Ga naar inhoud

Jitske : 13 juli 2011 : Dr. Kruppa : OLVG : Amsterdam


Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Ik ben Jitske, 20 jaar en heb cup 70H. Veel nek- en rugklachten, denk al jaren over een BVK en ik heb vorig jaar de knoop doorgehakt. In het dagelijks leven doe ik op dit moment een opleiding Theaterproductie aan de theaterschool in Amsterdam. Moet voor mijn opleiding en werk veel doen met techniek, veel tillen, etc. En mijn werkomgeving bestaat vaak grotendeels uit (lompe) mannen. Genoeg reden dus om BVK te doen.

Heb vandaag mijn tweede afspraak gehad met Dr. Kruppa in het OLVG. Heb persoonlijk niet zo'n behoefte gehad tot nu toe om al mijn ervaringen te delen op fora, maar ik merk nu dat ik behoefte heb aan informatie en ervaringen die ik zelf niet kan vinden. Bij mijn eerste afspraak is besloten tot een verkleining met de ankermethode. Leek me allemaal concreet en duidelijk. Wilde er toen nog over nadenken en voor vandaag een tweede afspraak gepland om vragen te stellen en de operatie te plannen.

Vandaag begon Dr. Kruppa over de Breform methode. Dit is een toevoeging aan mijn BVK. Ik vind wel informatie op internet hierover, maar heel weinig ervaringen en al helemaal niet in combinatie met een BVK. Het is een implanteerbaar matje wat in je borst wordt gemaakt, wat in principe een BH kan vervangen en waardoor je borsten blijvend gelift zijn. De zwaartekracht kan zegmaar zijn werk niet meer doen.

Ik ben nu heel erg voordelen en nadelen aan het overwegen. Voordelen zijn uiteraard het uiterlijk, al zie ik mezelf nog niet zonder BH door het leven gaan. Verder wordt het nu vergoed door de verzekering omdat het in combinatie gaat met mijn BVK, dat is een prettig voordeel. Waarom ik twijfel is dat het een relatief nieuwe techniek is. Het wordt pas 7 jaar toegepast en er zijn nog niet echt resultaten over wat er gebeurt als iemand zwanger wordt of plotseling veel aankomt of juist gewicht verliest. Ze zeggen dat je de Breform matjes je hele leven kunt blijven dragen, maar in mijn geval is dat misschien nog wel 80 jaar, en dat is op dit moment natuurlijk nog niet getest.

Ik heb tot nu toe altijd een BVK overwogen om praktische redenen en de lift die er in mijn geval bijkomt is onderdeel hiervan. De Breform zou een oplossing zijn om blijvend mooie borsten te houden. Maar het is uiteraard voornamelijk vanuit esthetisch oogpunt. Iedereens borsten gaan uiteindelijk enigszins hangen.

Inmiddels is mijn operatiedatum gepland en heb ik nog een afspraak staan in april om nog vragen te stellen over de Breform methode. Ik mag van Dr. Kruppa tot de dag van de operatie beslissen of ik het wil of niet, voor hem maakt het niet veel uit, dat is erg prettig.

Ik schrijf dit in de hoop in contact te komen met mensen die ervaring hiermee hebben en zo niet, dan schrijf ik dit om in het vervolg mensen met hun keuze te kunnen helpen. Deze ervaring delen over een relatief nieuwe methode lijkt mij heel erg belangrijk. :)

Binnenkort misschien meer nieuws als ik nog meer te weten ben gekomen en als ik een keuze heb gemaakt.

Jitske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jitske,

Welkom! :D

Ja, 70H klinkt wel heel zwaar voor je schouders/nek, kan me goed voorstellen dat je er last van hebt! Moet zeggen ik heb er nog nooit van gehoord van 'Breform', klinkt wel interessant wat je erover schrijft, maar kan ook wel begrijpen dat je er een beetje over twijfelt aangezien het nog relatief nieuw is. Hoop dat je reacties zult krijgen van dames die er ervaring mee hebben of over gehoord hebben.

Veel lees- en postplezier op het forum!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hallo Jitske,

Dat breform kwam me bekend voor, ik heb eens foto's gezien van iemand op het buikwandcorrectie-forum. Het is al een tijd geleden dat ze daar aktief was, maar ik heb de link voor je opgezocht voor de foto's. Als je op haar dagboek klikt kan je het bijbehorende verhaal lezen. Het is wel ook een bwc, maar je kan er misschien toch wat uithalen.

http://www.plastische-chirurgie-wijzer.nl/borstlift/ervaringen/zoom.html?zoom=147

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Ingrid voor die link!

