Ga naar inhoud

Steken aan wond/hechting


Svz

Aanbevolen berichten

Hoi dames

 

12 dagen geleden heb ik mijn nieuwe boobies gekregen, erg blij mee!

375 cc, dual plane geplaatst.

 

De eerste week heb ik veel last gehad van mijn linkerborst. Dit is sinds woensdag veel minder geworden alleen heb ik sinds die dag erg veel pijn aan de hechting van mijn rechterborst waar ik eerst totaal geen last van had.

 

Het gebied rondom de wond is heel gevoelig en niet fijn om aan te zitten. Het steekt ook bij iedere beweging die ik maak.

Ik heb geen koorts, geen zwelling of rode plekjes dus hij is er niet anders uit gaan zien. Gister ook even gebeld met de kliniek waarbij zij aan gaven dat de narcose na een week pas echt uit het lichaam is en de beursheid van binnen naar buiten treed.. herkennen meer meiden dit? 

 

Misschien ben ik wat te ongeduldig maar baal er van dat ik eerst totaal geen last had en bij de 10e dag die extreme pijn kreeg. Ook maakt het me wat bang en onzeker ondanks dat ik verder geen gekkigheden kan ondekken.

 

Het is dus echt de wond die ontzettend trekt en steekt. Dinsdag worden de hechtknoopjes en pleisters verwijderd. Moet er nu echt niet aan denken dat er aan gefrunnikt gaat worden :(!!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Svz

 

He meis,

 

Als je borst niet rood en warm is, en je geen koorst hebt kun je er bijna wel vanuit gaan dat het met de hechtingen te maken heeft, de wond gaat genezen,  ook gaan de zenuwen herstellen, en dit geeft een stekend/prikkelend onaangenaam (soms zeer pijnlijk)  gevoel.

Daarbij is het ook dat de protheses in gaan dalen en die enigszins op de wond gaan leunen, dit is normaal, maar ook dat kan een pijnlijk gevoel geven.

Vergeet ook niet dat de binnenkant van de borst een grote schaafwond is,en dit ook moet genezen.

 

 

Hechtingen  uithalen, is bij oplosbare hechtingen alleen maar het knoopje afknippen, en dit voel je eigenlijk amper( uitzonderingen daar gelaten) 

 

Mocht je nu echt veel pijn hebben dan mag je best een paracetamol nemen.

 

Hou het verder gewoon even in de gaten, en mocht je een verandering zien, rood en of warm, vocht verlies, of dat je temp omhoog gaat  dan wel eerder aan de bel trekken.(hou er dan wel rekening mee dat als je paracetamol gaat slikken, de temp daardoor omlaag gaat)

 

Maar hoe je nu alles omschrijft hoort dit geheel bij het herstel.

 

x

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Svz ik zit momenteel met iets gelijkaardig.

Had de eerste dagen po voornamelijk last aan linkerborst, maar eigelijk vooral pijn rond ribben/rug...

 

Ben nu 18d PO en heb meer lasten aan men borsten zelf.

Vooral links trekt het binnen erg hard en voel ik de pijn tot men ribben doortrekken. 

Men vriendin is verpleegkundige en kwam even langs om te checken. Ze vond men borsten al veel zachter dan op 14 dagen po, dus waarschijnlijk neemt de zwelling af waardoor de zenuwen terug meer beginnen ‘werken’ en ik dus meer pijn voel.

 

Wat @Desert-Rose zei over de protheses die indalen en op de wond gaan leunen...zo voelt het ook echt bij mij. 

 

Zag op de chat dat anderen dit ook rond deze periode gehad hebben dus hoop dat je er snel vanaf bent :) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eecc15il & @Desert-Rose dankje voor jullie reacties! Stelt me enorm gerust!

 

Zo omschreven ze het ook toen ik heb gebeld naar de kliniek.

 

Mijn borsten zijn al een flink stuk gedaald, zojuist foto vergeleken met vorige week.  I love them!! Kan nu ook echt zeggen dat ik ze mooi vind, dat was vorige week wel anders haha!

 

Ik heb verder geen andere gekkigheden dus het zal inderdaad horen bij het herstel maar een fijn gevoel is het niet ;)

 

Had zelf ook al wat gezocht op het forum maar kon niet echt wat vinden rondom deze klachten dus fijn dat jullie even reageren!

 

Ben benieuwd dinsdag! @Eecc15il hopelijk neemt de pijn bij jou ook snel af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.