Ga naar inhoud

HELP! Opeens erge twijfels Motiva of Mentor... (maandag operatie)


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Maandag is het zover en word ik geopereerd bij Bauland Kliniek door Dr Fresow via Faceland. Ik doe nog steeds dagelijks mijn research. Nu hebben we voor maandag ronde protheses 375cc full motiva afgesproken. Ik raakte nu toch weer een beetje in de stress. Ik heb de maten van motiva vergeleken met de maten van mentor en 375cc motiva full is wel echt kleiner dan 375cc high profile van mentor. Ik ben voordat ik bij Faceland op consult ben geweest ook bij Boerhaave geweest. Daar werd gezegd na alles opgemeten te hebben dat ik hij mij wel een redelijk grote maar aanraadde omdat ik los vel (na afvallen) had en als we dat niet goed zouden opvullen, mijn vel over de prothese kon gaan hangen en dat wil ik natuurlijk absoluut niet. Hij raadde mij toen 395cc high profile druppelvormig aan. Nu wil ik absoluut niet druppelvormig omdat ik veel volume mis, maar ga ik wel twijfelen of ik niet voor mentor had moeten gaan aangezien er toch een verschil in maar is ten opzichte van motiva en ik echt niet wil dat de 'leegte' niet goed opgevuld gaat worden en er daarom vel overheen gaat hangen.

 

Kan iemand mij adviseren? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Nou, het verschil tussen de 375 Motiva en de 375 Mentor is echt niet groot hoor. Er zit een halve cm tussen in de breedte en maar 0,2 cm in de projectie... Dat verschil ga je nauwelijks merken :)
Maar.. misschien is het een optie om te bellen met Bauland kliniek of je niet ipv de 375 Motiva, de 400 kunt krijgen? Die is namelijk even breed als de 375 mentor en die scheelt nog maar 0,1 cm in projectie.. Mijns inziens heb je dan precies wat je graag wilt, tenzij je graag naar Mentor wilt switchen, vanwege het merk.

Ik zou zelf kiezen voor Motiva, omdat deze veel minder kans geven op rimpels, en ze schijnen heel fijn en zacht te zijn. Nou is dat bij Mentor ook wel, die zachtheid, maar Motiva is toch van de nieuwste generatie implantaten.. 

Wie heeft jou geadviseerd bij Boerhaave? 
De 390 anatomisch is even breed als de 375 HP mentor, en even breed als de 400 full motiva. Alleen, die anatomische heeft 1 cm meer projectie. Je krijgt met die prothese (maar dat is het enige voordeel aan de anatomische prothese in deze zin) ongeveer een cupmaat grotere borsten. 
Dit is niet om het lastiger te maken, ik zeg dit alleen om aan te geven, dat het heel weinig verschil maakt of je nou de 375 motiva of mentor neemt. Het is namelijk niet zo, dat je daarmee veel dichter in de buurt komt dan die 390 anatomisch. Niet te vergelijken, aangezien de projectie nooit gehaald kan worden met een ronde prothese van die breedte :) 

Snap je wat ik bedoel?
Als je nog iets wilt weten, tag me dan ff, kijk ik verder met je mee.

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie Oh super bedankt voor je reactie! :) Ik dacht dat t verschil veel groter was, had twee tabellen van google naast elkaar gehouden namelijk en daar was de 375CC van motiva ongeveer hetzelfde als de 325CC van mentor en daar schrok ik heel erg van, maar dat klopt dus niet zeg jij?

 

Als het verschil maar zo klein is maak ik me geen zorgen. Ik had dokter van de Kar bij Boerhaave trouwens. Ik heb Bauland Kliniek al gesproken, maar die zeiden wel dat als ik wil wisselen ze een spoedbestelling moeten doen morgen en er een kans is dat ik mijn operatie moet verplaatsen omdat ze niet met zekerheid kunnen zeggen of die er maandag zullen zijn. Maar als het klopt wat jij zegt en het verschil zo klein is, ben ik tevreden. Vond de pasprotheses namelijk een prima formaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei nadia.i:

@best_boobie Oh super bedankt voor je reactie! :) Ik dacht dat t verschil veel groter was, had twee tabellen van google naast elkaar gehouden namelijk en daar was de 375CC van motiva ongeveer hetzelfde als de 325CC van mentor en daar schrok ik heel erg van, maar dat klopt dus niet zeg jij?

 

Als het verschil maar zo klein is maak ik me geen zorgen. Ik had dokter van de Kar bij Boerhaave trouwens. Ik heb Bauland Kliniek al gesproken, maar die zeiden wel dat als ik wil wisselen ze een spoedbestelling moeten doen morgen en er een kans is dat ik mijn operatie moet verplaatsen omdat ze niet met zekerheid kunnen zeggen of die er maandag zullen zijn. Maar als het klopt wat jij zegt en het verschil zo klein is, ben ik tevreden. Vond de pasprotheses namelijk een prima formaat. 

Mentor:

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Motiva: 
Zoals je ziet, mentor 375: 12.0 cm breed met een projectie van 5.0 cm. De motiva (groene is de full, dus high profile) 375: 11,75 cm breed (heb me dus zelfs vergist net, was maar een kwart cm, te snel gekeken, sorry) en een projectie van 4,8 cm.
Het cijfer 8,2 is de afstand die de pc moet weten, en dat is gemeten van borstplooi naar tepel, over de bolling van de prothese, dus voor ons oninteressant ;) 

325 mentor is een kwart cm smaller dan de 375 motiva, en een halve cm smaller dan de 375 mentor. 
325 mentor is tevens gelijk idd aan de projectie van motiva 375, maar is nog iets smaller dan deze prothese.

Je hoeft niet te schrikken van de cc's.. Ieder merk heeft nou eenmaal zijn eigen tabellen en niet elke prothese bereikt met hetzelfde aantal cc, een gelijk resultaat. 
Maar het verschil is zo ontzettend klein..
Neem 20 cc (wat ongeveer de hoeveelheid is die op een eetlepel past) stop dat in een prothese die 12 cm breed is en 5 cm naar voren komt, hoeveel verschil kán dat dan überhaupt maken? ;) Verwaarloosbaar :) 
Je moet al een dikke cm meer projectie krijgt, wil je het gaan zien in bh maat, dus denk dat je gewoon heel goed zit in je keuze.

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.