heftige pijn gehad omdat mijn prothesen langs mijn tepels zijn geplaatst. Door veel gewichtsverlies waren mijn borsten niet meer wat het moest zijn maar ze waren niet weg maar gewoon heel slap en veel huid. Dus hij heeft boven mijn tepels gesneden, huid weggesneden van mijn borsten zelf zodat hij de tepels naar boven kon trekken (een kleine soort van lifting dus) Binnen In mijn borsten zelf heeft hij ook huid vaster getrokken. 

 

Nu is de ergste pijn gelukkig weg. Maar ik voel nog steeds een branderig gevoel als ik met mijn vingers over mijn borsten ga. En langs beide kanten zijn mijn borsten gevoelloos. Ik voel daar letterlijk niks. Maar ik heb gelezen dat dat normaal weer in orde komt. ‘S morgens voelt het net alsof er 10 olifanten over mijn borsten heen gestapt zijn. En door de dag heen voel ik ook constant een drukkend gevoel, alsof ik heel stevig ben ingepakt met plastiek ofzo.

Ook voelt het precies alsof ik 2 bakstenen heb hangen als ik mijn sport bh uit trek. Na 10seconden voel ik ze zo hard “hangen” dat het lijkt alsof ze er gewoon gaan afscheuren. Beetje beangstigend wel maar is dit normaal en trekt dit weg? Want ik ben bang dat ik nu voor altijd mijn tweeling moet vasthouden zonder bh :D 

Zijn er dames hier die dit ook hebben of hebben ervaren? Want ik maak me wel een beetje zorgen omdat ik zaterdag weer terug mag gaan werken maar ik doe wel een sterk fysieke job. 

 

Hopelijk zijn er dames die mij kunnen helpen :) 

 

Groetjes Sandy xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames, 

 

Ik ben helemaal in paniek!!! Ik ben nu 29dagen PO en ik vind mijn borsten lelijker en lelijker worden. 

Ik heb 400cc rond, vóór de spier maar mijn borsten zijn vanboven echt plat terwijl ik bolling bovenaan gevraagd heb. Mijn tepels staan ook veel te veel naar onder. Mijn borsten hebben ook totaal geen ronde vorm. Eerder een mislukte druppel vorm, wat ik niet gevraagd had. Ze gaan niet mooi rond naar onder, maar ze gaan naar buiten precies hangend. En met die te lage tepels ziet het er nog meer hangend uit. 

Kan iemand mij aub helpen? Ik voel me nog ongelukkiger dan voor de operatie. Ik zou blij en fier moeten zijn maar ik sta huilend voor de spiegel. 

Heeft iemand dit ook gehad en kan iemand mij zeggen dat dit nog goed komt met de tijd of dat het alleen nog maar erger gaat worden??? :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ben 2 maanden PO ,ronde implantaten voor borstspier,heb het zelfde probleem ,mijn tepels staan ook nog vrij laag en dit zorgt ervoor dat mijn borsten vooral langs de zijkant gezien echt niet mooi zijn.Maar ik merk wel dat mijn tepels de laatste maand wel een beetje gelift zijn !Men zegt dat je geduld moet hebben en dat je het de tijd moet geven om te genezen(3 tot 6 mndn),zal daar maar vanuit gaan  zeker .(heb mij in de categorie trage genezers geplaatst)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Angar, 

Wow 2maanden, dat is wel lang. Ik was al in paniek met 4weken.

Maar ik kan me dus totaal niet inbeelden dat een implantaat nog zakt bij plaatsing voor de spier? Ik weet bij dual plane en achter de spier is dat altijd zo. Maar ik heb dat nog nooit gehoord bij voor de spier. Ik beeld me dan in als het implantaat voor de spier is en die gaat nog zakken, dan hangen je borsten toch tot je navel? 

Mijn borsten lijken van de zijkant net heel stevig en mooi rond maar langs voor heel “hangerig” en zo een lelijke vorm.

