Ga naar inhoud

Borstvergroting op 23 jaar, en de toekomst?


Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal!

 

Ik wil/ ga een borstvergroting doen. Alleen merk ik de laatste tijd dat er veel onrust heerst in mijn hoofd, en dat komt door het volgende. 

Ik ben nog maar 23 jaar, bijna 24. En wanneer ik een borstvergroting laat doen is de kans relatief groot dat ik ze een keertje moet omwisselen..misschien wel twee keer. Is dat erg? Nou dat denk ik niet maar ik vind het wel lastig omdat ik die tijd nog niet kan overzien.

 

Misschien is mijn twijfel niet reeël, maargoed het speelt wel. Misschien klinkt het gek hoor maar ja, dat betekend wel dat je weer redelijk wat geld daarvoor moet uitgeven. Wil ik hiermee zeggen dat het dat niet waard is? Jawel tuurlijk wel. Maar het probleem is dat ik niet in de toekomst kan kijken, ik weet niet hoe mijn financiële situatie er tegen die tijd uit ziet? Ik wil niet op een randje moeten leven of weet ik veel wat. Misschien klinkt het echt heel dom hoor. Maar wanneer ik er zo weinig controle over kan hebben en die dingen moet loslaten word ik tamelijk zenuwachtig!

 

De operatie die ik wil plannen in april, dat is allemaal geregeld. Als ik er over na denk vind ik het natuurlijk spannend maar...... ook leuk!! Eindelijk fijn voelen op het stand, zwembad, in mn normale kleding, onder douche je kent het wel. 

 

Bergman Clinics werkt alleen met Natrelle. Echter na die hele happening over die vorm van kanker is mijn PC op onderzoek uit gegaan om te kijken naar de Mentor Prothese. De conclusie is dat zij deze natuurlijk ook kan gebruiken maar..... dat het wel een prijs verschil is omdat ze er dan bijvoorbeeld eentje moeten inkopen. Dat is duurder waarschijnlijk dan wanneer ze meerdere tegelijk kunnen inkopen.

 

Dat is dus ook nog een dilemma. Bergman of niet? Waar dan? Ja dan zou het Veldhuis worden in Hilversum, dat kan ook. Daar hebben ze ook een traject wanneer je Dual Plane geopereerd wordt. I know... maar, ik voel mij enorm goed bij mevrouw van Engeland. DOUBTS....

 

Zijn er onder jullie nog meer meiden van midden 20? of jonger? en wat is jullie gedachtegang wanneer het gaat over de toekomst? Of zijn er vrouwen die nu rond de 40 zijn en een borstprothese wissel hebben gehad omdat zij een operatie hebben gehad rond 20?

 

Ik hoor het graag:)

 

Liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 22 en heb vorige week woensdag mijn borstvergroting gehad. Ik probeer in het nu te leven en ik ben nu niet gelukkig met mijn borsten, dus werd het tijd om er wat aan te laten doen! Ik vond het zonde om er nog 10 jaar ongelukkig mee te zijn terwijl ik de mogelijkheid (zowel financieel als qua planning) had om het avontuur aan te gaan. Hoe dat in de toekomst dan gaat zie ik dan wel weer, je weet überhaupt niet hoe het leven loopt, dus probeer ik er nu het beste van te maken ;)

 

Liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis, goed om je twijfels te lezen.. ik denk dat het voor veel meiden herkenbaar is.. Ik zou ook zeggen: leef in het nu. Ik ben blij dat ik nu de moed heb, maar eigelijk wilde ik dit 10 jaar geleden al. De kans is groot dat je door de jaren heen een steeds hoger inkomen krijgt dus dan zal het lukken te sparen voor eventuele vervolg operaties. XXX en succes :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jasmijn_:

Ik ben 22 en heb vorige week woensdag mijn borstvergroting gehad. Ik probeer in het nu te leven en ik ben nu niet gelukkig met mijn borsten, dus werd het tijd om er wat aan te laten doen! Ik vond het zonde om er nog 10 jaar ongelukkig mee te zijn terwijl ik de mogelijkheid (zowel financieel als qua planning) had om het avontuur aan te gaan. Hoe dat in de toekomst dan gaat zie ik dan wel weer, je weet überhaupt niet hoe het leven loopt, dus probeer ik er nu het beste van te maken ;)

 

Liefs xx

 

Dankjewel voor je berichtje. 

Vorige week nog maar? Hoe gaat het nu met je en hoe is de operatie gegaan? Veel pijn gehad? daar ben ik ook wel bang voor, maarja dat hoort er nu eenmaal bij. 

