Ga naar inhoud

Sprong wagen van A naar C? Aaaangenaam


Oxygen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik ben 28 jaar en twijfel al jaren over een borstvergroting. In de puberteit zijn mijn borsten maar heel weinig gegroeid, en ik heb altijd een 70A of kleine B cup gedragen. Toch heb ik mezelf geleerd om er maar aan te wennen en mezelf te accepteren zoals ik ben, en mijn wens voor grotere borsten eigenlijk al die tijd weggeduwd. 

 

Sinds een tijd ben ik meer bezig met de dingen doen die ik wil en mijn leven leiden zoals ik droom. Zo heb ik een relatie beëindigd waarin ik ongelukkig was, ben ik minder gaan werken en ga ik volgend jaar een tijd reizen met mijn grote liefde. 

Ook ben ik sinds een jaar meer gaan sporten, waardoor ik wat ben afgevallen maar vooral gespierder ben geworden (mooiere benen, slankere taille en dikkere billen). Ben heel trots en blij met mijn lichaam, maar het frustreert me zo dat mijn borsten er niet goed bij passen en ik daar zelf niks aan kan doen. Ik ben 175 cm lang en weeg 61 kg. Mijn borsten vind ik qua vorm mooi, ze zijn ook symmetrisch, maar qua volume zijn ze gewoon heel erg plat. 


Een tijdje terug kwam ik bij toeval een topless foto van mezelf tegen van toen ik een jaar of 17 was. Tot mijn grote verbazing waren mijn borsten daar echt een stuk voller dan nu (hoewel ik daar ook max een B cup had). Ik denk dat dat er mee te maken heeft dat ik toen de pil gebruikte en misschien ook een paar kilo zwaarder was dan nu. Het was in ieder geval heel pijnlijk om die foto te zien en heb me er echt heel slecht over gevoeld. Sindsdien denk ik weer meer na over een vergroting en ben ik me ook opnieuw gaan inlezen. 

Ik twijfel er nu nog erg over maar neig wel meer naar 'ja'. Als nadelen ben ik vooral bang dat er complicaties optreden, dat ik gevoelsverlies in mijn borsten krijg of dat de implantaten erg zichtbaar of voelbaar zullen zijn. 

 

Als kliniek zit ik te denken aan kliniek Heyendael (ik woon in Limburg dus qua afstand goed te doen), maar ik zou sowieso meerdere consulten inplannen om te zien waar ik me het best bij voel.

 

Ik vind het in ieder geval heel fijn en steunend om jullie berichtjes hier te lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Oxygen wat mij weerhield van een borstvergroting waren ook vooral de complicaties. Ik was bang voor infectie gevaar of kapselvorming (daar ben ik nog steeds bang voor) maar ik bedacht me... hoe lang denk ik hier al over na en hoe lang wil ik er nog over nadenken? Ik ben 31 en het voelde een beetje als: als ik het nu niet doe dan moet ik het gewoon helemaal niet meer doen waarop ik een afspraak gemaakt had voor een consult. Ik ben erg tevreden over de kliniek waar ik mijn borstvergroting heb laten doen maar vanuit limburg is Boerhaave wel een stuk rijden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Oxygen ja ik heb wel nagevraagd of ik preventief antibiotica zou krijgen. Ik werk zelf in een ziekenhuis en daar gebeurt dat ook. En inderdaad ik zou dat ook bij mijn borstvergroting krijgen. En kapselvorming daar van weet je niet of je het wel of niet krijgt. Uiteindelijk weerhield me dat er niet van om er voor te gaan. 

 

Dat in combinatie met recensies van anderen over de kliniek en de beoordeling op zorgkaart nederland over de arts waarop ik zeker wist dat ik in goede handen ben. Ook had ik nog een hoop verlof dagen staan dus ideaal om het dan ook nu te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.