Ga naar inhoud

manus73 : 20 september 2017 : Dr. de Blecourt : Bergman Clinics


Gast manus73

Aanbevolen berichten

Goedenavond dames van het Borstenforum,

Ik ben Manuela en ik ben vanaf 2005 een aantal jaar lid geweest van BF,

Inmiddels is het 12 jaar geleden dat ik een BV heb gehad in 2006,en nog steeds superblij ben met mijn boobs hihi,

Ik wilde kijken of het BF nog bestond en ja hoor,nu vraag je je misschien af waarom ik weer lid wilde zijn,nou dat zit zo,ik had al een poosje last van mijn linkerborst,eindelijk de moed verzameld om een afspraak te maken met de PC die mij destijds geholpem heeft en dat was dus gister,

Helaas te horen gekregen dat ik dus kapselvorming heb,in de linkerborst meer dan de rechter,dus hij raad een prothese wissel aan,dus vandaar dat ik hier weer aangemeld ben voor tips en info em vergoeding wbt verzekering,

Pfff heel verhaal maar het zit me echt ff niet lekker 

Fijn om weer terug te zijn en benieuwd of er nog oude leden zijn hihi

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Natje3:

@manus73

Dat is minder goed nieuws. Ik hoop dat je snel iemand kunt vinden hier die je kan helpen. Ik heb al enkele.dames tegengekomen die hetzelfde meegemaakt hebben als jou, maar ik weet hun namen niet meer. Ik ben nog maar 3 weken po.

 

En hoe bevallen je nieuwe borsten?

Ik heb er nooit geen spijt van gehad,ben er nog elke dag blij mee,

 

Ik hoop dat er wat dames zich melden en wat hun ervaringen zijn,in principe ben ik er wel al uit,alleen qua centjes nog niet ,dat komt omdat ik net een huis gekocht heb dus komt het nu niet uit,gelukkig is er geen haast bij,maar het moet wel binnen nu en 2 jaar gebeuren

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@manus73

Ik ben zeer tevreden met het resultaat, maar ik heb het onderschat. 

Ik zie.af dat ik nog niet alles kan zoals vroeger. En vooral dat ze zo jeuken. 

Zowel mijn borst als tepes.

Had jij dat ook ? Hoelang heb gevoeld dat e iets in je lichaam zit ? Dat je terug bent zoals anders ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@manus73

 

Hoi hoi, welkom, jij bent waarschijnlijk lid geweest van borstenforum.nl, (deze bestaan inmiddels niet meer) en wij zijn borstenforum.com, en wij bestaan sinds maart 2009, en wij staan helemaal los van dat andere forum van toen. Maar hoop dat je hier bij ons goede info zult vinden.

 

Overmatige kapselvorming heb je in verschillende gradaties, Baker I t/m IV, en over het algemeen word de operatie vergoed vanaf Baker III en de protheses moet je zelf betalen, dit is eigenlijk bij alle verzekeraars zo.

De aanvraag voor vergoeding moet gedaan worden door je pc.

 

Nou meis, lees je verder lekker in hier, want er is voldoende info te vinden.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei manus73:

Dank je wel Talulah,

Jij wilt een prothese wissel,heb jij ergens last van of is het omdat ze er al 16 jaar inzitten?

 

Ik heb gelukkig nergens last van. Er is me toendertijd verteld dat ze 10 jaar mee gaan dus ik denk dat het nu wel eens tijd wordt om ze voor de zekerheid te wisselen. Daarbij wil ik graag grotere protheses. Degenen die er nu in zitten zouden een C-cup moeten zijn, ik heb gisteren eens gemeten en ik kom niet verder dan een A-cup.

 

Ik heb 10 aug. een afspraak met Nio in het OLVG. Ik ben me druk aan het inlezen want ik weet nog niet wat ik wil. Ik kan me ook niet meer herinneren of de huidige onder de spier zijn geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Natje3:

@manus73

Ik ben zeer tevreden met het resultaat, maar ik heb het onderschat. 

Ik zie.af dat ik nog niet alles kan zoals vroeger. En vooral dat ze zo jeuken. 

Zowel mijn borst als tepes.

Had jij dat ook ? Hoelang heb gevoeld dat e iets in je lichaam zit ? Dat je terug bent zoals anders ?