 

Wat je zegt klopt ook helemaal hoor, wanneer ik het zo relativeer dan denk ik ook 'dat zijn zorgen voor nu'. Ik wil nu gewoon gelukkig zijn met mijzelf, helemaal gelukkig zijn met mijzelf!!!  Ik heb voor mijzelf een deadline gezet op 10 februari. Dan moet ik voor mijzelf de definitieve beslissing gemaakt hebben, anders kan je blijven tobben volgensmij. 

 

Liefs xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Moontje7:

Hey meis, goed om je twijfels te lezen.. ik denk dat het voor veel meiden herkenbaar is.. Ik zou ook zeggen: leef in het nu. Ik ben blij dat ik nu de moed heb, maar eigelijk wilde ik dit 10 jaar geleden al. De kans is groot dat je door de jaren heen een steeds hoger inkomen krijgt dus dan zal het lukken te sparen voor eventuele vervolg operaties. XXX en succes :) 

Dankjewel voor je reactie. Het fijne aan zo'n blog is inderdaad herkenbaarheid! Het is zeker zo dat ik moet leven in het nu, ben wel iemand die graag soms de touwtjes in handen heeft en wil weten wat er gebeurd. Maarja, dat kan niet met alles en als ik mij gelukkig wil voelen is dit de enige manier. 

 

wat je zegt, over een hoger inkomen is inderdaad waar. Ik studeer natuurlijk niet voor niets, en moet eigenlijk ook maar meer vertrouwen hebben in mijzelf. Mijn vriend steunt mij in alles dat is wel enorm fijn!!! 

Ik denk dat al deze twijfels of gedachten er ook wel enigzins bijhoren, al helemaal bij mij. Ik denk graag over dingen na, en mijn valkuil is dat ik soms te veel erover na denk.... haha

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Je kan altijd even langs Velthuis gaan op consult, puur om te kijken of je daar ook een click hebt met een plastisch chirurg. Als dat niet het geval is en je toch graag Mentor protheses wilt zou ik gewoon iets meer betalen maar wel gaan bij een arts die jij vertrouwd (in dit geval dus bij Bergman)! 

Zelf ben ik 19, ben nu 2,5 week PO. Ben geopereerd door Laura Moojen-Zaal in de Velthuiskliniek en volg o.a.  het dual plane traject. De bv vond ik erg meevallen, denk ergens wel dat die oefeningen uit het dual plane traject hebben geholpen. Heb 2 weken mijn borstspieren zitten rekken zodat ik er minder last van zou hebben na de operatie :). Mijn ervaring is daar dus erg positief! Maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. Het belangrijkste is dat je een goed gevoel hebt bij je arts, je gaat diegene namelijk veel toevertrouwen.

 

Het lijkt mij logisch dat ik later nog wel eens geopereerd zou moeten worden. Financieel maak ik mij er niet al te druk om, als je eenmaal een vaste baan hebt kun je als het goed is elke maand alvast een bedrag opzij gaan zetten voor je andere operatie. Ik heb er voor gekozen om het nu al te doen, wetende dat ik later nog een keer geopereerd zou moeten worden. Ik was zo ongelukkig en onzeker over mijn situatie dat dit echt een hele goede beslissing is geweest! Denk dat als je er langer mee gaat wachten je alleen maar langer niet tevreden zal zijn. 

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei L.HR:

Hoi Allemaal!

 

Ik wil/ ga een borstvergroting doen. Alleen merk ik de laatste tijd dat er veel onrust heerst in mijn hoofd, en dat komt door het volgende. 

Ik ben nog maar 23 jaar, bijna 24. En wanneer ik een borstvergroting laat doen is de kans relatief groot dat ik ze een keertje moet omwisselen..misschien wel twee keer. Is dat erg? Nou dat denk ik niet maar ik vind het wel lastig omdat ik die tijd nog niet kan overzien.

 

Misschien is mijn twijfel niet reeël, maargoed het speelt wel. Misschien klinkt het gek hoor maar ja, dat betekend wel dat je weer redelijk wat geld daarvoor moet uitgeven. Wil ik hiermee zeggen dat het dat niet waard is? Jawel tuurlijk wel. Maar het probleem is dat ik niet in de toekomst kan kijken, ik weet niet hoe mijn financiële situatie er tegen die tijd uit ziet? Ik wil niet op een randje moeten leven of weet ik veel wat. Misschien klinkt het echt heel dom hoor. Maar wanneer ik er zo weinig controle over kan hebben en die dingen moet loslaten word ik tamelijk zenuwachtig!

 

De operatie die ik wil plannen in april, dat is allemaal geregeld. Als ik er over na denk vind ik het natuurlijk spannend maar...... ook leuk!! Eindelijk fijn voelen op het stand, zwembad, in mn normale kleding, onder douche je kent het wel. 

