Ga naar inhoud

Ilona1 : 9 april 2018 : Dr. Schellekens : Cosmed Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoihoi allemaal,

 

geen idee of ik het nu helemaal goed doe met titel en plaats van voorstellen, maar ik probeer het maar uit :) 

Ik ben dus Ilona, ik heb 18 jaar geleden een BV gehad bij de cosmed kliniek met Mc Gain protheses 275 cc. Nog altijd de beste beslissing ooit geweest, mijn zelfvertrouwen is daardoor erg toegenomen! Nu 18 jaar later kreeg ik allerlei vage klachten, veel rugpijn en pijn bij de ribben. Men dacht aan Tietze, maar daar herken ik me niet in. Eigenlijk door een opmerking van de chiropractor die vroeg of er ooit aan is gedacht of mss de oorzaak bij mijn protheses kon liggen, ben ik weer in het circuit beland. In het begin vond ik het namelijk een beetje onzin, maar het bleef wel in mijn achterhoofd zitten. Aangezien ik ook aan rechterborst wat verhardingen voelde, toch maar eens terug naar kiniek voor controle. Hij wilde eerst een echo en mammogram. Dat laatste zag ik eerst eigenlijk helemaal niet zitten! Zo bang dat ik juist wat kapot zou maken! Uiteindelijk is dat, achteraf gezien dan, meegevallen. Mammogram was goed, maar op de echo waren duidelijk kapsels te zien en evt mogelijkheid op scheurvorming? Tsja...dan weer terug naar kliniek. Dr Schellekens zei dat kapsel niet erg is en niet direct een reden voor verwijdering of vervanging maar dat dat wel een mogelijkheid zou zijn wanneer ik er zelf niet gerust op was of wanneer het niet prettig meer aan zou voelen. Ik heb dus nu de keus gemaakt voor vervanging...liever geen verhardingen en knobbels meer in mijn borst. Nu heb ik de afspraak staan op 9 april, dus nog 6 weken! Zo spannend!! Raar, maar ik geloof dat ik het nu nog veel spannender vind dan 18 jaar geleden. Toen was ik alleen maar zielsgelukkig dat ik van niets naar iets ging!! :) Nu krijg ik weer anatomische, maar ander merk, die ik niet meer weet. Tevens wil ik ze liefst nu maatje groter, tsja...als ze toch vervangen moeten worden, dan maar goed haha. Toen had ik dus 275 en kwam op een B uit. Nu hadden ze het uiteindelijk over 100 cc meer, maar kunnen me niet goed vertellen hoe dat dan er ongeveer uit gaat zien qua maat en daar schiet ik dus van in de stress... Ik lees hier van alles en weet het gewoon niet meer. Het is 2 uur rijden naar kliniek, dus het is niet dat ik even makkelijk heen en weer piep. Ik heb toen een passessie gehad, maar dat is wel lastiger denk ik omdat er nu dus al protheses in zitten...? Klinkt dit allemaal nog duidelijk of ben ik weer lekker wazig? Nouja, uiteindelijk een heel verhaal en hoop op reacties!:huh: Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Ilona1:

Hoihoi allemaal,

 

geen idee of ik het nu helemaal goed doe met titel en plaats van voorstellen, maar ik probeer het maar uit :) 