 

Nou dan moet ik ff diep graven hoor haha,

Ik had geen jeuk kan ik me herrinneren,en na een week 6 was ik toch wel aardig op de been en ben ik ook weer gaan werken,wel rustig aangedaan natuurlijk,

Bij mij voelde het gelijk wel als eigen,vond het niet vreemd aanvoelen,

Ik heb alleen aan mijn linkerborst rondom de tepel geen gevoel meer helaas maar dat heb ik op de koop toegenomen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose

 

Dank je wel voor accepteren,

Ooh nu zie ik het ja,gelukkig is het concept hetzelfde en ik hoop inderdaad dat ik hier genoeg info kan vergaren,

 

Mijn PC heeft de aanvraag al ingediend bij de verzekering,ze hebben me vandaag gebeld maar ik was aan het werk dus hoop dat ze me morgen terug bellen,

Dus jij zegt dat ze de operatie vergoeden en dat ik zelf de prothese moet betalen, over welke bedragen gaat het dan ongeveer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi welkom hier.

Mijn prothesen zitten er nu al 22 jaar in en ik wil ze er graag uit hebben. Gelukkig heb ik nergens last van, maar toch moeten ze er voor mijn gevoel uit. Ze zitten ook niet meer helemaal op hun plaats heb ik het idee.

Ik weet nog niet of ik ze ga laten vervangen of ze er gewoon uit laat.

Op 10 juli heb ik een afspraak bij de pc en op 24 juli word ik geopereerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Talulah

 

Ik heb ze nu 12 jaar en was helemaal nog niet van plan om te wisselen omdat ik dacht ze zullen nog wel eem aantal jaar meegaan,hoe onnozel he haha,

Maar ja ik zal er toch ook aan moet gaan geloven,wat moet dat moet zeg ik dan maar ,

 

Weet je nog hoeveel cc de inhoud van je protheses was?

Ik heb 260 cc en dat was een kleine c of een volle b werd mij toen verteld

Link naar reactie
Delen op andere sites

@manus73

 

Iedereen is welkom hier hoor meis.

 

Ja ik heb eigenlijk nog niet meegemaakt dat er bij Baker III of IV geen vergoeding werd gegeven voor de operatie.

 

Het ligt een beetje aan het merk protheses maar je moet ongeveer rekenen tussen de 1000 en 1500 euro ( dat is het meest gangbare) sommige pc's zijn ook iets duurder.

Oh spannend, inderdaad hopen dat ze morgen alsnog even terug bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Miranda1974

 

Dank je wel miranda,

Jeetje 22 jaar en zonder te wisselen?

Ik ga ze wel verwisselen binnen nu en 2 jaar,zou niet zonder kunnen dan heb ik weer een aa cup en daar voel ik me zo niet vrouwelijk bij

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose

 

Ik weet alleen niet welke baker ik heb want daar heb ik de PC niet over gehoord,hij vroeg wel of ik veel pijn had of een beetje,nou is de pijn wel contstant maar draaglijk,eerder zeurderig en af en toe steken onder in de borst,

Dus dat moet ik nog ff navragen dan,

 

Dus als ik een prothese wissel laat doen mits het vergoed word dan hoef ik alleen de prothese te betalen en de rest betaald de verzekering ,ik hoop het zo,

Ik heb net een huis gekocht met mijn man,morgen moeten we naar de notaris en vlg week gaan ze beginnen met de bouw,dus ja ik heb er niet voor gespaard,dus nu maar hopem dat de goden me goed gezind zijn hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een pc een aanvraag doet, dan zal het haast wel , want eigenlijk is iedere pc ervan op de hoogte dat een aanvraag echt bepaalde medische redenen moet hebben. 

 

  • Baker 1 – er is geen sprake van een afwijking.( dit is de normale kapselvorming)
  • Baker 2 – de borst voelt een beetje hard aan, maar ziet er verder normaal uit.
  • Baker 3 – de borst voelt hard aan en ziet er abnormaal uit. Soms pijnlijke borsten.
  • Baker 4 – de borst voelt hard aan, ziet er abnormaal uit en aanraken van de borst is pijnlijk.

 

Precies dat is eigenlijk hoe het meestal in zijn werk gaat qua vergoeding.

 

Dat is altijd he, net als je er of geen geld voor hebt, of het echt niet goed uitkomt, dan gebeurt er zoiets.

 

Nou hopen dat je morgen positief nieuws krijgt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose

 

Ik zal je heel eerlijk vertellen ik had er nog nooit van gehoord van baker 1 t/m 4 ,gister pas gegoogled omdat ik helemaal niet aan kapselvorming heb gedacht,lekker naief ook wel zeg,

 

Ik hoop morgen met een positief bericht te komen,ik hou jullie op de hoogte,

Voor nu alvast bedankt voor de info 

En slaap lekker voor straks

Link naar reactie
Delen op andere sites

@manus73

Ik heb helemaal nergens last van. Alleen van de zwaartekracht:P

Voor mijn gevoel zitten de prothesen nog netjes onder mijn spier en is wat ik heb aan eigen weefsel toch wel wat gaan hangen.

Nu vind ik ze dus echt niet meer mooi en wil ik ze er uit hebben.

