Ga naar inhoud

Faye_ : 21augustus 2017 : Dr. Ruhe : Meander Medisch Centrum


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Mijn naam is Faye, mijn achternaam houd ik graag nog even privé.

 

Ik ben 23 jaar en misschien al wel tien jaar een borstvergroting aan het overwegen. Zo'n twaalf jaar geleden heeft mijn moeder een borstvergroting gehad, dus gedurende mijn puberteit speelde de mogelijkheid om mijn borsten te vergroten regelmatig door mijn hoofd. Als mijn borsten niet meer zouden worden, zou ik dat dan ook willen!? Helaas zijn mijn borsten écht amper gegroeid en omdat ik al jaren te grote push up bh's draag weet ik niet eens of ik wel een cupmaat heb. Misschien red ik net een AA. In elk geval is het niet noodzakelijk voor mij om een bh te dragen. Om van de push up bh's af te zijn, eenvoudiger kleding te kunnen kiezen, niet altijd bij het sporten na te hoeven denken en ook in bikini mij wat zekerder te voelen heb ik beslist voor een borstvergroting te gaan.

 

Soms ben ik voor mijn gevoel nog wat jong, mijn moeder was immers eind 30. En zo zijn er tal van vragen die ik nog heb, denk ik er bijvoorbeeld niet te makkelijk over omdat mijn moeder het ook heeft gedaan? Dat soort vragen, maar die zijn erg logisch denk ik. Op aanraden van de huisarts heb ik een afspraak gemaakt bij dokter Ruhé, hopelijk kan mijn vragen beantwoorden of mij in elk geval geruststellen. 

 

Helaas is de wachttijd in het ziekenhuis langer dan in een kliniek dus kan ik pas begin maart terecht. Om toch het een en ander te kunnen lezen en daarmee al wat vragen te kunnen beantwoorden ben ik hier op het forum gekomen. Hieronder een aantal onderwerpen waar ik nog vooral mee zit

 

- Vergoeding zorgverzekering 2017, volgens mij is de kans nihil maar ik hoor het graag als er iemand wat meer kennis van heeft;

- Ervaringen dokter Ruhé, beoordelingen zijn in het algemeen goed op internet maar meer ervaringen vind ik zeker leuk om te lezen;

- Wachttijd ziekenhuis, hoe lang zit er tussen een consult en de operatie;

- Herstel na de operatie, hoe lang duurde het voordat jij ging werken, sporten en dergelijke;

 

Uiteraard ga ik zelf rondkijken op het forum, maar mocht je al wat info voor me hebben reageer dan hieronder!

 

Dankjewel alvast!

 

Liefs

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Begin februari melde ik mij hier aan en schreef ik mijn heel erg algemene voorstel topic. Net als vele hier wilde ik nieuwe borsten. Helaas liep mijn weg helaas wat anders dan bij de meeste hier op het forum, ik heb beslist dat ik juist daarom hier mijn verhaal wil doen om meiden die niet gemiddeld zijn te overtuigen dat je een goed gevoel bij je PC moet hebben en daarop moet vertrouwen!

 

Het begon voor mij tijdens het eerste consult (maart) met de diagnose pectus excavatum aka trechterborst, dit houdt in dat mijn borstkas ingedeukt is. Mijn rechterborst lag daardoor zo’n 2 a 3 cm lager dan mijn linkerborst. Zelf vond ik vooral de vorm van mijn borsten niet mooi maar ik had me nooit gerealiseerd dat mijn borstkas zo scheef was. Omdat we eerst een aanvraag zouden doen bij de zorgverzekering werd er nog niet gepast. Helaas is de wachttijd in het ziekenhuis enorm en duurde het daardoor maarliefst midden mei dat ik weer op consult kon. Dat vond ik wel zo lang wachten dat ik besliste om naar Velthuis kliniek te gaan. Maar ook dat was een behoorlijke tegenvaller, de deuk zou nooit weggaan volgens de chirurg. Ter info: het advies dat ik meekreeg was 180cc x 245cc.

                           

Dat advies viel mij flink tegen, de deuk ging niet weg en wat ik erbij zou krijgen was minimaal. Dus geduldig wachtte ik op mijn volgende consult in het ziekenhuis. Bij deze chirurg had ik een beter gevoel, hij stelde Polytech voor maar nog zonder concreet hoeveel cc. Met passen zaten we wel heel erg op één lijn waardoor ik het voor lief nam dat hij niet echt op het aantal cc’s in was gegaan.