 

Bergman Clinics werkt alleen met Natrelle. Echter na die hele happening over die vorm van kanker is mijn PC op onderzoek uit gegaan om te kijken naar de Mentor Prothese. De conclusie is dat zij deze natuurlijk ook kan gebruiken maar..... dat het wel een prijs verschil is omdat ze er dan bijvoorbeeld eentje moeten inkopen. Dat is duurder waarschijnlijk dan wanneer ze meerdere tegelijk kunnen inkopen.

 

Dat is dus ook nog een dilemma. Bergman of niet? Waar dan? Ja dan zou het Veldhuis worden in Hilversum, dat kan ook. Daar hebben ze ook een traject wanneer je Dual Plane geopereerd wordt. I know... maar, ik voel mij enorm goed bij mevrouw van Engeland. DOUBTS....

 

Zijn er onder jullie nog meer meiden van midden 20? of jonger? en wat is jullie gedachtegang wanneer het gaat over de toekomst? Of zijn er vrouwen die nu rond de 40 zijn en een borstprothese wissel hebben gehad omdat zij een operatie hebben gehad rond 20?

 

Ik hoor het graag:)

 

Liefs 

Hey!

Ik ken het gevoel! Ik denk daar ook steeds aan! Daarnaast twijfel ik of mijn borsten niet alsnog gaan veranderen als ik kinderen zou mogen krijgen in de toekomst. Hebben jullie die angst niet? Dat je borsten helemaal veranderen waardoor de proteses voor geen meter meer zitten? Ik ben 25 en hoop binnen 10 jaar wel een kindje te krijgen en wil dan niet meteen alweer betalen voor een wissel omdat het niet meer mooi is..

Zijn er mensen met ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee!!

Ik ben 21 jaar en 20 februari staat mijn bv ingepland. Ik laat het in het ziekenhuis doen. Mijn pc zei dat ze levenslang meegaan maar er is natuurlijk een kans dat ze vervangen moeten worden. 

Ik denk dat je je daar niet te druk om moet maken, en moeten ze vervangen worden, dan is dat iets waar je je over 10-15 jaar druk om moet maken. Ik zou er in ieder geval niet mee willen wachten totdat ik ooit kinderen heb. 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-1-2018 om 18:46 zei L.HR:

Hoi Allemaal!

 

Ik wil/ ga een borstvergroting doen. Alleen merk ik de laatste tijd dat er veel onrust heerst in mijn hoofd, en dat komt door het volgende. 

Ik ben nog maar 23 jaar, bijna 24. En wanneer ik een borstvergroting laat doen is de kans relatief groot dat ik ze een keertje moet omwisselen..misschien wel twee keer. Is dat erg? Nou dat denk ik niet maar ik vind het wel lastig omdat ik die tijd nog niet kan overzien.

 

Misschien is mijn twijfel niet reeël, maargoed het speelt wel. Misschien klinkt het gek hoor maar ja, dat betekend wel dat je weer redelijk wat geld daarvoor moet uitgeven. Wil ik hiermee zeggen dat het dat niet waard is? Jawel tuurlijk wel. Maar het probleem is dat ik niet in de toekomst kan kijken, ik weet niet hoe mijn financiële situatie er tegen die tijd uit ziet? Ik wil niet op een randje moeten leven of weet ik veel wat. Misschien klinkt het echt heel dom hoor. Maar wanneer ik er zo weinig controle over kan hebben en die dingen moet loslaten word ik tamelijk zenuwachtig!

 

De operatie die ik wil plannen in april, dat is allemaal geregeld. Als ik er over na denk vind ik het natuurlijk spannend maar...... ook leuk!! Eindelijk fijn voelen op het stand, zwembad, in mn normale kleding, onder douche je kent het wel. 

 

Bergman Clinics werkt alleen met Natrelle. Echter na die hele happening over die vorm van kanker is mijn PC op onderzoek uit gegaan om te kijken naar de Mentor Prothese. De conclusie is dat zij deze natuurlijk ook kan gebruiken maar..... dat het wel een prijs verschil is omdat ze er dan bijvoorbeeld eentje moeten inkopen. Dat is duurder waarschijnlijk dan wanneer ze meerdere tegelijk kunnen inkopen.

 

Dat is dus ook nog een dilemma. Bergman of niet? Waar dan? Ja dan zou het Veldhuis worden in Hilversum, dat kan ook. Daar hebben ze ook een traject wanneer je Dual Plane geopereerd wordt. I know... maar, ik voel mij enorm goed bij mevrouw van Engeland. DOUBTS....

