Ga naar inhoud

Litteken jeukt ( 5 mnd po )


Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Mima:

OopsB)

 

 

Hahaha het word steeds gekker hier 

Heb het even netjes aangepast :P

 

Maar het kan overigens wel dat een litteken nog steeds jeukt, het duurt ong 18 maanden eer een litteken volledig hersteld ( rijp)  is. Als je niets geks aan het litteken ziet, dan hoort het nog steeds bij het herstel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Mima:

Hallo iedereen,

 

Ik heb nu 5 manden mijn BV gehad, maar mijn litteken jeukt zo erg! Wat kan dit zijn, genezing lijkt me stug het is al lang geleden.

Ik heb ook een tijdlang jeuk gehad aan mijn littekens,maar dat kwam door irritatie van mijn beha.

Ik heb dit verholpen door gaasjes op mijn littekens te plaatsen.

Wat je kan proberen is menthol poeder om de jeuk te verzachten (ik geef die advies aan jouw omdat je littekens zijn genezen)

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Ank:

Ik heb ook een tijdlang jeuk gehad aan mijn littekens,maar dat kwam door irritatie van mijn beha.

Ik heb dit verholpen door gaasjes op mijn littekens te plaatsen.

Wat je kan proberen is menthol poeder om de jeuk te verzachten (ik geef die advies aan jouw omdat je littekens zijn genezen)

xx Ank

 

Dat is een handig idee! Dat ga ik zeker proberen, misschien helpt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Desert-Rose:

 

 

Hahaha het word steeds gekker hier 

Heb het even netjes aangepast :P

 

Maar het kan overigens wel dat een litteken nog steeds jeukt, het duurt ong 18 maanden eer een litteken volledig hersteld ( rijp)  is. Als je niets geks aan het litteken ziet, dan hoort het nog steeds bij het herstel.

 

 

 

 

Zodan, 18 maanden :huh: nou dat word geduld hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-5-2018 om 11:05 zei Mima:

 

 

 

 

Zodan, 18 maanden :huh: nou dat word geduld hebben.

 

Ja het hele proces kan heel lang duren, wil overigens niet zeggen dat het al die tijd blijft jeuken hoor :) een herstel van een litteken verloopt in 3 fases.

Vaak word de  jeuk ook minder bij gebruik van een goede hydraterende crème, mag een litteken crème, calendula zalf of siliconen gel zijn, liever geen Bio-oil, want dit is te vet, en blijft teveel op de huid liggen, ipv dat het goed intrekt.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.