Ik ben dus Ilona, ik heb 18 jaar geleden een BV gehad bij de cosmed kliniek met Mc Gain protheses 275 cc. Nog altijd de beste beslissing ooit geweest, mijn zelfvertrouwen is daardoor erg toegenomen! Nu 18 jaar later kreeg ik allerlei vage klachten, veel rugpijn en pijn bij de ribben. Men dacht aan Tietze, maar daar herken ik me niet in. Eigenlijk door een opmerking van de chiropractor die vroeg of er ooit aan is gedacht of mss de oorzaak bij mijn protheses kon liggen, ben ik weer in het circuit beland. In het begin vond ik het namelijk een beetje onzin, maar het bleef wel in mijn achterhoofd zitten. Aangezien ik ook aan rechterborst wat verhardingen voelde, toch maar eens terug naar kiniek voor controle. Hij wilde eerst een echo en mammogram. Dat laatste zag ik eerst eigenlijk helemaal niet zitten! Zo bang dat ik juist wat kapot zou maken! Uiteindelijk is dat, achteraf gezien dan, meegevallen. Mammogram was goed, maar op de echo waren duidelijk kapsels te zien en evt mogelijkheid op scheurvorming? Tsja...dan weer terug naar kliniek. Dr Schellekens zei dat kapsel niet erg is en niet direct een reden voor verwijdering of vervanging maar dat dat wel een mogelijkheid zou zijn wanneer ik er zelf niet gerust op was of wanneer het niet prettig meer aan zou voelen. Ik heb dus nu de keus gemaakt voor vervanging...liever geen verhardingen en knobbels meer in mijn borst. Nu heb ik de afspraak staan op 9 april, dus nog 6 weken! Zo spannend!! Raar, maar ik geloof dat ik het nu nog veel spannender vind dan 18 jaar geleden. Toen was ik alleen maar zielsgelukkig dat ik van niets naar iets ging!! :) Nu krijg ik weer anatomische, maar ander merk, die ik niet meer weet. Tevens wil ik ze liefst nu maatje groter, tsja...als ze toch vervangen moeten worden, dan maar goed haha. Toen had ik dus 275 en kwam op een B uit. Nu hadden ze het uiteindelijk over 100 cc meer, maar kunnen me niet goed vertellen hoe dat dan er ongeveer uit gaat zien qua maat en daar schiet ik dus van in de stress... Ik lees hier van alles en weet het gewoon niet meer. Het is 2 uur rijden naar kliniek, dus het is niet dat ik even makkelijk heen en weer piep. Ik heb toen een passessie gehad, maar dat is wel lastiger denk ik omdat er nu dus al protheses in zitten...? Klinkt dit allemaal nog duidelijk of ben ik weer lekker wazig? Nouja, uiteindelijk een heel verhaal en hoop op reacties!:huh: Groetjes!

 

Hai Ilona, welkom hier en gefeliciteerd met je datum! Aftellen maar... er is een besloten april-clubje voor iedereen die in april geholpen wordt. Gewoon gezellig kletshoekje, gezamenlijk aftellen en voorbereiden... beetje elkaar doorheen slepen... je bent van harte uitgenodigd je daarbij aan te sluiten. Misschien tot in het april-clubje. 

 

-xxx-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi ! wat spannend! 

Er is trouwens een besloten april groepje, voor alle dames die in april geopereerd worden.

Als je het leuk vindt, kun je je aanmelden via het tabblad clubs. Je krijgt dan z.s.m. bericht met de regels en uitleg.

Geheel vrijblijvend, gewoon een beetje gezellig met elkaar kletsen en aftellen ! :)  hoe meer zielen hoe meer vreugd haha

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Ilona1:

Hey Annemarte en Boobs 2015!

Ik had me al aangemeld op de april groep, maar moest me eerst even voorstellen op het forum. Ik werkte in omgekeerde volgorde haha. Maar ik vind het inderdaad reuze spannend (weer)!! Jullie moeten/mogen ook nog??

 

Yes.... 3 april mag ik.... kan niet wachten! 

 

Klopt inderdaad.. eerst hier een topic maken met je datum enzo. Dan zien we je gauw in het april-clubje... gezellig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Ilona1:

Hey Annemarte en Boobs 2015!

Ik had me al aangemeld op de april groep, maar moest me eerst even voorstellen op het forum. Ik werkte in omgekeerde volgorde haha. Maar ik vind het inderdaad reuze spannend (weer)!! Jullie moeten/mogen ook nog??

 

Jaa ik ben 28 april pas, duurt nog zo lang voor mn gevoel.. 