 

Echter, toen ik hier op het forum polytech zocht schrok ik wel. Dat extra laagje polyurethaan bij iemand die nog geen protheses heeft is niet erg gebruikelijk. Gelukkig stond er nog een consult gepland begin juli. Tijdens dat consult vertelde de chirurg mij dat er ook een soort polytech die dat laagje nog niet heeft en dat hij die wilde gebruiken. Dat overtuigde mij, samen met het feit dat hij een heel fijn plan had. Hij zou voor mij zes protheses bestellen en tijdens de operatie gaan passen om te kijken wanneer links en rechts gelijk zouden zijn. Dit houdt in; eerst in rechts een zo groot mogelijke prothese en daarna links afwisselen met protheses en tussendoor overeind. Niet zo’n lekker idee tussendoor overeind, maar wel met de grootste kans op een mooi resultaat en ik zou toch onder narcose zijn.

 

Uiteindelijk ben ik afgelopen maandag, 21 augustus, geopereerd. Al om 7.15 werd ik verwacht en 7.45 ging ik naar de OK. Weer wat pech onderweg want het infuus werd verkeerd geprikt dus moest over! Maar eenmaal wakker uit de narcose was ik zo blij, tenminste het eerste uur dan daarna was ik enorm misselijk. Dus ondanks dat ik zo vroeg al geopereerd was toch een nachtje blijven.

 

Toen de volgende ochtend controle door de chirurg, weer een tegenvaller. De linkerborst met de kleine prothese was wel erg rood en hard, wat kan duiden op een bloeduitstorting. Rond het middaguur de mededeling dat hij het toch weer wilde open halen, prothese en holte wilde spoelen en dan weer prothese er in. Wat een klote dag, ik voelde mij beroerd en kreeg koorts, moest nuchter blijven en zag enorm tegen weer die misselijkheid na de operatie op. Daarnaast wist ik niet hoe laat ik geopereerd zou worden, dus de hele middag afgewacht. Om 17.30 was ik eindelijk weer aan de beurt! Ook deze keer vloog de operatie en de tijd op de recovery zaal voorbij. Na een iets betere nacht gelukkig zonder misselijkheid, weer controle, zei de chirurg ineens; je mag vandaag naar huis! De opluchting was enorm, maar ik voelde mij ook daadwerkelijk stukken beter. Blijkbaar had die bloeduitstorting toch aardig impact op mij.

 

Inmiddels ben ik weer twee dagen thuis en ga ik lekker op alleen paracetamol. En wat ben ik aan het genieten dat ik geen deuk meer heb en dat mijn beide borsten ongeveer even groot zijn! Dat de vergroting minimaal is, vind ik al lang niet meer zo belangrijk.

 

Om er een beeld bij te kunnen maken voor jullie, ik heb nu links ene prothese van 110cc (100mm breed, 84mm hoog en 28mm projectie) en rechts heb ik 335cc (100mm breed, 122mm hoog en 55mm projectie). Als deze maten mij van te voren waren gegeven had ik waarschijnlijk nooit geloofd dat dit mooi zou worden! Maar geloof mij, door die hogere prothese rechts is mijn deuk weg en het verschil in projectie maakt dat mijn borsten gelijk zijn. Hoewel we (me and my boobs) pas een paar dagen verder zijn en het natuurlijk nog afwachten is hoe mijn borsten het nu verder gaan doen de komende weken ben ik voor nu al énorm blij met het resultaat!

 

Ik wil nogmaals iedereen aanraden; ga naar de PC waar je je goed bij voelt en die echt kijkt naar jou! Als ik mijn huidige protheses vergelijk met de maten die ik bij Velthuis heb meegekregen dan snap ik dat ze daar stelde dat mijn deuk niet weg zou gaan. Niets ten nadelen van Velthuis hoor, maar zorg dat je een goed op jou afgesteld advies krijgt!

 

Een behoorlijk verhaal maar ik hoop dat iedereen die nog twijfelt omdat ze afwijken van hetgeen je hier op het forum of ergens anders op internet vind, er wat steun aan heeft. Leg je twijfels voor aan je PC en ga er voor! You got this!

 

Veel liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.