Ik denk dat ik nog veeeel geduld moet hebben maar op dit moment vrees ik er dus echt voor :( 

 

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Weet ook niet of implantaten nog gaan indalen (hopelijk wel).Ben nu 2 weken mijn borsten aan de onderkant 3 maal per dag aan het masseren,dan zouden ze soepeler worden en hopelijk gaan de implantaten hierdoor indalen.Op het einde van het jaar moet ik terug naar chirurg voor beoordeling van het eindresultaat,wanneer mijn tepels nog laag hangen ,zal hij de tepels nog liften.Denk dat we gewoon nog wat geduld moeten hebben en zeker jij ,je bent nog maar 4weken PO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hallo meisjes

Sommige onder jullie hebben wss mijn vorige topics gelezen en weten dat ik heel verdrietig en ongelukkig ben over mijn boobies. Ik vind ze “te natuurlijk” en mijn tepels hangen te laag. Terwijl ik specifiek de bolling bovenaan wou. Ondertussen vind ik ze super mooi in kleding en bh, maar naakt ben ik nog steeds niet content. 

 

Gisteren ben ik dan op een extra consultatie geweest bij mijn pc en hij stelde me voor om een heroperatie te doen om toch het resultaat te krijgen waar ik naar verlangde. Hier moet natuurlijk wel 6-9 maanden tussen zitten, dus zal pas voor volgend jaar zijn. 

Hij werkt met zo weinig littekens sinds 2jaar (nieuwe techniek) dus hij wilt terug een sneetje maken boven mijn tepel, de implantaten eruit halen en de holte iets meer uitsnijden naar de bovenkant zodat de implantaten wat hoger komen voor de bolling te krijgen en dan de implantaten terug insteken en de overige ruimte onder mijn implantaten (waar ze eerst zaten) dicht te maken zodat ze niet naar onder kunnen zakken. Dan wilt hij wat huid wegsnijden van mijn borst zelf zodat hij de tepel hoger kan liften.

Ik had hem bij mijn eerste consultatie duidelijk gemaakt wat ik wou maar hij zei dat een pc nooit op voorhand kan voorspellen hoe een lichaam reageert, wat logisch is natuurlijk. 

 

Ten eerste zie ik echt op tegen een heroperatie en ten tweede ben ik zo bang dat ik ze na een tweede keer opereren nog steeds lelijk ga vinden. :( Maar ik wil zo graag in de spiegel kijken en mijn borsten prachtig vinden als ze naakt zijn. 

 

Wat vinden jullie dat ik moet doen? Het zo laten maar niet 100% tevreden zijn of het risico gewoon wagen? 

 

Xxx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden zei Sandy13:

Hallo meisjes

Sommige onder jullie hebben wss mijn vorige topics gelezen en weten dat ik heel verdrietig en ongelukkig ben over mijn boobies. Ik vind ze “te natuurlijk” en mijn tepels hangen te laag. Terwijl ik specifiek de bolling bovenaan wou. Ondertussen vind ik ze super mooi in kleding en bh, maar naakt ben ik nog steeds niet content. 

 

Gisteren ben ik dan op een extra consultatie geweest bij mijn pc en hij stelde me voor om een heroperatie te doen om toch het resultaat te krijgen waar ik naar verlangde. Hier moet natuurlijk wel 6-9 maanden tussen zitten, dus zal pas voor volgend jaar zijn. 

Hij werkt met zo weinig littekens sinds 2jaar (nieuwe techniek) dus hij wilt terug een sneetje maken boven mijn tepel, de implantaten eruit halen en de holte iets meer uitsnijden naar de bovenkant zodat de implantaten wat hoger komen voor de bolling te krijgen en dan de implantaten terug insteken en de overige ruimte onder mijn implantaten (waar ze eerst zaten) dicht te maken zodat ze niet naar onder kunnen zakken. Dan wilt hij wat huid wegsnijden van mijn borst zelf zodat hij de tepel hoger kan liften.

Ik had hem bij mijn eerste consultatie duidelijk gemaakt wat ik wou maar hij zei dat een pc nooit op voorhand kan voorspellen hoe een lichaam reageert, wat logisch is natuurlijk. 

 

Ten eerste zie ik echt op tegen een heroperatie en ten tweede ben ik zo bang dat ik ze na een tweede keer opereren nog steeds lelijk ga vinden. :( Maar ik wil zo graag in de spiegel kijken en mijn borsten prachtig vinden als ze naakt zijn. 