Maar met z'n allen aftellen maakt het toch net wat leuker :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Ilona1:

Hoihoi allemaal,

 

geen idee of ik het nu helemaal goed doe met titel en plaats van voorstellen, maar ik probeer het maar uit :) 

Ik ben dus Ilona, ik heb 18 jaar geleden een BV gehad bij de cosmed kliniek met Mc Gain protheses 275 cc. Nog altijd de beste beslissing ooit geweest, mijn zelfvertrouwen is daardoor erg toegenomen! Nu 18 jaar later kreeg ik allerlei vage klachten, veel rugpijn en pijn bij de ribben. Men dacht aan Tietze, maar daar herken ik me niet in. Eigenlijk door een opmerking van de chiropractor die vroeg of er ooit aan is gedacht of mss de oorzaak bij mijn protheses kon liggen, ben ik weer in het circuit beland. In het begin vond ik het namelijk een beetje onzin, maar het bleef wel in mijn achterhoofd zitten. Aangezien ik ook aan rechterborst wat verhardingen voelde, toch maar eens terug naar kiniek voor controle. Hij wilde eerst een echo en mammogram. Dat laatste zag ik eerst eigenlijk helemaal niet zitten! Zo bang dat ik juist wat kapot zou maken! Uiteindelijk is dat, achteraf gezien dan, meegevallen. Mammogram was goed, maar op de echo waren duidelijk kapsels te zien en evt mogelijkheid op scheurvorming? Tsja...dan weer terug naar kliniek. Dr Schellekens zei dat kapsel niet erg is en niet direct een reden voor verwijdering of vervanging maar dat dat wel een mogelijkheid zou zijn wanneer ik er zelf niet gerust op was of wanneer het niet prettig meer aan zou voelen. Ik heb dus nu de keus gemaakt voor vervanging...liever geen verhardingen en knobbels meer in mijn borst. Nu heb ik de afspraak staan op 9 april, dus nog 6 weken! Zo spannend!! Raar, maar ik geloof dat ik het nu nog veel spannender vind dan 18 jaar geleden. Toen was ik alleen maar zielsgelukkig dat ik van niets naar iets ging!! :) Nu krijg ik weer anatomische, maar ander merk, die ik niet meer weet. Tevens wil ik ze liefst nu maatje groter, tsja...als ze toch vervangen moeten worden, dan maar goed haha. Toen had ik dus 275 en kwam op een B uit. Nu hadden ze het uiteindelijk over 100 cc meer, maar kunnen me niet goed vertellen hoe dat dan er ongeveer uit gaat zien qua maat en daar schiet ik dus van in de stress... Ik lees hier van alles en weet het gewoon niet meer. Het is 2 uur rijden naar kliniek, dus het is niet dat ik even makkelijk heen en weer piep. Ik heb toen een passessie gehad, maar dat is wel lastiger denk ik omdat er nu dus al protheses in zitten...? Klinkt dit allemaal nog duidelijk of ben ik weer lekker wazig? Nouja, uiteindelijk een heel verhaal en hoop op reacties!:huh: Groetjes!

Ja hoor heel goed ;)  Ik ga je alleen even verhuizen naar de operatieverslagen borstprothesewissel, aangezien het geen primaire borstvergroting is bij jou :)

Ik denk dat dr. Schellekens Mentor of Motiva genoemd heeft als merk prothese voor jou. Komt dit je bekend voor?

Het is heel lastig om aan te geven hoe het gaat worden, aangezien de maten van de prothesen van 18 jaar geleden, anders waren (ook een andere gel/vloeistof) dan nu. Dus het is wel voor jou nog onzekerder hoe het straks gaat worden.. Dat is balen.. Geef echter goed aan, dat je ze wel iets groter wilt, en evt met voorbeeldfoto's (meenemen op de dag van de operatie, als hij meerdere maten op voorraad heeft of anders misschien per mail nog contact opnemen en evt een voorbeeld sturen?)