Ik denk dat ze wel verwisseld gaan worden, want ik ben bang dat ik anders lege zakjes overhoud en dat wil ik ook niet.

Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat het financiële plaatje me een beetje tegenhoud. Ik ben dat ik over zoveel jaar nog een keer moet en daar heb ik niet zoveel zin in.

Eerst maar wachten wat de pc me binnenkort te vertellen heeft over de mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei manus73:

Goedenavond dames van het Borstenforum,

Ik ben Manuela en ik ben vanaf 2005 een aantal jaar lid geweest van BF,

Inmiddels is het 12 jaar geleden dat ik een BV heb gehad in 2006,en nog steeds superblij ben met mijn boobs hihi,

Ik wilde kijken of het BF nog bestond en ja hoor,nu vraag je je misschien af waarom ik weer lid wilde zijn,nou dat zit zo,ik had al een poosje last van mijn linkerborst,eindelijk de moed verzameld om een afspraak te maken met de PC die mij destijds geholpem heeft en dat was dus gister,

Helaas te horen gekregen dat ik dus kapselvorming heb,in de linkerborst meer dan de rechter,dus hij raad een prothese wissel aan,dus vandaar dat ik hier weer aangemeld ben voor tips en info em vergoeding wbt verzekering,

Pfff heel verhaal maar het zit me echt ff niet lekker 

Fijn om weer terug te zijn en benieuwd of er nog oude leden zijn hihi

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal.

Hier ook een oud lid van borstenforum .nl fijn forum om alles te delen(daar waren ook meetings )heel leuk omdat toen te volgen.In mijn ogen is het borstenforum .nl niet netjes overgenomen door borstenforum.com

Maar minder voor jou nu meis dat je nu een prothese wissel moet ondergaan.

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei manus73:

@Talulah

 

Ik heb ze nu 12 jaar en was helemaal nog niet van plan om te wisselen omdat ik dacht ze zullen nog wel eem aantal jaar meegaan,hoe onnozel he haha,

Maar ja ik zal er toch ook aan moet gaan geloven,wat moet dat moet zeg ik dan maar ,

 

Weet je nog hoeveel cc de inhoud van je protheses was?

Ik heb 260 cc en dat was een kleine c of een volle b werd mij toen verteld

 

Nee ik heb werkelijk geen idee wat er toen in gegaan is, dom he. Ik heb het ook nergens opgeschreven volgens mij. Ik zal denk ik ook wel iets van 250-260 cc hebben vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag zelf maar even gebeld naar het ziekenhuis en daar wisten ze niks van,heel raar maar ja de assistent vroeg wel mijn gewicht en lengte en dat ze bezig was met de aanvraag,dus dat is lekker snel al,

Ik heb gelijk gevraagd in welke gradatie de kapselvorming is en mijn linkerborst is baker 4 en mijn rechterborst baker 3,

Nu wachten op bericht van mijn verzekering,op hoop van zegen dat het gaat lukken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei manus73:

Ik heb vandaag zelf maar even gebeld naar het ziekenhuis en daar wisten ze niks van,heel raar maar ja de assistent vroeg wel mijn gewicht en lengte en dat ze bezig was met de aanvraag,dus dat is lekker snel al,

Ik heb gelijk gevraagd in welke gradatie de kapselvorming is en mijn linkerborst is baker 4 en mijn rechterborst baker 3,

Nu wachten op bericht van mijn verzekering,op hoop van zegen dat het gaat lukken!

 

Ja beter dat je zelf even gebeld hebt, anders zit je te wachten tot sint juttemus.

Idd fijn dat ze met de aanvraag bezig waren en het lijkt me echt sterk als je Baker III en IV hebt dat je de operatie niet vergoed krijgt.

 

Duimen maar meis.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Ank:

Hier ook een oud lid van borstenforum .nl fijn forum om alles te delen(daar waren ook meetings )heel leuk omdat toen te volgen.In mijn ogen is het borstenforum .nl niet netjes overgenomen door borstenforum.com

Maar minder voor jou nu meis dat je nu een prothese wissel moet ondergaan.

xx Ank

Borstenforum.nl stond volledig los van Borstenforum.com

Dit even ter info.

Dat bf.nl zichzelf opgehangen heeft, daar kan dit forum niks aan doen @Ank

 

BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Desert-Rose:

 

Ja beter dat je zelf even gebeld hebt, anders zit je te wachten tot sint juttemus.

Idd fijn dat ze met de aanvraag bezig waren en het lijkt me echt sterk als je Baker III en IV hebt dat je de operatie niet vergoed krijgt.

 

Duimen maar meis.

 

Ik ben nogal ongeduldig van aard haha,

Ik ga ook heel hard duimen zit ff niks anders op dan dat te doen

Thanksss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.