Ga naar inhoud

Niet te vreden over het resultaat borstoperatie


sanne.x

Aanbevolen berichten

Hallo dames, 

 

Ik heb 2.5 week geleden een borstoperatie gehad. Ik had assymetrische borsten. Mijn linker borst was iets van 2/3 cupmaten groter dan de linker. Nu hebben ze mijn linker borst gelift en mijn rechter borst gelift en vergroot d.m.v. een prothese. 

 

Ik weet dat het nu te vroeg is om er een mening over te geven, maar ik maak me heel erg veel zorgen. Mijn linker borst is nog steeds groter dan mijn rechter borst. En aan de linkerkant onder mn oksel waar mijn bh band komt is het helemaal opgezwollen, wat dus de vorm van mijn borst heel raar maakt. Daarnaast is mijn rechter borst ook nog eens helemaal groen/geel achtig en zit mijn tepel wat lager dan mijn linker borst. Ik ben bang dat mijn tepels niet meer symmetrisch zullen zijn en dat de grootte verschil er als nog zal blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei sanne.x:

Hallo dames, 

 

Ik heb 2.5 week geleden een borstoperatie gehad. Ik had assymetrische borsten. Mijn linker borst was iets van 2/3 cupmaten groter dan de linker. Nu hebben ze mijn linker borst gelift en mijn rechter borst gelift en vergroot d.m.v. een prothese. 

 

Ik weet dat het nu te vroeg is om er een mening over te geven, maar ik maak me heel erg veel zorgen. Mijn linker borst is nog steeds groter dan mijn rechter borst. En aan de linkerkant onder mn oksel waar mijn bh band komt is het helemaal opgezwollen, wat dus de vorm van mijn borst heel raar maakt. Daarnaast is mijn rechter borst ook nog eens helemaal groen/geel achtig en zit mijn tepel wat lager dan mijn linker borst. Ik ben bang dat mijn tepels niet meer symmetrisch zullen zijn en dat de grootte verschil er als nog zal blijven.

Hoi hoi

 

Ik kan me goed voorstellen dat je daar nu van schrikt, maar het is best vroeg om erover te oordelen denk ik. ..

Probeer even rustig te blijven, want nu zit er nog vocht en bloed in je borstel,  waardoor alles strak en raar zit. Pas met 10-12 weken po kun je langzamerhand iets zeggen over hoe het eindresultaat gaat worden :)

Ik weet er alles van, van dat stomme geduld hebben, maar helaas zit er op dit moment echt even niets anders op...

 

Mag ik vragen door wie je geopereerd bent?

 

Oh ja, ik verhuis je topic ook even naar de voorsteltopics, aangezien er geen aanleiding is voor een complicatie (waar je je topic nu geplaatst hebt :) )

 

Xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @best_boobie

 

Ik heb de operatie in Duitsland gedaan, omdat het voor mij qua prijs voordeliger uit kwam dan hier. Achteraf heb ik hier toch spijt van gekregen, omdat ik hier niet gelijk bij een kliniek terecht kan voor de complicaties. Ik heb namelijk ook een hele rare wond bij mn hechting. Ik zie bij iedereen hier een dunne rode lijn, en bij mij is dit een dikke bloederige lijn (bij de rechterborst). Zie foto 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sanne.x

Is dit al vanaf het begin zo? Ik vind dit heel slordig gedaan en kan ook eigenlijk niet goed zien hoe diep dit is. Je huidranden lijken erg ver uit elkaar te zitten, haast of het inwendig enorm slecht gehecht is.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat het heel moeilijk te beoordelen is vanaf een foto, vandaar dat je dit het beste even kunt laten nakijken door iemand die medisch onderlegd is. 

Mocht je naar de ehbo gaan bij jou in de buurt, dan zit je wel met een mrsa protocol... Ook tegen de huisarts moet je echter aangeven dat je in Duitsland geopereerd bent, ook hij moet voorzorgsmaatregelen nemen...

Liefst ga jenaar de Duitse kliniek, aangezien daar de pc verantwoordelijk is.

 

Mag ik toch weten wie je pc is? Er komt wel eens vaker iemand vragen voor een kliniek in Duitsland namelijk.

En waar zit deze kliniek?

 

Laat wel ff iemand kijken naar die wond!

