Ga naar inhoud

Mentor of...


Starshine

Aanbevolen berichten

Dag meiden,

 

Ik ben vandaag op mijn eerste consult gegaan, bij Dr. Vertriest (Gent, Belgie). Op zich was het een positief gesprek, ik heb voldoende informatie gekregen. 

 

Hij werkt met Mentor cohesieve implantaten. Over de mogelijke risico's van de implantaten zelf, heeft hij niks verteld. Wel over de risico's van de operatie.  Ook hebben we even kort gesproken over het risico op een bepaald type lymfoon.

 

Nu kwam ik echter op dit forum nadat ik wat aan het opzoeken was rond het merk Mentor. Ik lees hier horrorverhalen over de mogelijke impact van silicone implantaten... scheuren zou geen kwaad kunnen door de cohesiviteit... Maar zweten??? Daar had ik nog nooit van gehoord. Kan dit dan ook bij dit type implantaat? En wordt dit dan met opzet niet toegelicht? 

 

Ik was op zich zo blij met het consult, maar begin nu schrik te krijgen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei Starshine:

Dag meiden,

 

Ik ben vandaag op mijn eerste consult gegaan, bij Dr. Vertriest (Gent, Belgie). Op zich was het een positief gesprek, ik heb voldoende informatie gekregen. 

 

Hij werkt met Mentor cohesieve implantaten. Over de mogelijke risico's van de implantaten zelf, heeft hij niks verteld. Wel over de risico's van de operatie.  Ook hebben we even kort gesproken over het risico op een bepaald type lymfoon.

 

Nu kwam ik echter op dit forum nadat ik wat aan het opzoeken was rond het merk Mentor. Ik lees hier horrorverhalen over de mogelijke impact van silicone implantaten... scheuren zou geen kwaad kunnen door de cohesiviteit... Maar zweten??? Daar had ik nog nooit van gehoord. Kan dit dan ook bij dit type implantaat? En wordt dit dan met opzet niet toegelicht? 

 

Ik was op zich zo blij met het consult, maar begin nu schrik te krijgen :(

Hai!

 

er is altijd een risico met siliconen, welke je ook neemt. Het lymfoon waar jij het over hebt (ALCL) kan met alle siliconen protheses maar komt ook voor bij mensen zonder siliconen protheses. Ik heb er veel over gelezen en de minste meldingen komen van Mentor protheses daarom is mijn keuze hier op gevallen. 

 

Succes met het maken van je keuze. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

 

Bedankt voor je antwoord! Over het lymfoon maak ik me niet echt zorgen. Meer over "andere risico's ". Die werden niet toegelicht.  Welke zijn dit dan? En wat is de grootteorde dan precies? Kan je het vergelijken met roken? Met het eten van rood vlees? Met het kleuren van je haar? Met asbest? Enfin je begrijpt wel wat ik bedoel. Ik wil het ergens kunnen plaatsen. En als je zegt "minste meldingen", dan verwijs je wsl naar het verband met lymfoon? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Starshine:

Hey!

 

Bedankt voor je antwoord! Over het lymfoon maak ik me niet echt zorgen. Meer over "andere risico's ". Die werden niet toegelicht.  Welke zijn dit dan? En wat is de grootteorde dan precies? Kan je het vergelijken met roken? Met het eten van rood vlees? Met het kleuren van je haar? Met asbest? Enfin je begrijpt wel wat ik bedoel. Ik wil het ergens kunnen plaatsen. En als je zegt "minste meldingen", dan verwijs je wsl naar het verband met lymfoon? 

Ja ik verwijs dan naar het verband met lymfoon. Verdere risico’s heb ik ook niet toegelicht gekregen, misschien omdat die er niet zijn? Anders wil ik ze ook niet weten, kan ik me er ook niet druk over maken.

 

Schijnt wel dat er nog een autoimmuun ziekte is welke je kan ontwikkelen. Misschien kan je dit het beste nog even navragen bij je pc. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.