 

Zijn er onder jullie nog meer meiden van midden 20? of jonger? en wat is jullie gedachtegang wanneer het gaat over de toekomst? Of zijn er vrouwen die nu rond de 40 zijn en een borstprothese wissel hebben gehad omdat zij een operatie hebben gehad rond 20?

 

Ik hoor het graag:)

 

Liefs 

Hoi LHR,

 

Ik was 17 bij mijn eerste borstvergroting. Te jong eigenlijk, maar in die tijd wilde ik het zo graag dat niets of niemand mij kon tegenhouden. Ik ging naar een vrij goedkope kliniek in België omdat ik het me daar kon veroorloven. Dat kon ook niet anders dan mis gaan natuurlijk. Mijn borsten zagen er oké uit, maar ik had lelijke littekens na de operatie en achteraf bleek dat de kwaliteit van de protheses die geplaatst waren ook niet heel goed waren.

 

Twee jaar later, ik was toen 19, heb ik Dr. Selms om een second opinion gevraagd en uiteindelijk besloten bij hem een wissel te doen. Deze keer had ik weinig last van littekenvorming en het herstel na de operatie ging heel snel.

 

Nu ben ik 11 jaar verder, inmiddels 30. Mijn borsten zijn in de afgelopen 11 jaar weinig veranderd wat vorm en grootte betreft. Ze zijn niet gaan hangen en passen ook nog steeds bij mijn lichaam. Toch ga ik binnenkort  weer wisselen. Mijn pc gaf aan dat protheses die in die tijd geplaatst zijn na 10 jaar een grotere kans krijgen op scheuren. Ik wil over zo'n 2 jaar kinderen en moet er niet aan denken dat ik dan met een kapot implantaat zit. Bovendien zijn er nu veel betere en zachtere protheses op de markt, dus ik kijk ook uit naar mijn wissel.

 

Geloof me, op geen enkele leeftijd is het fijn om 4000 euro op te hoesten. Maar goed, ik heb nu een baan dus met wat sparen is het wel te doen. Ik was zelf echt heel ongelukkig met mijn borsten toen ik jong was. Ik had natuurlijk kunnen wachten, maar uiteindelijk is de tijd die je dan verspilt terwijl je ongelukkig bent, met geen geld terug te kopen. Wat ik wel zou aanraden, zeker op jonge leeftijd, is om bij meerdere artsen op consult te gaan en niet impulsief voor de snelste of de goedkoopste optie te kiezen. Heel veel succes met je beslissing!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Mrs.:

Hey!

Ik ken het gevoel! Ik denk daar ook steeds aan! Daarnaast twijfel ik of mijn borsten niet alsnog gaan veranderen als ik kinderen zou mogen krijgen in de toekomst. Hebben jullie die angst niet? Dat je borsten helemaal veranderen waardoor de proteses voor geen meter meer zitten? Ik ben 25 en hoop binnen 10 jaar wel een kindje te krijgen en wil dan niet meteen alweer betalen voor een wissel omdat het niet meer mooi is..

Zijn er mensen met ervaringen?

 

Wat mijn PC zei dat je borsten wellicht zullen veranderen en qua volume kunnen toenemen. Maar ik heb niet gehoord dat deze zodanig zullen veranderen dat het 'lelijk' zou worden. Ik heb juist dat ik het nu wil doen omdat ik echt geen zomer er zo nog wil bij lopen. Ik wil het juist nu zodat ik er nu van kan genieten voordat ik aan kinderen begin en dan is het ook genieten maar dan natuurlijk anders;). 

 

Ik heb nog geen verhalen gehoord van mensen die kinderen hebben gekregen terwijl ze al prothese hadden, dus daar lees ik voor mee. Maar volgens mij hoef je je daar geen zorgen over te maken. Weetje, tuurlijk zullen je borsten wat groter worden wanneer je kinderen krijgt, maar vaak neemt dit ook weer af(van wat ik heb begrepen). Er zijn ook vrouwen die wachten tot ze zwanger zijn want hopen dan vollere borsten te krijgen, maar vaak kan het ook zijn dat je minder overhoud.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt !

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

@L.HR dankjewel voor je berichtje! Ik heb mezelf dat ook altijd voorgehouden "doe het na je zwangerschap" maar ik merk dat ik er zo ongelukkig van word. Ik wil niet meer wachten! Ik wil ook deze zomer met een fijn gevoel over het strand lopen!! Ik ga denk ik deze week bellen voor een afspraak! Heb het er met meerdere mensen over gehad en tot nu toe niets dan begrip. Dat helpt toch:blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.