Ga naar inhoud

Verticale Verdikking onder me litteken


Debbos

Aanbevolen berichten

Hallo, 

ik ben nu 17 dagen PO en ik merkte vorige week vrijdag dat ik een verticale verdikking heb onder me litteken bij me rechterborst.

weet iemand wat dit is? 

Is het een spiertje of is het een onderhuidse hechting is die wss is afgebroken of iets? Ik kan het iig vast pakken en het doet geen pijn.het is voornamelijk als ik het aanspan

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Debbos:

@best_boobie kan het zijn dat dit mondors cord is ofzoiets? hoe krijg je zoiets? 

Heey,

 

Ik had dit na mij borstvergroting ook! bij beide borsten 2 kabels die naar beneden liepen.

Het was gewoon een irri gevoel en zag er vreemd uit.

Toen wist ik niet wat het was, maar idd mondor cord noemen ze het.

Bij mij vanzelf weg gegaan:).

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Debbos,

 

De aandoening wordt geassocieerd met trauma, chirurgische ingrepen en injecties. Ook excessieve lichamelijke inspanning zou luxerend kunnen zijn voor het optreden van deze ongewone tromboflebitis. 

Het kenmerkt zich door pijn of een gespannen gevoel en een palpabele streng in de laterale borst. Ook kan retractie van de huid optreden. De aandoening gaat vanzelf binnen zes weken over. De aandoening komt drie keer vaker voor bij vrouwen dan bij mannen.

De aandoening is vernoemd naar de Franse chirurg Henri Mondor (1885-1962), die de aandoening in 1939 voor het eerst beschreef...... aldus Wikipedia :38:

 

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Debbos:

@best_boobie kan het zijn dat dit mondors cord is ofzoiets? hoe krijg je zoiets? 

 

1 uur geleden zei Jaydee:

@Debbos,

 

De aandoening wordt geassocieerd met trauma, chirurgische ingrepen en injecties. Ook excessieve lichamelijke inspanning zou luxerend kunnen zijn voor het optreden van deze ongewone tromboflebitis. 

Het kenmerkt zich door pijn of een gespannen gevoel en een palpabele streng in de laterale borst. Ook kan retractie van de huid optreden. De aandoening gaat vanzelf binnen zes weken over. De aandoening komt drie keer vaker voor bij vrouwen dan bij mannen.

De aandoening is vernoemd naar de Franse chirurg Henri Mondor (1885-1962), die de aandoening in 1939 voor het eerst beschreef...... aldus Wikipedia :38:

 

Xx Jaydee 

haha, waar zouden we zijn zonder wiki :P Jij mag door voor de koelkast, @Jaydee
Idd Monders cord :) 
En gaat idd vanzelf over. 

Je mag er af en toe wat warme compressen op leggen, als het irriteert. Maar het kan dus geen kwaad :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo meiden. 

Ik ben nu dik 7 weken Po.

nu merk ik heel erg aan me linkse borst aan de onderkant net of het leunt op mijn buik (vetrolletje). 

Vind het moeilijk uit te leggen. Als ik voel voel ik wel een soort van verdikking onder mijn litteken. Kan het miss zijn dat dat mijn binnenhuiste hechtingen nog zijn? Of een double bubble? Wie kan mij helpen?

je ziet niks aan de buitenkant maar ik vind het een irritant gevoel net of mijn borst leunt op mijn buik. 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi @Debbos met 7 weken is je litteken en dat gebied eromheen nog herstellende. Ik gok dat het je littekenweefsel is die nog moet versoepelen. Zou best ook je onderhuidse hechtingen kunnen zijn die nog mooi moeten oplossen. Ik weet niet wanneer je op controle gaat maar je zou kunnen vragen of je dit zachtjes mag masseren (amandelolie/cocosolie) om het soepeler te maken? Let op, alleen op advies van je eigen PC ( niet op advies van een assistente). 

 

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei BrownieG:

Hi @Debbos met 7 weken is je litteken en dat gebied eromheen nog herstellende. Ik gok dat het je littekenweefsel is die nog moet versoepelen. Zou best ook je onderhuidse hechtingen kunnen zijn die nog mooi moeten oplossen. Ik weet niet wanneer je op controle gaat maar je zou kunnen vragen of je dit zachtjes mag masseren (amandelolie/cocosolie) om het soepeler te maken? Let op, alleen op advies van je eigen PC ( niet op advies van een assistente). 

 

 

xx

 

 

Hoi @BrownieG

Ik voel nog duidelijk de onderhuidse hechting zitten in me linkerborst nu ik zo voel. Ik ben bang dat die ook niet meer op ga lossen. Ik was afgelopen maandag 8 weken Po.

ik heb voor De 23e een afspraak gemaakt bij de kliniek. Durf er zelf niet aan te zitten dus wacht wel af. 

Ik heb nu ook dat ik steken krijg. Is dit normaal? 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olaa, die steken zijn normaal en nemen wel met de tijd af. De boel is daarbinnen aan het herstellen en je zenuwen gaan nu heerlijk van zich laten horen :134: Ik had ze geloof ik nog wel binnen de 3 maanden en daarna kwamen ze tot 1 jaar zo af en toe buurten..irritant,  maar anderzijds geeft het wel aan dat het daarbinnen aan het herstellen is. Mijn tepels gingen trouwens ook een eigen leven leiden in deze periode..grrrr 

 

Met 8 weken was ik er ook nog niet hoor.. geef het tijd en bespreek het allemaal bij je controle. Sowieso duurt het soms bij de een wat langer dan bij de ander hoe littekens herstellen. Het rottige is dat ze ook apart van elkaar herstellen en daardoor ook soms onzeker wordt als de ander wat gevoeliger is. Lekker vanaf blijven en kalm blijven totdat je op controle bent geweest.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.