Ga naar inhoud

Na 15 jaar toe aan een wissel....


agape

Aanbevolen berichten

Hallo meiden,


Ik maak me na 15 jaar op voor mijn eerste borstenwissel :D. In 2003 (25 jaar) ging ik van 75-80 AA bij het Medisch Centrum Scheveningen dankzij Drs. Schermer Voest en de protheses van McGhan/Innamed 410 cohesive anatomisch (280cc, achter de spier) naar een 80 B. Daar ben ik tot op vandaag de dag super blij mee!

Ter oriëntatie voor nieuwe protheses reeds een uiterst prettig en professioneel gesprek gehad bij Drs. Staudt (Bloemendael Kliniek). Komende week volgt nog een consult bij Bergmann. Na het inlezen op internet valt me wel op dat de siliconen pro/anti discussie nog net zo hard (zo niet harder) gevoerd wordt als in 2003. Dat maakt me wat onzeker over de voorliggende keuze(s). Dit mede omdat ik de laatste 15 maanden ook in toenemende maanden vermoeidheidsklachten, gewrichtsklachten (onderrug, bekken) ontwikkel en slecht slaap. Klachten die niet passend zijn bij mijn leeftijd.

Omdat de ziekte van Axiale spondyloartritis (Bechterew) familiair voorkomt heb ik me recent op dat gen laten testen. De uitslag was negatief, maar dat zegt niet alles aangezien 20% ook drager van de ziekte is zonder dat gen. Bovendien zijn er wel verdikking/ontsteking zichtbaar op mijn rugwervel dus nader onderzoek en eventueel daaropvolgende medicatie volgt in de nabije toekomst. Mijn fysieke klachten passen bovendien (ook) bij Bechterew.

Maar ik ook op internet (o.a. op het forum http://www.meldpuntklachtensiliconen.com & https://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/alle-implantaten-lekken-siliconen) staan verhalen van vrouwen / artsen die beweren dat dergelijk klachten tevens kunnen voorkomen door een auto-imuum reactie t.g.v. siliconen protheses die na verloop van tijd siliconenpartikels doorzweten die in je lichaam terecht komen. Deze vrouwen hebben continue klachten (en meerdere t.o.v. de mijne bovendien), maar toch is veel herkenbaar (pijnlijke krakende gewrichten, pijn onderrug, slapeloosheid, vermoeidheid). Ikzelf heb echter ook fases van herstel waarin ik mij fysiek veel beter voel.

Zoals jullie wellicht begrijpen maken deze publicaties over siliconen mij wel weer aan het twijfelen en mede daarom een aantal vragen aan jullie 

- wie heeft een soortgelijke afwegingen gemaakt (al dan niet last hebbende van fysieke klachten en toch besloten tot vervanging van de protheses);

- waarom heb je gekozen voor siliconen/alternatieve protheses of wellicht zelfs extrapolatie?

- is er een (kwaliteitsverschil) tussen Nagor, Natrelle (opvolger McGhan die ik had) en het merk Motiva?
- zijn er nog betere merken voor protheses


Benieuwd naar jullie reacties en ik hou jullie op de hoogte van mijn (te maken) keuze via het operatieforum t.z.t.


X Agape

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Agape,

 

Ik herken je heel erg in al je vragen en twijfels. Ik heb zelf een genafwijking en een auto immuunziekte. Vorige week op 18 mei heb ik mijn eerste borstvergroting ondergaan met Hydrogel impantaten (zoutwater). Ik heb heel bewust de keuze gemaakt, in goed overleg met mijn artsen, om geen siliconen implantaten te plaatsen. Alle siliconen implantaten zweten en met een auto immuunziekte kan hierdoor het ASIA syndroom ontwikkeld worden. Het gaat heeel vaak goed en ik wil absoluut niemand bang maken die siliconen heeft, maar ik weet dat ik een bepaalde aandoening heb die een risicofactor is voor siliconen implantaten. Daarom heb ik geen siliconen geplaatst. Misschien is het voor jou ook een optie om te kijken naar de monobloc hydrogel implantaten. De nadelen van hydrogel implantaten zijn dat er maar een paar PC's zijn die ze plaatsen en dat ze een minder hoog projectie niveau hebben. Wil je dus borsten met een extra hoog profiel, dan wil dat (nog) niet met de hydrogel implantaten. Ikzelf heb 370 en 400 cc hydrogel laten plaatsen en ben heel blij met mijn keuze. Ik wilde zelf liever een hoger projectie niveau (ik vind push up erg mooi), maar mijn gezondheid gaat voor mijn ijdelheid. 

 

Ik hoop dat je tot een keuze komt waarbij jij je goed voelt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie Sandra! Hier de worsteling of klachten gekomen zijn door de protheses of reeds in mijn systeem zaten. Twijfel daarom ook nog over volledig verwijderen, maar dan blijft er bij mij slechts een 80A over ;(

Vind het dus heel lastig om nu een keuze te maken gelet op mijn recent (12 maanden) op spelende klachten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei SandraHu:

Ik begrijp je worsteling. Is het dan geen optie om zoutwaterimplantaten bijv. Hydrogel (zoutwaterimplantaat met stevigheid van siliconen) te laten plaatsen i.p.v een volledige verwijdering?

Zeker Sandra, die route ben ik nu dus aan het verkennen. De vraag die daarbij nog speelt is echter of je lichaam eerst tot rust moet komen om het de kans te geven eventueel van de siliconen te herstellen, om dan later bijvoorbeeld hydrogel te plaatsen. Dus eerst verwijderen, jaartje het lichaam de kans geven zich eventueel te herstellen van de mogelijke effecten van de siliconen (kijken of mijn fysieke klachten daardoor afnemen) en daarna een neutralere vergroting. Lastige afwegingen want eigenlijk wil ik nooit meer terug naar 75-80 AA ;(

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei _Luiz:

Ik heb zelfs sinds 1,5 week Motiva protheses. Ik heb voor deze gekozen o.a. omdat ze de zogenoemde “BluSeal” hebben. Dit is een extra laagje om de prothese heen welke het zweten nóg meer tegen gaat. Dit laagje hebben andere protheses niet. 

 

Hier staat het uitgelegd: http://motivaimplants.nl/why-motiva/innovation-for-enhanced-safety/

Bedankt Luiz voor de uitleg. Ik heb deze protheses zeker ook in beeld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.