Ga naar inhoud

Prothesewissel: kiezen voor hydrogel


Liesje1971

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben Liesbeth, ik ben 46 jaar en ben ca. 10 jaar geleden voor het laatst op dit forum geweest omdat ik toen twee keer een borstvergroting heb gehad. De eerste keer mislukte: de protheses zaten te hoog. De tweede keer ging het goed. Ik heb 310 cc laten plaatsen destijds, dual plane, door dr. Van Selms. 

 

Omdat de protheses er nu 10 jaar zitten, en je toch steeds meer leest over de mogelijke nadelen van siliconen, overweeg ik een prothesewissel met hydrogel. Ik neem dan meteen ook een maatje kleiner. 

 

Ik kom graag in contact met vrouwen die ook hebben gekozen voor hydrogel en hoor graag hun ervaringen! 

 

Groeten Liesbeth 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, 

Jeetje alweer voor de derde keer! Jij raakt helemaal ervaren zo :-)! Ik heb hydrogel, maar geen vergelijking met siliconen. Hydrogel valt van zichzelf al iets kleiner, dus pas op dat je niet te klein gaat. 

Ik heb ze pas 6 weken hoor, dus nog niet heel lang ervaring. Ben wel mega blij met het resultaat en hoe ze voelen. Als ik buk, voel ik aan de onderkant wel wat rimpeltjes. Dat is 1 van de nadelen van hydrogel. Maar dat weegt voor mij niet op tegen het veilige gevoel. Misschien wordt het ook nog wel minder naar mate ze nog zachter worden. Zo niet, dan is het ook prima. Als je wil, zal ik je toevoegen aan mijn album. 

Ervaar je nu klachten met siliconen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Liesje1971 

Vanwege de berichten over siliconen protheses en na wat research te hebben gedaan op internet heb ik ook bewust voor deze protheses gekozen. Ik ben nu bijna 8 maanden po en heb 320cc monobloc hydrogel voor de spier gekregen bij dr Nio en ben tot nu toe heel tevreden over deze protheses. Als je vragen hebt dan hoor ik het wel :) Je kan ook mijn topic lezen daarin heb ik alles bijgehouden. 

 

Oh je wilt kleiner gaan, dat je hoor je niet vaak. Vind je ze nu te groot?

 

De monobloc hydrogel protheses hebben overigens wel relatief weinig projectie, dus als je nu bijvoorbeeld een high profile (ik weet niet of ze al met profiles werkte tien jaar geleden) hebt dan vallen je borsten met de monobloc hydrogel protheses al wat kleiner uit. Dus ik zou het vooral van de passessie en het consult zelf laten afhangen of je uiteindelijk dezelfde maat neemt, kleiner of groter. 

 

De monobloc hydrogel protheses hebben wel een verhoogde kans op rimpelvorming, dus ze zullen bij jou naar alle waarschijnlijkheid weer dual plane worden geplaatst. Ik las in een reactie van jou onder een foto dat je bij dr. Kappel op consult wilde gaan, maar houd er dan wel rekening mee dat zij (vrijwel?) alleen maar voor de spier protheses plaatst. Bij weinig eigen borstweefsel en een dunne huid kunnen deze protheses vanwege de verhoogde kans op rimpelvorming het beste dual plane worden geplaatst. Dus dan zou ik je aanraden voor een andere pc te kiezen. Dr. Van Selms plaatst overigens ook de monobloc hydrogel protheses. Ook dr Nio en dr Visser werken met de monobloc hydrogel. Zij zijn ook alledrie ervaren met het dual plane plaatsen van protheses. 

 

Als je wilt kan ik je toevoegen aan mijn album. :)

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hi ellen001 en B00bies: 

Bedankt voor jullie reacties! 

De rimpelvorming heb ik ook al bij de siliconen, omdat ik vrij tenger gebouwd ben. 

Dr. Kappel gaf aan dat ik de rimpelvorming bij Monobloc Hydrogel op termijn kan laten opvullen dmv lipofilling (extra kosten va 800 euro) maar dat zie ik dan wel weer. 

Volgende week ga ik ook op gesprek bij dr. Van Selms. Zelf heb ik niet zulke goede ervaringen met Nio, hij is degene die mijn eerste vergroting min of meer heeft verpest, en ook heeft hij de operatie zodanig uitgevoerd dat mijn tepels grotendeels gevoelloos zijn geworden. 

Ik hou jullie op de hoogte. En kunnen jullie me inderdaad toevoegen aan jullie albums? Ben benieuwd! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Liesje1971:

Hi ellen001 en B00bies: 

Bedankt voor jullie reacties! 

De rimpelvorming heb ik ook al bij de siliconen, omdat ik vrij tenger gebouwd ben. 

Dr. Kappel gaf aan dat ik de rimpelvorming bij Monobloc Hydrogel op termijn kan laten opvullen dmv lipofilling (extra kosten va 800 euro) maar dat zie ik dan wel weer. 

Volgende week ga ik ook op gesprek bij dr. Van Selms. Zelf heb ik niet zulke goede ervaringen met Nio, hij is degene die mijn eerste vergroting min of meer heeft verpest, en ook heeft hij de operatie zodanig uitgevoerd dat mijn tepels grotendeels gevoelloos zijn geworden. 

