Ga naar inhoud

Flatchested: 9 februari 2011 : Dr Wilikens : Atlas Kliniek : Meise


Aanbevolen berichten

Hoi

Even voorstellen:

Ik ben een mama van 31. Ik had vroeger een mooie B/C, maar na 2 zwangerschappen en lang borstvoeding gegeven, blijft daar niet veel van over :( Ik heb ook heeeeeel veel striemen op mijn borsten.

Na lang twijfelen en rondzoeken op het internet heb ik beslist om er dan toch voor te gaan. Mijn eerste consult was in oktober, bij Dr Wilikens van de Atlas Kliniek in Meise. Ik twijfelde op dat moment nog tussen lift met Breform, of kleine bv. Dr Wilikens raadde me (vanwege de littekens en het feit dat mijn borsten toch nog niet zoooo erg doorhangen) een bv aan. Ik heb er enkele weken over nagedacht, en dan de knoop doorgehakt. Op 9/2 is het zover!

Ik ga eerst echter in januari nog eens langs voor een tweede consult, oa om over het aantal CC's en het soort prothese nog wat inlichtingen in te winnen. De plaatsing zal voor de spier zijn. Ik wil vooral bovenaan meer bolling krijgen, dus anatomische protheses zijn denk ik al uitgesloten. Ik vermoed dat het een medium of high profile zal worden.

Ondertussen plaats ik al wat voor-foto's, dan kan je zien hoe mijn borstjes er nu uitzien.

Groetjes

Flat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi..

Welkom hier!!!

Spannend joh een bv... :D

Maar ik wil echt niet vervelend doen of je doen twijfelen...

maar hier op het forum zijn best wat negatieve reacties te vinden over dr.willekens..

zoek maar eens op zijn naam in de zoekfunctie.. wil je niet aan het twijfelen brengen hoor!

Maar denk er goed overna, zou rot zijn als dit jou ook overkomt..

Succes meis !!

:58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Flat,

Wat fijn dat je de stap hebt genomen om een bv te doen, spannend he? Hier op het forum is het leuk om af te tellen en je vragen te stellen, ik heb er echt heel veel aan gehad!!!

Ik heb je foto's gezien en misschien is het toch verstandig om ze achter de spier te nemen? Vanwege het feit dat ze nu al best wel hangen en dat je niet zoveel weefsel meer bovenaan hebt? Dat werd mij in 2 verschillende klinieken verteld hoor, dat er dan kans is dat je de randen ziet en voelt bovenaan en dat je borsten ook weer sneller gaan hangen als ze boven de spier zitten en ze hangen al wat. maar goed, misschien vind je dat juist wel mooi, dat kan natuurlijk en als je er niet zoveel cc in laat doen dan is die kans ook wat kleiner.

Veel plezier met aftellen!!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb slechts 2 negatieve reacties gevonden over dr Wilikens (niet alleen hier, maar zelfs na uren zoeken op internet). En bij een van de klagers was dat iemand die na haar eerste bericht nooit meer gereageerd heeft, dus ik heb daar serieuze twijfels over ...

Daffy, ik geef zelf de voorkeur aan plaatsing voor de spier, vanwege de herstel periode. Ik heb nog redelijk wat eigen weefsel, alleen idd niet veel meer bovenaan. Maar daar ga ik het in januari nog met de pc over hebben, als hij zegt dat het kan, dan ga ik het toch wagen denk ik. De protheses zelf zullen ook niet zo heeeel groot zijn, ik twijfel nog tussen 200 en 240 cc. Ik hoop dat een medium profile zal volstaan om bovenaan meer bolling te geven.

Groetjes

Flat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je helemaal hoor, ik wilde ook het liefste boven de spier en had ook veel weefsel maar alleen onderin, bovenin was het weg,, maar bij mij raadden ze het dus af.

Qua herstel zal het bij mij niet uitgemaakt hebben. Ik heb ze nu achter de spier en vrij veel cc (600). Ik heb geen dag pijn gehad, mn spieren voelden wat onwennig de uren na de operatie maar dat was de dag erna ook over. Nu, 4 dagen later, lijkt het net of ik de operatie nooit gehad heb., heb echt helemaal nergens last van. Natuurlijk weet ik wel dat ik gewoon geluk heb maar ik ben blij dat ik mijn beslissing niet heb af laten hangen van de herstelperiode want ik was ook bang voor de pijn en wilde ze mede daarom ook graag voor de spier....wat dus helemaal niet nodig was.

Ik ben benieuwd hoor wat de pc zegt, nog een kleine 2 maandjes en dan weet je het!!!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke.. Naja het is natuurlijk jou keuze... !! :)

Ik zou verder kijken...

Maar als je borsten nu wat hangen, kun je dan niet beter de prothesen achter de spier nemen?

voor de spier heb je nog meer en sneller kans op hang..

maar je pc zal dit wel het beste weten.. ;)

je krijgt dan wel ronde neem ik aan?

en op welke cup wilde je uitkomen? C ?

