Ga naar inhoud

Vervelende bijkomstigheid


Charlin

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw op het forum. Heb afgelopen maandag mijn borstvergroting gehad bij de bergman kliniek in Rijswijk. 

De operatie is goed gegaan, dag erna veel pijn maar door de oxycodon heb ik dat goed kunnen verhelpen. Vanaf woensdag ben ik pijnstiller vrij. 

 

Maar nu zit ik met het volgende: ik heb al sinds vorige week zondag geen ontlasting meer....

Daarbij moet ik even vertellen dat ik emetfobie heb. Oftewel erge angst voor misselijkheid/overgeven. Ik ben dus erg angstig om dingen in te nemen. 

 

Ben al vanaf woensdag met een drankje van de reformzaak bezig maar zonder resultaat. Gisteravond vanuit ellende een tube microlax ingebracht. ( had ik nog liggen van mijn zoontje ) nou binnen 5 min flinke aandrang maar het enigste wat eruit komt zijn een paar flubbertjes. Niet eens dun of erg hard. ( sorry voor de details)

 

Ik eet goed en gezond. Slaap goed en beweeg ook veel. Net weer aardig stuk gewandeld. Ik beweeg wel minder dan normaal zeg maar. 

 

Ik heb geen buikpijn of iets. Voel me verder prima. Maar totaal geen aandrang om naar het toilet te gaan. 

 

Ik raak nu lichtelijk in paniek. Weet ni meer wat ik moet doen. Heeft iemand ervaring/ideeën? Ik hoor het heeeel graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vervelende bijwerking. Ik heb onlangs hetzelfde ervaren na een lichte operatieve ingreep. Ook obstipatie ondanks voldoende beweging, drinken en gezonde en vezelrijke voeding.

 

Bij mij hielpen psylliumvezels, te koop bij elke drogist of apotheek. Ik weet niet of dat ook in jouw drankje zat? Flink bij drinken; de vezels nemen vocht op en nemen enorm toe in volume. Dus daarom even rustig opbouwen. Het is redelijk te drinken, niet per sé onsmakelijk. 

 

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Hoi hoi

 

Bedankt voor je tip! Ik heb nu een soort van vijgensiroop. Ik eet in de ochtenden steeds een kiwi. Heb ook linoforce van vogel . Is lijnzaad.maar helaas geen succes. Hoelang heb jij niet kunnen gaan? En kwam het vanzelf weer op gang?

 

Ben nu op een punt dat ik ni eens meer durf te eten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kiwi’s en lijnzaadjes en lijnzaadolie stonden bij ook op het menu toen. En ik had ook de neiging niet meer te eten, maar wel doen hoor! Anders leg je je darmen misschien stil. Het komt echt binnen ongeveer 8 uur (na de psylliumzaadjes althans). 

Gelukkig heb je geen buikpijn. Ik had wel buikpijn en een giga buik, broeken gingen moeilijk dicht. Het heeft bij mij iets van 5 dagen geduurd. Normaal ga ik 1 of 2 keer per dag. 

Het komt echt goed, maar het is vervelend. Ik dacht echt: waar blíjft het allemaal... Maar je lichaam komt vanzelf weer terug in het oude ritme. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

physilium helpt idd heel erg goed. Ik heb soms ook periodes dat ik niet zo goed naar het toilet kan. Als ik dan een glas uitgeperste sinaasappels met een schepje physiliumvezels neem, kan ik de volgende dag gelijk. Maar je moet er wel goed water bij drinken (maar dat is bij alle vezels, anders gaat het juist een prop in je darmen vormen en zorgt het juist voor verstopping. 

En anders zou ik gewoon even één keertje laxeertabletjes van de drogist nemen. Daar krijg je wel buikkrampen van, maar daarmee kun je het wel op gang helpen. Heel veel succes ermee @Charlin. Ik hoop voor je dat je snel weer kunt. 

 

Xxx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.