 

Xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dames! Typfout! Ik had het toen toevallig over de kerstmarkt in dusseldorf, dus vandaar Duitsland.. maar ik heb het in Turkije laten doen, bij de Dora Hospital. Ik ben geopereerd door Fatih Dagdelen. @best_boobie Ik heb eerlijk gezegd geen zin meer om weer helemaal naar Turkije te gaan :( ik kan hier zo erg van balen.. je gaat er naar toe met bepaalde verwachtingen en dan krijg je dit.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei sanne.x:

Sorry dames! Typfout! Ik had het toen toevallig over de kerstmarkt in dusseldorf, dus vandaar Duitsland.. maar ik heb het in Turkije laten doen, bij de Dora Hospital. Ik ben geopereerd door Fatih Dagdelen. @best_boobie Ik heb eerlijk gezegd geen zin meer om weer helemaal naar Turkije te gaan :( ik kan hier zo erg van balen.. je gaat er naar toe met bepaalde verwachtingen en dan krijg je dit.. 

Oef... Turkije... Dat is hele andere koek dan Duitsland

 

Maar goed, het is nu gebeurt en je zult er mijns inziens wel iets mee moeten...

Alhoewel, hoe 'open' is het?

Komt er vocht of bloed uit, of is het droog?

Stel het is dicht,  al ziet het er niet mooi uit, dan is er verder nog niet echt meteen iets aan de hand.... Maar als er vocht of bloed uit komt, dan is het ten zeerste aan te raden een arts te raadplegen.

 

Een betere/scherpere foto zou ook al evt helpen, dan kan ik iets beter met je mee kijken. Laat me even weten of je wond vocht of bloed lekt, of dat er een grote korst op zit of zo, en probeer een duidelijke foto te maken...

 

Je kunt altijd tzt hier, door een kundige arts, een littekencorrectie uit laten voeren. Maar eerste zorg is nu, die wond goed te laten genezen.

 

Niet tillen is voor jou nog belangrijker dan voor anderen. 

Xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie het is een harde korst en er komt gelukkig geen vocht of bloed uit.. Ik was net even in het ziekenhuis voor een vriendin, dus ik heb meteen bij de afdeling poli chirurgie snel mn situatie uitgelegd. Een zuster wilde er gelukkig even naar kijken. Ik mag van mijn eigen pc nu nog steeds niet douchen, maar zij zei dat ze daar geen fan van was en dat ik beter toch kan douchen. Ik maak het nu namelijk alleen schoon met jodium. Ook zei ze dat het dan mogelijk was dat er openingen zouden ontstaan, maar dan moet ik dus via de huisarts meteen terugkomen.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm oké. ..

Zoals ik het nu zie, is dit een stuk necrose (dat zwarte)

Ik denken dat dat weggehaald zal moeten worden en denken ook dat dat is wat de vpk in het ziekenhuis bedoelt heeft....

Ga idd maar douchen, en als je wond gaat lekken, meteen naar huisarts en naar seh.  Necrose kan zich namelijk uitbreiden, dat is dood weefsel. Als daar niks aan gedaan wordt, sterft het omliggende weefsel ook af, en je snapt dat dat wel eens een echt groot probleem kan worden.

 

Ik wil geen paniek zaaien, maar ik ben ook verpleegkundige en dit ziet uit naar necrose. Nou is het nog altijd lastig beoordelen op een foto, maar toch denken ik dat je echt naar je huisarts moet.

 

Is dit nou de borst waar de prothese in zit?

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met @best_boobie eens.

Ben zelf ook verpleegkundige en ik vind het er ook uit zien als necrotisch weefsel en zou zeker een (huis)arts raadplegen. Heftig hoor, sterkte ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei sanne.x:

@best_boobie jeetje.. ik krijg het er helemaal benauwd van :( Ja dit is indd de borst met prothese.. Ik ga morgen dan maar even douchen. Ik ben benieuwd wat me te wachten staat.....

Zeker als dit de borst met prothese is, dan wil je geen 'ingang' naar binnen. Een wondje kan altijd ontstaan bij een borstlift, maar als het gaatje te diep wordt (wat echt beoordeeld moet worden door iemand die er even live naar kan kijken) en er een prothese in die borst zit, dan moet het goed in de gaten gehouden worden en op de juiste manier verzorgd worden. 
Dus juist deze borst is extra gevoelig.

Goed dat je morgen even contact opneemt met je huisarts, maar zorg ook dat je daadwerkelijk een afspraak krijgt met hem. Dit moet bekeken worden en niet telefonisch beoordeeld worden.
Laat je ook niet aan de lijn houden doordat het soms lastig is om ergens binnen te komen, aangezien je in het buitenland geopereerd bent... Zorg dat je 'gezien' wordt!

Het is heus niet zo dat ik paniek wil brengen, echt niet.. Maar een wond als deze kun je zelf niet beoordelen en moet gewoon echt even bekeken worden (liefst met opvolging)

Houd je ons op de hoogte?