Ik hou jullie op de hoogte. En kunnen jullie me inderdaad toevoegen aan jullie albums? Ben benieuwd! 

 

Wat vervelend zeg dat je zo’n ervaring hebt. Mag ik vragen waarom hij het precies heeft verpest? Ik denk inderdaad dat Van Selms dan wel een goede optie is. 

 

Ben benieuwd naar je consult! 

 

Je hebt toegang tot mijn album. 

 

xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Liesje1971:

Hi ellen001 en B00bies: 

Bedankt voor jullie reacties! 

De rimpelvorming heb ik ook al bij de siliconen, omdat ik vrij tenger gebouwd ben. 

Dr. Kappel gaf aan dat ik de rimpelvorming bij Monobloc Hydrogel op termijn kan laten opvullen dmv lipofilling (extra kosten va 800 euro) maar dat zie ik dan wel weer. 

Volgende week ga ik ook op gesprek bij dr. Van Selms. Zelf heb ik niet zulke goede ervaringen met Nio, hij is degene die mijn eerste vergroting min of meer heeft verpest, en ook heeft hij de operatie zodanig uitgevoerd dat mijn tepels grotendeels gevoelloos zijn geworden. 

Ik hou jullie op de hoogte. En kunnen jullie me inderdaad toevoegen aan jullie albums? Ben benieuwd! 

Ik zal je toevoegen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hallo dames,

 

Dit is mijn eerste bericht op dit forum en nog een beetje wennen, dus hoop dat ik het goed doe.

 

Ik heb nu ruim 3 mnd geleden een prothesewissel laten doen en ben van siliconen overgestapt op Monoblock Hydrogel protheses. De siliconen protheses had ik 12 jaar geleden laten plaatsen.

In eerste instantie zou ik door Dr. Kappel geopereerd worden maar ik heb een ernstige Latexallergie waardoor ik in een ziekenhuis geopereerd moest worden, en Dr. Kappel mij heeft doorverwezen naar OLVG.

Er zouden 3 maten cc bekeken worden tijdens de operatie, achteraf had hij 2 maten besteld, waarvan 1 maat met dezelfde cc had als de oude protheses. Daar ik wat bredere borsten heb heeft hij aangegeven deze op te vullen voor een mooier resultaat waar ik het mee eens was. Nu heeft hij hetzelfde volume cc geplaatst als de vorige protheses en de zijkant is nu mooi gevuld, maar ik ben niet blij met mijn decolleté , daar is nu een leegte.Onlangs ben ik nieuwe bh's gaan passen want mijn oude bh's vulde niet meer. Ik heb push ups geprobeerd om toch enigszins mijn oude decolleté te verwezenlijken, maar dat is geen optie, dan heb ik in het midden 2 deuken en losse huid. Ik ben dus erg teleurgesteld in het resultaat en weet niet wat te doen. Ik heb andere dames gesproken en zeggen allen dat de plastisch chirurg had moeten weten dat hij een prothese met meer volume had moeten plaatsen na een wissel van 12 jaar, om het gelijke resultaat te verkrijgen. Nu lees ik ook dat de Monoblock qua projectie al kleiner uitvalt, dit wist ik niet.

Ik wil met de arts gaan bespreken dat ik niet tevreden ben over het resultaat en dat ik had mogen verwachten dat hij als Plastisch chirurg de kennis moet hebben hoeveel cc hij had moeten plaatsen om het gelijke resultaat te behalen, daar heb ik op vertrouwd.

 

Heeft iemand van jullie ook een gelijke ervaring, en/of wat is jullie mening hierover?

 

Ik zie jullie reacties graag tegenmoet en alvast vriendelijk dank.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Son hoi, 

Ik heb ook de Monobloc hydrogel protheses (heb nooit siliconen protheses gehad) en heb ze ook in het OLVG West laten plaatsen. Maar ik snap wat je bedoelt met betrekking tot het mindere decolleté. Doordat de protheses relatief weinig projectie hebben, hebben ze minder volume naar voren. Het lukt mij gelukkig wel een mooi decolleté te creëren met een Plunge bh (push-up wordt vaak afgeraden het eerste jaar en ook om het na die tijd te beperken). Ik weet niet welke protheses je voorheen had en hoeveel projectie die protheses hadden, maar het zou heel goed kunnen dat deze projectie überhaupt niet is te evenaren met de Monobloc hydrogel protheses. Zie hieronder de maattabel van de Monobloc hydrogel: 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

Wel vreemd inderdaad dat er maar twee maten waren besteld. Al heeft een maat groter vaak maar 1 of 2 mm meer projectie en neemt het volume vaak meer of enkel in de breedte toe. Zie tabel. 

 

Succes! xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend Son! Ik ben onlangs ook bij Van Selms geweest en hij is ook de arts die mij 12 jaar geleden heeft geopereerd. Hij heeft me goed geinformeerd moet ik zeggen, ik wist dat Monobloc minder projectie geeft en dus minder decolleté. Wat ik zou doen als ik jou was, is toch met hem gaan praten als je niet tevreden bent, om te kijken of er een oplossing is. Zou ik misschien een foto mogen zien van de situatie zoals die was (voor prothesewissel) en erna?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.