 

Wat vinden jullie dat ik moet doen? Het zo laten maar niet 100% tevreden zijn of het risico gewoon wagen? 

 

Xxx 

ik vind je borsten heel mooi...ik zou het niet doen om er een andere prothese in te laten zetten, als je leest hoeveel er kan misgaan, alles is nu moooi genezen! wat je mssn wel kan laten doen is een halve maanlift, dat je tepels hoger komen te staan... maar de borst zelf vindik heel mooi

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Rebexterke:

ik vind je borsten heel mooi...ik zou het niet doen om er een andere prothese in te laten zetten, als je leest hoeveel er kan misgaan, alles is nu moooi genezen! wat je mssn wel kan laten doen is een halve maanlift, dat je tepels hoger komen te staan... maar de borst zelf vindik heel mooi

 

Dank je wel @Rebexterke Super lief. Ik vind mijn borsten ook heel mooi maar enkel in kledij en bh. Ik kan ze naakt gewoon niet “accepteren” omdat dit echt niet het beeld is wat ik voor ogen had. Ik wou graag 2 mooie ronde hoge borsten met bolling. Elke keer probeer ik ze aan te kijken en mooi te vinden maar het lukt niet :( 

Ik ben nu vandaag 7weken PO en elke dag veranderen ze nog steeds. Ze worden precies met de dag groter :D Ik vind ze goed gelukt ik zou ze gewoon iets hoger willen met de tepel hoger. Dat zou me echt compleet laten voelen.

21november heb ik opnieuw een controle afspraak, dus ik ga wachten tot dan en kijken hoe ze tegen dan eruit zien en dan kan ik nog bespreken hoe en wat met mijn pc. 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi,

 

Als je er écht zo ontevreden over bent zou ik gewoon voor die herstel operatie gaan!! Het is jou lichaam en JIJ moet het mooi vinden! Gelukkig vind je ze wel mooi met kleren aan.. Ik zou er gewoon nog ff wat over nadenken en wat tijd geven.

 

Ik hoop dat je een keuze kan maken! Ik blijf je volgen..

 

 

xxx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei xboobieonbekend:

Hoi Hoi,

 

Als je er écht zo ontevreden over bent zou ik gewoon voor die herstel operatie gaan!! Het is jou lichaam en JIJ moet het mooi vinden! Gelukkig vind je ze wel mooi met kleren aan.. Ik zou er gewoon nog ff wat over nadenken en wat tijd geven.

 

Ik hoop dat je een keuze kan maken! Ik blijf je volgen..

 

 

xxx 

 

Heyy,

 

Het is zo een dilemma. Aan ene kant wil ik het niet omdat ik totaal geen zin heb om helemaal opnieuw dat herstel mee te maken. Maar aan de andere kant wil ik het zooooooo graag omdat ik mijn mooie boobies wil. Mijn hoofd switcht van het ene naar het andere :D Gelukkig heb ik nog wat maanden de tijd om na te denken. Ik ben gewoon zo bang dat een heroperatie sneller complicaties teweeg brengt. Of dat ik opnieuw laat opereren maar dat ze uiteindelijk nog steeds niet mooi zijn. 

En ik ben een eeuwige twijfelaar :( Knopen doorhakken of beslissingen maken is een grote ramp voor mij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Sandy13

 

wat vervelend dat je zo ongelukkig bent !!

het is natuurlijk jou lichaam!

 

maar ik vind ze juist prachtig !!!

 

Natuurlijk twijfel je en das heel logisch en gelukkig heb je nog even de tijd!

 

Zou jezelf af vragen of je het echt zo vreselijk vind en als een herstel operatie evt zou mislukken of anders uit zou pakken .... 

als ik naar je borsten kijk vind ik dat t meer kans heeft om lelijker te worden dan mooier hihi 

ik loop zelf bijna 10 weken met open wondje van bv en heb ontsteking gehad en toen opnieuw open gehaald 

dingen worden niet altijd mooier

 

 

maar nogmaals je hebt nog heel veel tijd en je borsten gaan nog erg veranderen dus misschien word de keuze straks makkelijker om het wel of niet te doen!

