Ga naar inhoud

Implantaat gezien/gewogen na wissel?


Aanbevolen berichten

Dag dames, wat ik me afvraag: als je een wissel hebt gehad, heb je de oude implantaten dan ook mogen zien/wegen? Als slijtage echt zo'n isue is, dan zou je toch willen weten hoeveel gram siliconen er in je lijf zijn blijven zitten toch? Van sommige vrouwen lees ik dat de prothesen na jaren deels opgelost zijn, maar dr Verdock zei me tijdens consult dat hij oude prothesen na een wissel woog en dat ze tot op de gram even zwaar waren dan toen ze er tien(tallen?) jaren geleden in gingen. 

Kortom: hoe zit het nou en waarom wordt er zoveel gespeculeerd over evt slijtage, als het zo makkelijk te onderzoeken is?

Ik hoop dat iemand me kan helpen. 

Groetjes, Lonneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei KristenK:

Ik heb geen idee ik weet zelf niet of je ooit een wissel moet hebben of ze er voor altijd in kunnen blijven??

Ja precies, dat is eigenlijk mijn onderliggende vraag. Artsen zeggen dat ze eigenlijk altijd kunnen blijven zitten, maar op internet lees je over uit elkaar gevallen prothesen en onopgemerkte scheuren, ook in moderne prothesen. ik vraag me dan af, hoe kan dat zo verschillen per persoon? Welke merken hebben de minste scheuren/slijtage? Is slijtage echt een factor of zijn het uitzonderingen? Waarom lees ik nooit over prothesen die er na 20 jaar piekfijn uit komen (is dat de norm of juist niet?) Waarom vind ik hier zo weinig over op t forum? Lijkt me superbelangrijk. En er zijn veel dames met een wissel, zijn die niet benieuwd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Anastasia:

Hi, heb inmiddels twee wissels achter de rug en beide keren oude protheses niet terug gezien. Heb er eerlijk gezegd ook nooit om gevraagd.

Hoi Anastasia, mag ik vragen na hoeveel jaar en met welke reden jij hebt gewisseld? En heeft de chirurg ook niks gezegd over de staat van de oude prothesen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dames,

 

Wat ik heb begrepen:

 

Voor een wissel/vervanging van prothesen is dat deze altijd onderhevig zijn van slijtage. Een prothese heeft veel te verduren door de beweging van je borstspier. Nu is het zo dat een prothese gemiddeld 15 maar meegaan maar soms ook veel langer. Je hoeft deze eigenlijk pas te vervangen wanneer je daar hinder van ondervind. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Ellen125:

Hey dames,

 

Wat ik heb begrepen:

 

Voor een wissel/vervanging van prothesen is dat deze altijd onderhevig zijn van slijtage. Een prothese heeft veel te verduren door de beweging van je borstspier. Nu is het zo dat een prothese gemiddeld 15 maar meegaan maar soms ook veel langer. Je hoeft deze eigenlijk pas te vervangen wanneer je daar hinder van ondervind. 

Dat heb ik inderdaad ook gelezen. Maar moeten we dan wachten tot we vage klachten van de siliconen krijgen, met de mogelijkheid dat de schade onomkeerbaar is? :22:

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden zei Lonneke81:

Dat heb ik inderdaad ook gelezen. Maar moeten we dan wachten tot we vage klachten van de siliconen krijgen, met de mogelijkheid dat de schade onomkeerbaar is? :22:

Er wordt aangeraden om je borsten om een x aantal jaar te laten controleren, maar hoe of wat weet ik verder eigenlijk ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lonneke81, bij mij moesten ze er na 14 jaar uit in verband met kapselvorming, kort daarvoor nog mri gehad en protheses waren nog heel. Verder heb ik niets van PC gehoord over staat van oude protheses, ook zelf niet naar gevraagd, neem aan dat als er wat mee was geweest dat hij het dan wel gezegd had. Laatste wissel was binnen 2 jaar ivm rimpelvorming, dus die waren nog zo goed als nieuw haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Ellen125:

Er wordt aangeraden om je borsten om een x aantal jaar te laten controleren, maar hoe of wat weet ik verder eigenlijk ook niet.

Nee ik ook niet. En ik heb gelezen dat je scheuren op de scans niet ziet :22: Ik ga deze dingen even navragen bij dr Fresow als ik op controle mag :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Lonneke81:

Nee ik ook niet. En ik heb gelezen dat je scheuren op de scans niet ziet :22: Ik ga deze dingen even navragen bij dr Fresow als ik op controle mag :)

Oh nou ik ben benieuwd. Laat je dan iets weten wat Fresow heeft gezegd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.