Ga naar inhoud

Sigarettenrook voor en na operatie


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Sinds nieuwjaar ben ik gestopt met roken, mede dankzij het vooruitzicht op een borstvergroting. 28 april word ik geopereerd, en advies is om een x aantal weken voor en na de operatie niet in aanraking te komen met sigarettenrook. Nu rook ik zelf dus sowieso niet meer, maar mijn vriend en zusje wel.. ook heb ik een paar weken voor en na de operatie wat feestjes gepland staan. Nu kan ik mezelf altijd heel goed beheersen, ik kan prima zonder alcohol en sigaretten, alleen in het document dat ik vam de kliniek heb meegekregen staat dat ook 'meeroken' voor complicaties kan zorgen..

Ik wil geen enkel risico nemen, maar betekent dit dat ik ook echt deze periode niet naar feestjes kan waar gerookt wordt (ookal doe ik het niet zelf)? 

En wat betreft mijn rokende vriend: moet ik hier nog extra op letten?

Xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je jezelf daar niet te druk over moet maken hoor.

Roken is slecht voor de wondgenezing en de verhoogde kans op kapselvorming maar als je ook al op meeroken moet gaat letten dan wordt het wel heel erg zwaar voor jezelf toch

wie weet raakt je vriend gemotiveerd door jou en stopt hij ook;)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei vanAnaarC:

ik denk dat je jezelf daar niet te druk over moet maken hoor.

Roken is slecht voor de wondgenezing en de verhoogde kans op kapselvorming maar als je ook al op meeroken moet gaat letten dan wordt het wel heel erg zwaar voor jezelf toch

wie weet raakt je vriend gemotiveerd door jou en stopt hij ook;)

 

 

Ja dat is waar..

Haha die gaat niet stoppen hoor, dat heb ik al zo vaak geprobeerd :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets anders dan roken, maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd na hoeveel tijd na de operatie je weer een wijntje mag drinken? Zou dat invloed hebben op het herstel? Het zou dan om max 2 wijntjes gaan, wil niet dronken zijn en dan domme dingen doen die eigenlijk nog niet kunnen.

 

En een jointje roken? Zou dat schadelijk zijn voor het herstel?

 

(nu 10 dagen geleden geopereerd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Hoera:

Iets anders dan roken, maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd na hoeveel tijd na de operatie je weer een wijntje mag drinken? Zou dat invloed hebben op het herstel? Het zou dan om max 2 wijntjes gaan, wil niet dronken zijn en dan domme dingen doen die eigenlijk nog niet kunnen.

 

En een jointje roken? Zou dat schadelijk zijn voor het herstel?

 

(nu 10 dagen geleden geopereerd)

Ik zou een joint zeker laten staan, dat is zoveel slechter dan roken... als t ff kan niet doen dus... en een wijntje, tja ik zou er nog ff mee wachten maar das persoonlijk. Joints rook ik nooit maar voor de wondgenezing lijkt me dat geen aanrader.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Annemarte:

Hoi allemaal,

Sinds nieuwjaar ben ik gestopt met roken, mede dankzij het vooruitzicht op een borstvergroting. 28 april word ik geopereerd, en advies is om een x aantal weken voor en na de operatie niet in aanraking te komen met sigarettenrook. Nu rook ik zelf dus sowieso niet meer, maar mijn vriend en zusje wel.. ook heb ik een paar weken voor en na de operatie wat feestjes gepland staan. Nu kan ik mezelf altijd heel goed beheersen, ik kan prima zonder alcohol en sigaretten, alleen in het document dat ik vam de kliniek heb meegekregen staat dat ook 'meeroken' voor complicaties kan zorgen..

Ik wil geen enkel risico nemen, maar betekent dit dat ik ook echt deze periode niet naar feestjes kan waar gerookt wordt (ookal doe ik het niet zelf)? 

En wat betreft mijn rokende vriend: moet ik hier nog extra op letten?

Xx

 

 

Ik heb de duidelijke richtlijn meegekregen dat meeroken nog schadelijker is dan roken en dus vermijden! 

 

Mijn vriend rookt buiten en verjaardagen waar gerookt wordt bezoek ik even niet. Het is even kut. Maar mijn herstel is me heilig ;-) Onnodig risico nemen doe ik daarom even niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Annuh:

 

Ik heb de duidelijke richtlijn meegekregen dat meeroken nog schadelijker is dan roken en dus vermijden! 

 

Mijn vriend rookt buiten en verjaardagen waar gerookt wordt bezoek ik even niet. Het is even kut. Maar mijn herstel is me heilig ;-) Onnodig risico nemen doe ik daarom even niet. 

Ooh dus toch.. was ik al bang voor. Maar herstel is inderdaad het belangrijkste ! Bedoel je met verjaardagen waar gerookt wordt dat ze echt binnen roken? Want stel ze roken wel gewoon buiten, ga je er dan wel naartoe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Annemarte:

Ooh dus toch.. was ik al bang voor. Maar herstel is inderdaad het belangrijkste ! Bedoel je met verjaardagen waar gerookt wordt dat ze echt binnen roken? Want stel ze roken wel gewoon buiten, ga je er dan wel naartoe?

Als er buiten wordt gerookt dan zou ik wel gaan inderdaad.=D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.