 

heel veel succes meid xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Dhc158:

Hoi @Sandy13

 

wat vervelend dat je zo ongelukkig bent !!

het is natuurlijk jou lichaam!

 

maar ik vind ze juist prachtig !!!

 

Natuurlijk twijfel je en das heel logisch en gelukkig heb je nog even de tijd!

 

Zou jezelf af vragen of je het echt zo vreselijk vind en als een herstel operatie evt zou mislukken of anders uit zou pakken .... 

als ik naar je borsten kijk vind ik dat t meer kans heeft om lelijker te worden dan mooier hihi 

ik loop zelf bijna 10 weken met open wondje van bv en heb ontsteking gehad en toen opnieuw open gehaald 

dingen worden niet altijd mooier

 

 

maar nogmaals je hebt nog heel veel tijd en je borsten gaan nog erg veranderen dus misschien word de keuze straks makkelijker om het wel of niet te doen!

 

heel veel succes meid xxx

 

Heyy,

Dank je wel. Super lief van je.

Jammer om te horen dat jou herstel niet zo goed gaat :( Mijn herstel is (buiten de eerste 10dagen hevige pijn) heel goed meegevallen. Nu heb ik af en toe nog steken en kleine pijntjes maar is niets ernstig. En het litteken moet ik bijna zoeken met een vergrootglas, bijna niet zichtbaar met blote oog, en dat al op 7weken! Dus daarmee dat een heroperatie voor mij niet zo “eng” lijkt. Ik hoop dat mijn 2de herstel dan even soepel loopt als deze keer. 

Maar idd, je loopt hele tijd te denken dat er weer opnieuw een risico is voor complicaties en ontstekingen enz... 

Het is een dubbel gevoel... Als ik het niet doe dan bespaar ik me een hele hoop ellende maar blijf ik met het niet 100% tevreden gevoel over mijn borsten zitten en met de vraag “wat als...”

Als ik het wel doe ga ik weer een herstelperiode vanaf nul tegenmoet maar krijg ik (hopelijk) wel mijn mooie borsten. 

Maar stel ze zijn lelijker? Of nog steeds niet hoe ik ze graag zou willen? Maar als ik het dan toch niet doe, ga ik misschien spijt krijgen en altijd blijven zeggen had ik het toch maar gedaan.

Ik word een beetje gek van mijn eigen hoofd op sommige momenten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei Sandy13:

 

Heyy,

Dank je wel. Super lief van je.

Jammer om te horen dat jou herstel niet zo goed gaat :( Mijn herstel is (buiten de eerste 10dagen hevige pijn) heel goed meegevallen. Nu heb ik af en toe nog steken en kleine pijntjes maar is niets ernstig. En het litteken moet ik bijna zoeken met een vergrootglas, bijna niet zichtbaar met blote oog, en dat al op 7weken! Dus daarmee dat een heroperatie voor mij niet zo “eng” lijkt. Ik hoop dat mijn 2de herstel dan even soepel loopt als deze keer. 

Maar idd, je loopt hele tijd te denken dat er weer opnieuw een risico is voor complicaties en ontstekingen enz... 

Het is een dubbel gevoel... Als ik het niet doe dan bespaar ik me een hele hoop ellende maar blijf ik met het niet 100% tevreden gevoel over mijn borsten zitten en met de vraag “wat als...”

Als ik het wel doe ga ik weer een herstelperiode vanaf nul tegenmoet maar krijg ik (hopelijk) wel mijn mooie borsten. 

Maar stel ze zijn lelijker? Of nog steeds niet hoe ik ze graag zou willen? Maar als ik het dan toch niet doe, ga ik misschien spijt krijgen en altijd blijven zeggen had ik het toch maar gedaan.

Ik word een beetje gek van mijn eigen hoofd op sommige momenten. 

 

 

Ik snap precies wat je bedoeld...

meid dan is het zo... wie niet waagt wie niet wint!

ennnn er kan nog heel veel gebeuren in al die maanden hihi :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.