Ik ga je even de regels van de aprilclub sturen, dan kan ik je daarna toevoegen :)

Druk even op 'volgen' van je eigen topic (boven of onder aan het topic, afhankelijk van het apparaat waarop je op het forum zit) dan krijg je ook een melding als meiden reageren op je topic, zonder je te taggen of te citeren :35: 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai BB, 

thanx voor het verplaatsen naar de juiste plek.

Van de week neem ik nog contact op met cosmed en zal nog eens navragen wat de naam van de protheses was. Ik heb die dag zoveel info gehad dat dit niet is blijven hangen.

Goede tip, zal wat voorbeelden meenemen voor operatie. Ik merk echt dat dit nu mijn grootste stress is...wordt het wel wat ik hoop dat het wordt. Ik wil groter maar ook weer niet dat de omgeving het direct van verre kan zien. Klinkt dat logisch?

Ik geloof niet dat ik door heb of ik al ben toegevoegd bij de april groep. Moet ik daar nog ergens extra voor klikken?:huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ilona1 Ik herken veel in je verhaal. Dolgelukkig na eerste bv en 14 jaar later een prothesewissel. Ik ben nu 6 weken po en het gaat eigenlijk best heel goed, maar dat dolgelukkige gevoel van de eerste keer heb ik niet meer. Ook mijn zelfvertrouwen ging enorm vooruit toen ik eindelijk borsten had. Nu is het eigenlijk alleen maar gedoe, alhoewel ik echt wel tevreden ben hoor (op wat dingetjes na) Ik ben van 225 cc naar 310 cc gegaan. Dus ook bijna 100 cc erbij. Dat is op zich prima, ik ben natuurlijk dikker geworden in 14 jaar tijd en ze passen nu echt prima bij mijn lichaam. Ik heb bewust voor druppelvormige protheses gekozen zodat ze echt natuurlijk lijken en dat is ook gelukt. Ik had een B cup (heel soms C) en ik heb ze gisteren op laten meten bij een lingeriewinkel. Ik heb nu een D cup! Jeetje dat lijkt echt niet zo hoor. De grootte is dus prima. Ik zie veel protheses met hoog profiel en dat vind ik prachtig als je nog jong bent, maar voor nu heb ik de juiste keuze gemaakt. Ook ik wilde niet dat mijn omgeving van alles zou opvallen, en dat is ook wel gelukt behalve dan dat het opvalt dat ik al die tijd zo weinig kon doen hahahahaha. Houd even goed in de gaten hoeveel kapselvorming je hebt. In mijn geval heeft de verzekering alles vergoedt omdat ik kapselvorming fase 4 had. Succes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @enthousiasteling,

bedankt voor je reactie en wat fijn om ook een soortgelijk verhaal te horen! 

Wat bedoel je precies met: nu is het eigenlijk alleen maar een gedoe? Is dat meer omdat het nu meer een ' moeten'  was ipv een bewust eigen keus? Zo ervaar ik het nu tenminste. Alhoewel ik eerst erg aan het idee moest wennen voor de vervanging, krijg ik nu ook wel weer de ' oeh-leuk-spannend-kriebels'. Ik leef er nu ook wel weer naar toe, maar vind het veel en veel spannender dan 18 jaar geleden op de een of andere manier. 

Een D cup klinkt inderdaad zo groot he!? Maar het oogt dan niet zo mega? Je maakt me wel een beetje bang, want mijn chirurg adviseerde dus wel met hoog profiel....:huh:

Weetje, ik denk dat in de wintermaanden het ook niet zo snel zal opvallen, met dikke truien etc, maar straks met shirtjes...tsja...denk dat er dan wel reacties komen en ik ben er nog niet uit over hoe open ik erover wil zijn.

Ik geloof dat hij het nu over kapselvorming fase 3 had, maar dat was naar aanleiding vd echo en nu is de aanvraag al naar de verzekering gegaan. Mag ik vragen of jij ook klachten had waardoor je nu tot vervanging kwam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.