Liefs :58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Daffy; wauw, helemaal geen pijn! Da's mooi!

mii18, ik hoop dat plaatsing voor de spier bij mij nog mogelijk zal zijn. Ivm het hangen, daarover heb ik al veel dingen gelezen die mekaar gewoon tegenspreken. De ene zegt als je al hang hebt dat je dan niet achter de spier mag gaan, vanwege risico op double bubble. De andere zegt dan weer dat als je de prothese voor de spier plaatst, dat het dan nog meer gaat hangen. Volgens dr Wilikens is de hang bij mij nog aan de kleine kant, en is het dus sowieso te vroeg voor een lift. Zelf vind ik de hang ook nog wel meevallen, het is gebrek aan volume vanboven dat me stoort (en als ik me vooroverbuig dan heb ik precies twee kleine peertjes, ziet er zo bizar uit!)

je ziet, nog heeeeel veel vragen en twijfels, ik hoop dat ik in januari al meer weet :)

Groetjes

flat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Flat

Welkom :)

wat super dat je al zo goed bezig bent met je voorbereiding,niks is beter dan je al wat info weet zodat je weet waar je arts over praat.

heb je borsten bekeken en vind de hang zeker meevallen,en ik zie ook geen redenen om ze niet voor de spier te nemen,al..ik natuurlijk geen arts ben en ook enkel oordeel op foto he.

ik had van mezelf niks,naja wel wat maar in mijn ogen niks,3kindjes gekregen(geen borstvoeding) en had van boven(borst) echt niks,en van onder juist alles zitten,meeste (vet) weefsel,en had dus daarom eerste borstvergroting dual plane geplaatst gekregen(375cc)

wat een drama!!

meteen een wissel erna geregelt(wil je alle info waarom,pb me dan maar) want wil niet steeds negatief overkomen tegenover de andere die wel dual plane hebben,want me ervaring was echt -2 zeg maar.

afijn andere arts gezocht en die zei meteen,dat dual plane past niet bij je bouw,huid,weefsel enz dus die zag meteen me probleem,kwam goed uit want wou graag voor de spier en wat is dan fijner als bevestigd word dat me dat beter zou staan,als het enkel mij keuze was,komt dat al anders over dan dat je arts het zegt ook he,dat de dual niet past en stond bij me.meteen me wissel gepland,nu voor de spier en nog wel 1000cc,nou je mag me foto,s bekijken en zoek jij maar eens randen op,hihi die vind je niet,heb hiervoor ook nog 750cc gehad,ook geen enkele rand,tja kwestie van mazzel hebben qua huid en weefsel,want als je me voorfoto zou zien(mag je ook als je even pb,t)dan schrik je je kapot,eerlijk zo klein en mager waren mij boobs,had zelf dus ook nooit gedacht dat met mijn situatie toen voor de spier mogelijk was,nou wel degelijk,laat je daarom echt goed bekijken,bevoelen en inlichten waarom er een keus word gemaakt door je arts,vraag echt gewoon waarom hij voor die bepaalde plaatsing kiest,wat hij beter en mooier vind,hoef je zelf niet zo te vinden he,kijk naar mij met me eerste operatie,wat een strop zeg!!

spannend allemaal he,veel sucses met beslissen en afwachten

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iedereen,

Hey Moon, leuk, nog iemand die protheses voor de spier heeft :) Ik ga dadelijk je foto's eens bekijken. Dual plane, is dat gedeeltelijk achter en gedeeltelijk op de spier?

Mii18, ik heb zelf voor februari gekozen ja, ivm onze drukke sociale agenda, projecten op het werk, enzovoort.

Ik weet niet precies wie erover verteld had, maar ik las hier ergens dat je de pinch test kan doen om te weten of je nog in aanmerking komt voor een bv voor de spier. Weet er iemand wat die pinch test precies inhoudt?

Ik heb nog een andere tip opgevolgd en ben op het internet op zoek gegaan naar voor en na foto's van gelijkbare vrouwen, natuurlijk met een resultaat zoals ik het ook wil ;) Deze bijvoorbeeld vind ik qua hang en grootte wel wat op de mijne lijken. Ze heeft ook een bv voor de spier, en het ziet er heel mooi uit vind ik: http://www.loveyourlook.com/before-after/before-after-details.aspx?PreOpCupSize=B&PostOpCupSize=D&BreastImplantStyle=gel&StateSelect=&id=17546

Die ga ik in januari afdrukken en meenemen naar de chirurg, hihi

Groetjes

Flat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik ben zelf door dokter Wilikens geholpen en dik tevreden!

Toffe man, toffe verpleegsters.

Bij mij was de nazorg wel oke.. Ik kon altijd bellen en kreeg deftige antwoorden. Ben niet tevreden over mijn littkens en daar heeft hij naar geluisterd.

In januari mag ik terug voor een littekencorrectie en hoef maar de helft te betalen.

