Ga naar inhoud

Tepelpiercing en buitenlandse klinieken


Aanbevolen berichten

Hi ladies,

 

Ik lees hier al een tijdje mee als gast maar aangezien ik nu toch echt een borstvergroting overweeg, is het misschien handig om eindelijk eens lid te worden!

 

Ik heb nu al een tijdje research gedaan naar welke klinieken een beste optie zijn, eigenlijk zowel in Nederland als in Azië, met name Zuid-Korea. Dit omdat de laatste jaren Korea een best wel grote reputatie heeft opgebouwd op het gebied van plastische chirurgie (met veeeel buitenlandse patienten) en omdat ik eigelijk ook aan het kijken ben naar rhinoplasty + blepharoplasty (neus en onderoog-correctie). Is er eigenlijk iemand anders hier die ook buitenlandse klinieken heeft overwogen? Zo ja, waarom vond je het wel of niet waard om een reis naar het buitenland te maken?

 

Tweede vraagje, ik heb nu ongeveer twee jaar tepelpiercings (beide). Nu had ik gelezen dat dat eigenlijk niet super geschikt is voor een borstvergroting (in sommige gevallen wel, in sommige gevallen niet, maar ja het is bij niemand natuurlijk hetzelfde) en dat sommigen hun sieraden eruit moesten halen, en sommigen zelfs hun sieraad niet opnieuw erin mochten zetten. Iemand die hier ervaring mee heeft of iemand met piercings en een bv kent? Ik kijk er niet super erg naar uit om uiteindelijk mijn tepels opnieuw te moeten piercen...

 

Thanks in advance!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bobsandvegana Over de (tepel-)piercings weet ik dat ze met de operatie uit moeten omdat er bacteriën in de fistula (gangetje waar het sieraad in zit) kunnen zitten die risico op ontstekingen verhogen.
Meeste pc adviseren om de tepelpiercings uit te doen gedurende de eerste 6 weken na de operatie vanwege dus dat risico op ontstekingen.

Had dit zelf met diverse oorpiercings, kreeg er 1 niet uit en die hebben ze afgeplakt met tape tijdens de operatie. Na de operatie mocht ik alles gewoon weer terug in doen.


Zelf denk ik dat het ten tijde van de operatie wel moet maar als het gaat om een genezen tepelpiercing zie ik niet waarom het sieraad er na de operatie niet terug in kan.
Máár kan ik me wel voorstellen dat het met de zwelling en spanning op je borsten niet echt lekker zit als er een staafje in zit die niet mee beweegt met de zwelling, dat dit totaal niet comfortabel zit en dat er een grotere kans is op uitgroeien. Na de operatie had ik namelijk tepels die een eigen leven hadden en mega gevoelig konden zijn.

Wil je vragen om met deze vragen naar een piercer te gaan, mijn ervaring is dat artsen en chirurgen te weinig kennis hebben over piercings.

Denk dat de piercer je gaat adviseren om na de operatie een bioplastic sieraad erin te zetten, die mee kan bewegen met de zwelling/spanning en wat langer is dan standaard sieraden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.