Ga naar inhoud

Pijnstilling met zwakke maag


Aanbevolen berichten

Dag dames!

Het is nog lang aftellen tot boobieday ( 11 september).

Wil me zo goed mogelijk voorbereiden. 

1 van de dingetjes die ik me afvraag is of er nog dames zijn met een zwakke maag ( ik word soms al slecht van een tas koffie) die tips hebben ivm de pijnstilling achteraf?

Paracetamol zal wel lukken maar is misschien niet voldoende voor de eerste dagen.?

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tientjex

 

Hoi meis,

 

Als je zo enorm gevoelige maag hebt, is het verstandig om dit in ieder geval aan te geven bij de anesthesist of je pc, deze zou je dan bij voorbaat al maagbeschermers kunnen voorschrijven, zodat je daar een aantal dagen voor de operatie al mee kunt beginnen, op deze manier leg je dan al een beschermend laagje in de maag.

 

Verder kan deze er dan rekening mee houden dat je geen NSAID ( Ibuprofen, Diclofenac of Naproxen) voorgeschreven krijgt, maar een pijnstiller uit een andere categorie welke een stuk minder of nagenoeg geen maagklachten geven,  bijv: Zaldiar, Tramadol of eventueel Oxycodon, dit dan natuurlijk uit voorzorg wel met een maagbeschermer.

En als basis gebruik je dan paracetamol

 

Nu heeft natuurlijk iedere pijnstiller bijwerkingen, daar ontkom je niet aan, maar het is wel fijn dat je na de operatie zo min mogelijk pijn hebt, en voor hetzelfde geld heb je weinig pijn, dit gebeurt ook wel hoor, maar ik snap dat je overal op voorbereid wilt zijn.

 

Verder is het dadelijk na de operatie belangrijk dat je de maagbeschermer altijd op de nuchtere maag inneemt, minstens een half uur voor de eerste pijnstiller.

Ook kun je de pijnstillers altijd innemen met iets van kwark of yoghurt, dit neutraliseert ook nog een beetje.

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.