Breform is inderdaad iets wat voornamelijk gebruikt wordt voor een borstlift, maar het kan dus ook in combinatie met verkleining. Ben benieuwd of ik nog mensen kan vinden die het ook daadwerkelijk hebben laten doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

breform lijkt me wel interessant, ik ga er zeker naar vragen.

ik heb op de site gezien dat v Selms er ook gebruik van maakt.

ik zal je laten weten wat hij er over te zeggen heeft.

er staat wel op de site dat het voor vrouwen is die al kinderen gebaard hebben,...

ik neem aan dat dat is ivm veranderingen in grootte.

groetjes suzan

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er nog nooit van gehoord ik heb een bvk gehad maar het is mij nooit voorgesteld, en ik wou dat ze dat wel hadden gedaan dat had mij misschien een hoop ellende bespaard ! in het begin had ik mooie gelifte ronde borsten aan de bovenkant mooie bolling, maar het is bij mij erg ingezakt en het zag er allemaal wat slapper uit als ik had geweten dat dit bestond had ik er zeker goed over nagedacht !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

ik heb het even over breform gehad met de pc, maar hij zei dat het niet nodig is aangezien het nu bij mij ook niet hangt. de kans dat het dan snel na de operatie gaat hangen is dan klein.

groetjes suzan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ja ik kan echt niet wachten. Nu eenmaal de beslissing genomen is wil ik ook gewoon dat het morgen klaar is, maarja ik moet het ook om mijn school heen plannen.

Breform ben ik nog steeds niet uit, heb vooral vragen over wat het kan betekenen op de lange termijn als ik nog kinderen zou willen enzo. Over een maand zie ik de pc weer! Hoop dat ik dan duidelijkheid krijg. =)

We tellen af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met jou datum:D...mijn bvk is net een week voor jou op 6 juli ^_^ hehe dan kunnen jij, ik en suzan lekker de zomer in met nieuwe :1boobs::D

xx Yanet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha mega sexy :152: ...k ga denk desport bh anita kopen en die van fila met regelbare straps...dan kan ik nog redelijke topjes aan :145: aangezien het zomer is:D...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas wordt de tuin verbouwd bij ons komende zomer mr hopen dat tie optijd klaar is dus dat als ik zo rond een week of 2/3 na mun operatie ook lekker in de tuin kan luieren...wel trouwens oppassen met zon op je littekens want dan blijven ze permanent rood...weer een tip van de engelsen:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hier nog even een update van mij over mijn afgelopen afspraak bij Dr. Kruppa.

Ik had een extra afspraak gepland om nog eens vragen te kunnen stellen over Breform. Het was een beetje een raar gesprek. De vorige afspraak zat de PC nog uitgebreid aan te prijzen dat hij het wilde doen, nu leek hij wat terughoudender. Hij wist niet zeker of de Breform bij mij kan, omdat hij dat pas tijdens de operatie kan bekijken. Dat heeft te maken met de bloedtoevoer binnen de borst. Ik had vooral vragen over wat er zou gebeuren als ik zou aankomen of als ik nog kinderen zou krijgen. Breform is een soort inwendige BH en die kan natuurlijk niet met de borsten meegroeien. Dr. Kruppa zei dat het kan gebeuren dat het dan langzaam los gaat zitten, maar dat zou geen pijn moeten doen. Wel is het effect van mooi gevormde borsten dan weg.

Al met al nog steeds een beetje vaag voor mij. Ze weten gewoon te weinig over Breform om me daar duidelijkheid over te geven. Het schijnt dat veel mensen die op jonge leeftijd een BVK laten doen later een heroperatie of lift laten doen omdat de structuur van de borst niet sterk genoeg is. Dat zou met Breform niet gebeuren.

Voorlopig heb ik nu besloten de keuze voor Breform maar in de kundige handen van mijn chirurg te laten. Ik weet het anders ook niet. Ik heb eigenlijk niets tegen nieuwe dingen, ben niet zo bang voor complicaties en misschien help ik er dan in het vervolg andere mensen weer mee. Maar ik vind het toch wel een moeilijke keuze. Ook omdat de chirurg er niet zo duidelijk over kon zijn.

Nouja, ik heb nog tot de dag van mijn operatie om te beslissen gelukkig. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel vaag dat er zo weinig bekend is over breform maar wel goed dat je PC eerlijk is over alles en dat hij en jezelf natuurlijk tot de operatie hebben om erover te beslissen.

Ik kan al bijna niet wachten tot juli en heb het keivaak over borsten nu terwijl ik dat vroeger niet deed...lijkt wel alsof ik wel alles wil weten en wil uitleggen aan mijn omgeving :152: ..ach jah tis een vroege bijwerking van mij bvk...tenminste zo zie ik het dan :155::153:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi ja herken het! Ik had voor mn bvk dit forum nog niet ontdekt en kon er met niemand in mijn directe omgeving over praten!

Ze wisten wel dat ik een bvk liet doen maar kon bij niemand met vragen terrecht..

Wat fijn dat ik 4 dagen na mn bvk dit forum ontdekte!! Heerlijk om met meiden die ook een bvk hebben ondergaan te kunnen kletsen.

Van de breform heb ik nog nooit gehoord, mijn pc heeft er ook niks over gezegd.

Succes met beslissen of je de breform wel of niet doet.. Lijkt mij een lastige beslissing omdat er nog zo weinig over bekend is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

Fijn dat je je eigen ervaring hier wilt beschrijven. wat jij al zegt is het een methode wat ze nog niet lang gebruiken. en dan zeker fijn voor meiden die deze methode met combinatie van een bvk bij jou informatie. ervaring kunnen lezen. ik zelf ken de methode niet, ben ook zeker benieuwd hoe het werkt.

ik hoop dat je hier informatie kan vinden die jij nodig hebt. stel gerust vragen!

Liefs Silvia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.