Die 2 negatieve reacties heb ik ook gelezen, ik vind het wel jammer dat ze er niet meer uitleg bij gaven. Als je een chirurg zwart komt maken verwacht ik daar wel een deftige uitleg bij. Heel jammer voor hen maar voor mij is het echt niet duidelijk wat zich daar heeft afgespeeld.

Ik wens je veel succes, je kan eventueel mijn topic vanonder het stof halen en eens doorlezen.

Ben daar super behandeld en waande me in een 5 sterren hotel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hehe, eindelijk kan ik hier nog eens antwoorden :)

Johanna, ik heb gezocht en gezocht, maar je topic niet gevonden :(

Ik heb al serieus zitten googelen op de Atlas Kliniek, maar ik kon weinig vinden. Nochtans zouden er al veel dames door dr Wilikens geholpen zijn.

Verder weinig nieuws hier aan deze kant. Mijn tweede afspraak is in januari. Veel meer dan voor- en na foto's bekijken kan ik nu dus niet doen ;à

Groetjes

Flat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Flatchested,

Hier nog een tevreden klant van Dr. Wilikens!

Ik heb 220cc achter de spier gekregen. Ik las dat je twijfelde tussen 200 en 240, wel ik had dat ook en dus is het uiteindelijk 220 geworden en ze zijn net zoals ik ze wenste! :-)

Ik moet eind december terug voor de eindcontrole en zal waarschijnlijk ook een littekencorrectie nodig hebben zoals Johanna, ik maak altijd lelijke littekens en deze zijn zo'n 2 mm breed, erg zichtbaar dus...maar ik denk dat dat meer aan mezelf ligt dan aan de arts. Ben eens benieuwd voor de correctie.

Voor de rest niets dan lof voor Dr. Wilikens en zijn Atlas Kliniek!

Lees gerust mijn topic eens (link staat in mijn profiel) en als je vragen hebt, shoot!

Groetjes,

Sarah35

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sarah :)

Ivm met de littekens, ik hou er rekening mee dat die van mij ook niet zo mooi gaan zijn. Ik heb mijn eerste kind gekregen met een keizersnede, en dat litteken ziet er niet uit. Mijn zus maakt ook altijd heel dikke littekens. Dus ik hou er nu al rekening mee dat dat eventueel kan gebeuren. Langs de andere kant zitten die littekens toch in de borstplooi, dus niet zo heel erg zichtbaar veronderstel ik?

Ik ben blij te lezen dat jij de protheses achter de spier hebt, ik begon al te vrezen dat dr wilikens ze alleen voor de spier zette. Nu ben ik er geruster in dat hij bij mij bewust voor voor de spier kiest (ik vind van mezelf ook wel dat ik nog redelijk wat borstweefsel heb, maar ja, zoveel ervaring heb ik er nu ook weer niet mee, haha :) )

Groetjes,

Flat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Flat,

Bij mij vallen de littekens helaas 1 cm boven de borstplooi... Ik had daarvoor eigenlijk bijna geen borstweefsel en dus ook geen borstplooi, en dan moet de arts schatten waar die plooi gaat komen, en volgens wat ik al heb gehoord en gelezen hier en daar blijft dat toch steeds een gok. Maar misschien zouden de littekens bij mij zelfs nog zichtbaarder zijn in de plooi, daar mijn borsten niet over de plooi komen omdat ze niet zo groot zijn (moeilijk uit te leggen :rolleyes: ).

Maar al bij al ben ik zo blij met mijn borsten, dat ik zeker niet wakker lig van die littekens. De roodheid begint toch weg te gaan en daarmee vallen ze al iets minder op.

Dr. Wilikens kijkt inderdaad naar de dikte van je borstweefsel en van je huid om te zien waar hij de prothesen plaatst, ik had er in ieder geval niets over te zeggen :82: haha

Ik denk niet dat hij een voorkeur heeft, hij kijkt gewoon wat het beste is voor je.

Groetjes,

Sarah

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Het is achter de rug! En het viel allemaal reuze mee.

Het moeilijkste deel van de operatie was eigenlijk de verdoving. Ik ben heeeeel moeilijk te prikken, ze hebben 6 keer moeten proberen voor ze een infuus konden steken!

Maar voor de rest viel het goed mee. Ik heb de kliniek al verlaten 3u na de operatie. Ik ben nu 2 dagen PO en al zonder pijnstillers. Maandag ga ik dus gewoon weer aan het werk.

Groetjes

Flat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey (niet meer) Flat, ^_^

Gefeliciteerd!!! :64: Ben blij voor je dat het je allemaal zo goed is meegevallen op het prikken na! Wow, na 2 dagen al van de pijnstillers af en maandag al gaan werken?! Doe het nog wel een beetje rustig aan hé, je bent nog lang niet hersteld! Goed naar je lichaam luisteren in ieder geval! Heb je ze voor de spier gekregen, vast wel aan je herstel te lezen? Hoeveel cc is het geworden? Wens je een voorspoedig herstel!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.