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste @best_boobie

 

Ik heb zojuist contact gehad met de assistente van mijn pc. Zij heeft mijn foto's laten zien aan mn pc. Hij heeft gezegd dat we 15 dagen moeten wachten voor een volgende operatie, die dus nodig is in mijn geval. Ik moet mn littekens nogsteeds schoonmaken met jodium.

 

Maar... Ik weet dus niet of ik wel zin heb, om weer helemaal daar naar toe te gaan. Sws hebben ze het al over een bedrag van 350 euro en daar komen ook nog eens vlieg en verblijf kosten bij.. Wat vinden jullie dat ik moet doen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @best_boobie

 

Ik heb net contact gehad met mijn pc en hij heeft gezegd dat ik na 15 dagen pas opnieuw geopereerd moet worden. Hij zei dat het aan mn huid lag en dat dit soort dingen soms kunnen gebeuren.

 

Maar nu het volgende  .. hij neemt zogenaamd geen operatiegeld aan, maar wel 350 euro voor de narcose, is dit normaal? En is het het wel waard om weer helemaal daar naar toe te reizen, of is het toch beter om het hier te doen? 

 

Ik heb trouwens morgen een afspraak bij mn huisarts, dus ik ga ook gewoon morgen pas douchen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei sanne.x:

Beste @best_boobie

 

Ik heb net contact gehad met mijn pc en hij heeft gezegd dat ik na 15 dagen pas opnieuw geopereerd moet worden. Hij zei dat het aan mn huid lag en dat dit soort dingen soms kunnen gebeuren.

 

Maar nu het volgende  .. hij neemt zogenaamd geen operatiegeld aan, maar wel 350 euro voor de narcose, is dit normaal? En is het het wel waard om weer helemaal daar naar toe te reizen, of is het toch beter om het hier te doen? 

 

Ik heb trouwens morgen een afspraak bij mn huisarts, dus ik ga ook gewoon morgen pas douchen.

Jeetje en de kosten voor de vlucht daar naartoe en hopen dat het dan goed komt...

Ik zou eerst eens informeren wat het hier zou kosten en of ze je hier willen helpen.... Mochten ze er hier niet aan willen beginnen, dan is dat je enige optie...

 

Hoe die financiële dingen geregeld zijn in het buitenland, weet ik niet. Kan ik helaas geen advies in geven. Hier valt dit onder herstelwerkzaamheden en dat wordt hier vergoed... maar buitenland is wat dat betreft anders....

 

Ik zou het echter niet laten afhangen van geld, eerder van vertrouwen EN heel belangrijk : van je gezondheid! 

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei sanne.x:

Beste @best_boobie

 

Ik heb net contact gehad met mijn pc en hij heeft gezegd dat ik na 15 dagen pas opnieuw geopereerd moet worden. Hij zei dat het aan mn huid lag en dat dit soort dingen soms kunnen gebeuren.

 

Maar nu het volgende  .. hij neemt zogenaamd geen operatiegeld aan, maar wel 350 euro voor de narcose, is dit normaal? En is het het wel waard om weer helemaal daar naar toe te reizen, of is het toch beter om het hier te doen? 

 

Ik heb trouwens morgen een afspraak bij mn huisarts, dus ik ga ook gewoon morgen pas douchen.

Heel eerlijk ( Ben zelf van oorsprong Turks) zou daar absoluut niet meer terug gaan. 

Hier kun je ook wel complicaties krijgen bij een PC maar dan kun je er dezelfde dag bij wijze van spreken heen als er wat aan de hand is.

Ik zou toch kijkrn of je dat geld bij elkaar kunt sprokkelen en het hier laten herstellen.

Pffff, vind het echt vervelend voor je :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid ik schrik hier van! Ik zou echt kijken of je hier in NL geholpen kan worden.

 

Dan weet je zeker dat je weer terug kan gaan als er toch wat gebeurd en heb je gewoon goede nazorg.

 

Dat de pc nu weer extra geld vraagt en je ook nog laat wachten lijkt me niet echt vertrouwd. Zoals de andere meiden hier ook aangeven denk aan je gezondheid! 

 

Heel veel sterkte 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom net van de huisarts en ik ben gerustgesteld! Hij zei dat het gewoon bloed was en geen necrose. Het kwam wss door de bloeduitstorting die ik al eerder had. Ik weet uit blijdschap even niet meer wat hij precies zei dat t was, maar hij zei dat het niet erg was tenzij ik koorts etc zou krijgen. Maar hij zei ook indd dat ik over 2 weken er weer even naar moest laten kijken. En als er iets in de tussentijd zou gebeuren, dat ik dan even terug moest komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.