Ga naar inhoud

LDC / Reconstructieve chirurgie + BV / Dr.Verdonck/Dr. Muyldermans - JESSA ZH/UZ Leuven


LDC

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! 

 

Al vanaf het moment dat ik borsten begon te krijgen, wist ik al dat er iets mis mee was. Jarenlang haat ik ze al en vraag ik me af wat ik nu juist verkeerd heb gedaan in deze wereld om dat te verdienen. De nodige commentaar van ex vriendjes op mijn borsten staan in mijn geheugen gegrift. Deze hebben er tot de dag van vandaag voor gezorgd dat ik me heel onzeker voel over mijn borsten. 

 

Een bikini zonder goede ondersteuning is voor mij een no-go, net zoals bralettes en zo van die bh's zonder bandjes. Niet fijn natuurlijk, als je ziet dat anderen dat wel allemaal zonder problemen kunnen dragen.

 

Ik besloot voor mezelf om aan die onzekerheid een einde te maken en op zoek te gaan naar een PC. 

Ik had Dr. Verdonck al eerder ontmoet tijdens de consultatie van @AnSofieC, een goede vriendin van mij die onlangs een bv heeft laten uitvoeren. Door deze consultatie merkte ik hoe emotioneel diep het bij mij eigenlijk zat. Op 2 augustus kon ik op consultatie gaan bij Dr. Verdonck in zijn kliniek. Dr. Verdonck is een pc waarbij je je meteen op je gemak voelt. Eenmaal binnen vroeg hij de standaard vragen die elke arts wellicht stelt. Vervolgens nam Dr. Verdonck een kijkje naar mijn borsten. 

 

Hij kon me meteen vertellen dat een borst groter is dan de andere (heb ik zelf nog nooit opgemerkt). Vervolgens vertelde Dr. Verdonck dat ik een aangeboren afwijking heb aan mijn borsten genaamd 'tubulaire' of 'tubereuze' borsten. Hierbij hebben de borsten een cilinderachtige vorm aangenomen. Maar liefst 1 op 25 vrouwen heeft deze aandoening. Het borstweefsel zou te hard geworden zijn tijdens de puberteit waardoor een normale groei niet meer mogelijk is. De borsten groeien eerder recht naar voren i.p.v. bol. 

 

Hij vertelde mij ook dat ik eigenlijk bij hem 'niets' kan komen doen, deze afwijking is immers erkend in België en ik zou dus recht hebben op een terugbetaling (is niet geldig als je in een privé kliniek gaat). Hij heeft me daarom doorverwezen naar een groter ziekenhuis, ik mocht zelf kiezen welk ZH. Hij gaf eerlijk toe dat hij mij liever de operatie gratis zag krijgen dan dat ik me blauw zou betalen (ongeveer 5000 euro om het probleem op te lossen). Indien de terugbetaling geweigerd wordt ben ik wel altijd welkom bij hem om dan alsnog de operatie uit te laten voeren op eigen kosten. 

 

Dr. Verdonck heeft mij uitgelegd hoe de operatie uitgevoerd zou worden, dus ondanks dat hij mij (waarschijnlijk) niet zal opereren is hij wel zo professioneel geweest om me in te lichten over het hoe en wat. 

 

Op 16 augustus heb ik een consultatie bij dokter Muyldermans in het Jessa ziekenhuis te Hasselt. Hier ga ik mijn probleem aankaarten en kijken wat hij voor mij kan doen. Op 3 september ga ik naar het UZ Leuven, voor een second opinion. 

 

Ik vind deze keuze heel belangrijk om te maken dus het ziekenhuis van Gent staat ook nog op als mogelijkheid. 

 

Ik hoop dat ik in een van deze ziekenhuizen 'de' ideale pc vind, liefst zo sympathiek en eerlijk als Dr. Verdonck, want het is toch een gevoelig thema om over te praten. 

 

Liefs 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey welkom hier!

Wat leuk dat je zo’n fijn gesprek gehad hebt met dr. Verdonck, leuk om zo aan je grote avontuur te beginnen!

Men zusje had ook tubulaire borsten en is geopereerd door Dr. Van Eeckhout. Vroeger zat hij in Jette, nu werkt hij in het OLV Aalst (heel net, nieuw ziekenhuis) 

Ze heeft ze nu zo’n 6 jaar en hij heeft ze echt heel mooi kunnen maken. Het is een superlieve man die je echt op je gemak stelt en niets pusht. Zeker eens de moeite waard om langs te gaan :) 

 

Ik wens je heel veel succes met je zoektocht en binnenkort boobs waar je happy van wordt :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.