Ga naar inhoud

Puistjes op borsten


Jeanice

Aanbevolen berichten

Hallo meiden,

 

Inmiddels ben ik al 6 dagen PO. Ik heb al een super herstel gehad. Ik pak nog maar 2 x per dag paracetamol 1g. Echter heb ik de laatste dagen last van puistjes, rode bultjes op mijn borsten. (Veel aan de linkerkant, enkele op de rechter) Nu maak ik mij wat zorgen. Ik ben zo bang voor een bacterie/infectie. Ik voel me wel super goed. Geen verhoging van temperatuur. Hebben jullie ook last gehad van uitslag? Of moet ik me zorgen beginnen maken... 

 

 

Alvast bedankt voor de antwoorden! 

 

Xxx

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste, je hebt weinig klachten van je herstel maar je bent nog niet hersteld. ;) 

 

Jeukt, prikt of branden de puistjes?
Wat voor bh draag je nu na de operatie? Smeer je iets op je huid? 

Ik kon bijvoorbeeld niet zo goed tegen synthetische stoffen en kreeg precies puistjes waar de stof van de bh tegen m'n huid kwam, samen met de bijwerkingen van de narcose. Je word zo knap na een boobjob haha. 

 

Zoals ik het nu zie, kan het heel goed mogelijk zijn dat dit al een reactie is van de narcose. 

Zien er niet uit als bultjes met vocht erin.. veranderd dit en worden het wel echt blaasjes probeer dan niet te krabben en naar de huisarts te gaan. Denk aan gordelroos etc. dit is meestal een resultaat van verminderde weerstand. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja, ik ben nog maar in het begin van mijn herstel. ;) Mijn borsten jeuken maar dit zijn eerder de littekens. Het prikt of brand niet. (Ik ben nu wel vrij 'gevoelloos' op die plek). Ik draag een sportbh die werd 'voorgeschreven' door de PC. (Synthetische stof). Ik smeer niets op mijn huid. Ik heb ook nog niet gedoucht. Dit mag pas vanaf morgen van PC. (Dan ben ik een week PO) 

 

haha momenteel ben ik er inderdaad nog niet 'sexyer' op geworden. 

:P

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Jeanice:

Haha ja, ik ben nog maar in het begin van mijn herstel. ;) Mijn borsten jeuken maar dit zijn eerder de littekens. Het prikt of brand niet. (Ik ben nu wel vrij 'gevoelloos' op die plek). Ik draag een sportbh die werd 'voorgeschreven' door de PC. (Synthetische stof). Ik smeer niets op mijn huid. Ik heb ook nog niet gedoucht. Dit mag pas vanaf morgen van PC. (Dan ben ik een week PO) 

 

haha momenteel ben ik er inderdaad nog niet 'sexyer' op geworden. 

:P

 

@Rocker

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jeanice Denk toch combi van narcose, zweten in combinatie met het heerlijke synthetische stofje en nog niet kunnen douchen. 

Morgen lekker douchen, nog geen smeerseltjes gebruiken en misschien dagelijks wisselen van bh zodat je die kan wassen. 

Hoop dat je er snel vanaf bent, want die tweede jeugd is wel hinderlijk :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er voor mij als verpleegkundige meer uit als een irritatie van de huid. Door de irritatie gaat de huid soms als "zelfbescherming" meer huidvetten aan maken waardoor wat puistjes kunt krijgen. Echter vind ik dit meer irritatiebultjes. Ik zou het afschuiven op het nog niet douchen in combinatie met een synthetische bh (die al de hele week niet uit is geweest en ook niet zo schoon meer is) en evt de crèmes die je smeert (als je al mag smeren :blush: ). Mijn vriend krijgt zulke bultjes bijv van parfumstoffen. Ik zou het gewoon in de gaten houden. Zolang je geen koorts/griepklachten of extreme jeuk krijgt op die plekjes, zou ik me niet teveel zorgen maken. Mocht het niet wegtrekken, vocht uit bultjes komen, koorts krijgen of plots wat grieperig voelen zou ik even aan de bel trekken. Pak desnoods ff extra vitamine c 1000mg om je weerstand een boost te geven (en daarmee je huid ook). Eventueel wat opfrissen met goed doorgestroom kraanwater en iedere dag een schoon washandje? Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Newbie90:

Het ziet er voor mij als verpleegkundige meer uit als een irritatie van de huid. Door de irritatie gaat de huid soms als "zelfbescherming" meer huidvetten aan maken waardoor wat puistjes kunt krijgen. Echter vind ik dit meer irritatiebultjes. Ik zou het afschuiven op het nog niet douchen in combinatie met een synthetische bh (die al de hele week niet uit is geweest en ook niet zo schoon meer is) en evt de crèmes die je smeert (als je al mag smeren :blush: ). Mijn vriend krijgt zulke bultjes bijv van parfumstoffen. Ik zou het gewoon in de gaten houden. Zolang je geen koorts/griepklachten of extreme jeuk krijgt op die plekjes, zou ik me niet teveel zorgen maken. Mocht het niet wegtrekken, vocht uit bultjes komen, koorts krijgen of plots wat grieperig voelen zou ik even aan de bel trekken. Pak desnoods ff extra vitamine c 1000mg om je weerstand een boost te geven (en daarmee je huid ook). Succes!

 

Oh, ik hoop echt dat je gelijk hebt! Ja, crémes smeer ik niet. Dit mag ook niet van PC. Morgen eindelijk douchen. Hopelijk helpt dit een beetje!

 

bedankt voor je reactie.

 

kus

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Jeanice:

 

Oh, ik hoop echt dat je gelijk hebt! Ja, crémes smeer ik niet. Dit mag ook niet van PC. Morgen eindelijk douchen. Hopelijk helpt dit een beetje!

 

bedankt voor je reactie.

 

kus

Oke, haha dat wist ik niet. Wel grappig die verschillen die artsen hebben. Ik mocht gelukkig na ruim 24 uur al douchen, mja wel maar 3 minuten maar toch. Veel sterkte :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.