Ga naar inhoud

Werk


Gast Liesjemulti83

Aanbevolen berichten

Gast Liesjemulti83

Hoi meiden,

Ik word op woendag 27 mei geopereerd en ga maandag 8 juni weer aan de slag. Dus ongeveer 11d rust. Is dit genoeg ?? Ik moet wel de hele dag in de wagen zitten ...

Hoe ging dat bij jullie ???

Groetjes x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mariannev

Hoi liesje,

Ik vind het wel erg kort, maar goed ik heb nog niet de ervaring ondervonden, maar volgens mij zijn de meeste hier toch wel een aantal weken thuis. Wat bedoel je precies met in de wagen zitten, taxichauffeur oid?

Volgens mij mag je dan ook nog niet autorijden.

Ga je voor een Bv of bvk? Ik denk dat dat ook wel uitmaakt. Ik zou als ik jou was ook eens vragen aan je Pc hoeveel tijd er voor staat?

Mijn vriendin moest na 3 weken weer aan het werk (bvk) maar dat ging nog niet dus is ze nog 2 weken thuis gebleven.

Groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Ik moest de eerste 5 weken zelfs niet aan werken denken, poe.

Na 3 weken kon ik pas weer zonder echte pijn autorijden.

Je mag ook pas na 2 weken weer autorijden volgens mijn pc.

Ik wens je succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi ..

ik heb zelf 4 weken vrij genomen maar ik werk in de schoonmaak dus heb veel de stofzuiger in de hand ik denk dat 11 dagen wel aan de korte kant is

xx roxy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in loondienst bent kan je je gewoonz iekmelden, en als je dan weer aan de slag gaat beter melden.

Je kan vooraf nooit zeggen hoeveel tijd je nodig hebt, kan altijd mee- of tegenvallen.

En wat autorijden betreft na een kleine week kan je misschien wel een stukje rijden, maar lange afstanden zou ik je niet aanraden. En persoonlijk heb ik erg veel moeite met parkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi liesje,

1,5 week is erg kort hoor, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel je werkt en wat voor werk je doet.

ik ben na een week weer parttime begonnen, ik heb kantoorwerk, dus dat is niet zwaar.

MiepC, wij hebben een eigen bedrijf, maar je mag je echt niet ziek melden hoor, als jij niet eerlijk zegt dat je een BV laat doen en je werkgever komt er na die tijd achter dat jij je ziek hebt gemeldt voor een BV, dan kun je gewoon ontslagen worden.

als jij het netjes in overleg doet, en jouw werkgever vindt het goed, dan heb je gewoon toestemming om de ziektewet in te gaan, maar officieel mag je voor een BV niet de ziektewet in. Zou ook te gek zijn trouwens, dat de maatschappij op moet draaien voor het feit dat iemand een cosmetische operatie laat doen.

dus nee, officieel mag je je niet ziekmelden bij een werkgever, dat staat los van het feit of je nou wel in vaste dienst bent of niet.

groetjes,

amidi

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij het andere borstenforum heeft iemand het geloof ik wel eens uitgezocht en je mag je wel degelijk ziek melden voor een borstvergroting zonder dat je tegen werkgever zegt dat je voor een bv doet.

ik ben hoofdconducteur en ben met een week weer aan het werk gegaan na mijn bv. Als het toen nog niet zou lukken mocht ik me ziekmelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga na 11 dagen ook weer aan de slag, tenminste dat is de bedoeling.

Ik sta voor de klas en heb geen vrije dagen om zo maar op te nemen. Ik krijg de drie die ik nodig heb om 11 dagen thuis te zijn. Mocht het autorijden nog niet lukken dan word ik opgehaald en als het echt niet gaat word ik dan ziek gemeld.

Het enige wat ik niet kan is gymles geven, dat doe ik anders wel. Met een beetje mazzel is het weer in juni zo goed dat we niet eens naar de gymzaal gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook gehoord dat je niet hoeft te zeggen wat voor operatie je gaat doen. dat is weer prive. en anders zou ook mij bas vragen en dat heeft hij niet gedan. ik heb wel de vakantiedagen die in nog had gebruikt, dat waren weer 2 weken, daarna zal ik rustig angepast werk doen. ik heb wel gezegd dat ik 6 weken niet mog tillen. dat weet mijn bas ook. Hij zai , is goed dat doet je rustig aan, ik voel me schuldig en vroeg ik hem. Is niet erg voor de afdeling? Hij zei nee nee, het kom hier wel goed. maar voor geen ene momment heb hij aan mij gevraagd wat voor operatie het was.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik ga de ziektewet in (regelen is nog steeds in volle gang, wacht nog op een telefoontje van m'n manager, hij regelt het voor mij, hihi!). Hoop echt binnen 3 weken weer te kunnen werken, desnoods beperkte dingen, als opnemen in de drive met stoel (werk bij de McDonalds, leuk voor de kleine kinderen, hihi).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de 9e dag weer voor aan de slag gegaan (receptioniste/telefoniste) en doordat ik 3 dagen in de week werk (ma-woe-vr) was dat goed te doen. Alleen geen zware dingen doen natuurlijk en 's avonds weer lekker rustig aan doen.

Ik vond het wel lekker dat ik de dag erna steeds vrij was om weer bij te komen. Autorijden was nog geen optie!

Kon na 2 weken rustig aan rijden maar parkeren was nog erg lastig door het vele stuurwerk..... dat ging niet echt jofel hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik ben op dinsdag geholpen en op maandag ben ik weer gaan werken. Ging wel ok, alleen veel lopen was geen succes. Dus als je kantoorwerk doet, veel blijven zitten aan je bureau!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...

Ik ben dinsdag geopereerd, de 16de en ga woendag de 24ste weer werken.

Ik werk op kantoor als dir. secetaresse.

Wat denken jullie..is dat haalbaar?Ik werk wel iedere dag, tot 15 uur.

Ik rij in ieder geval niet zelf, wordt gebracht en gehaald...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik werk 3 dagen op een babygroep en 1 a 2 dagen sta ik voor de klas op een basisschool als juf. Ik heb 3 weken aan vakantiedagen opgenomen. Ik heb het geluk dat toevallig veel feestdagen vallen eind april en mei.

Na die 3 weken zal ik eerst starten op de peuter groep omdat ik dat ik daar minder hoef te tillen dan babygroep. Ik hoop dat ik het allemaal goed heb ingeschat en dat herstel voorspoedig verloopt. Daar hangt het natuurlijk van af dus ik moet dat ter plekke maar ervaren of 3 weken voldoende is.

Liefs Barb

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi barb

peuters zijn wel veel zwaarder dan babies, maar peuters hoef je idd niet echt te tillen. hangt idd af van je herstel. knuffelen en aanhalen kan ook erg gevoelig zijn. ik zou toch als ik jou was na 2 weken al weer proberen om auto te rijden en wat meer te doen (kan ook wandelen zijn) beetje conditie opbouwen, dan weet je dan ook beter hoe je er voor staat, dan dat je 3 weken echt niets doet en dan ineens weer gaat werken. ik ben nu in mijn derde week en het is al weer heel anders dan vorige week toen ik weer begon te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Barb,

ik denk dat 3 weken wel moet kunnen. ikzelf heb 2 weken helemaal nix gedaan en daarna ben ik begonnen met knippen. 2 a 3 dagen maar niet hele dagen werken net als jij... ligt ook aan je soort bv (voor de spier,erachter of dualplane) kan dat niet terug vinden in een ticker of je handtekening..

en dan maar als je thuiskomt helemaal nix meer doen ;)

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.