Ga naar inhoud

Double bubble - is dit een oplossing?


Iris1985

Aanbevolen berichten

Na de operatie waren m'n borsten mooi. Tot de zwelling wegtrok. Toen werd een double bubble zichtbaar, in beide borsten.
 
Op de foto die van voren genomen is heb ik m'n spieren aangespannen. Zo ziet het er uit na wat beweging / inspanning.  Als ik een bh aangehad heb dan is het wat "rustiger". Zie fotoalbum.
 
Tijdens de eerste controle vertelde de pc dat dit vanzelf weg moet trekken. De borstplooi is zichtbaar en wordt er vanzelf uitgedrukt door de siliconen, met verloop van tijd, aldus de arts. Ik heb gevraagd wat er gaat gebeuren mocht dit niet het geval zijn; dan kom ik in aanmerking voor een hersteloperatie. "Maar zo ver is het nog lang niet". Met vijf minuten was ik de spreekkamer weer uitgewerkt. Schellekens heeft het woord double bubble wel uitgesproken en gaf aan "dat is het risico als je zulke grote borsten wilt" terwijl ik gewoon genomen heb wat hij geadviseerd heeft? Nergens in de door de kliniek aangeleverde lijst met complicaties ben ik een double bubble tegen gekomen. Enige opvallende tijdens het consult vond ik, dat hij uitlegde dat je maximale diameter van de prothese een cm smaller moet zijn dan de diameter van je borst, terwijl hij voor 0,9 cm ging. Dacht hij zal het wel weten.. die man heeft meer borsten gezien dan ik in m'n hele leven ooit zal zien :)
 
In september heb ik een tweede gesprek staan om te kijken hoe het gaat. Of het weggetrokken is.
 
Mijn idee:
- de nieuwe plooi is te laag ingesneden (als ik aan de onderkant druk, dan is de plooi weg omdat de huid strakker gespannen staat) 
- het herstellen van de plooi met dezelfde protheses is niet de oplossing omdat het dan wellicht weer uitzakt, dat wil ik voorkomen. Ik heb geen nieuwe borsten genomen om telkens op de operatie tafel te blijven liggen. 
 
Ik wil Schellekens, mocht het niet wegtrekken, gaan voorstellen om de protheses te vervangen. 
 
Ik heb nu 375cc high profile, diameter 12 cm. Ik  zou ze willen vervangen door ultra high profile. Als ik dan naar 375cc kijk, heb ik een diameter van 10,5. Scheelt een hoop. Dan blijf ik onder die cm die ik eerder aangaf. Als ik het aantal cc verhoog, en daarmee de plooi er meer uitdruk, zou ik zelfs naar 480cc kunnen gaan (11,6). De projectie naar voren wordt dan een centimeter groter. 
 
Zijn er meer mensen die dit op deze manier opgelost hebben, of heb ik hier een rare constructie bedacht die niet gaat werken? 
 
 
 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oeh nee.. je denkt verkeerd...
Je moet niet naar de extra high profile gaan om zo smal te gaan hoor.. 
Hij moet de spier iets meer los maken, dat zou al een hoop schelen, en anders de borstplooi verhogen en dan ietsje smaller gaan (zoals ik het bij jou kan zien nu)
Maar met ietsje smaller denk ik aan een halve cm of zo... 

Je hebt nou eenmaal pc's die niet met hoger aantallen cc's om kunnen gaan, zo zonde!

Ik zou het eens aan hem over laten, want zij hebben ervoor gestudeerd en anders een second opinion doen bij een andere goede arts.
Zelf oplossingen aandragen is geen goede optie ;) Daar weet je er te weinig vanaf hihi

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie (ook hier tussen de topics) en op Engelstalige sites wel dames die groter genomen hebben om het op te lossen.. waarom zou dat niet goed zijn, denk je?

 

* ik ben bang dat door het verhogen van de plooi, ik straks de littekens onder een bikini uit zal zien. Ze vallen nu namelijk wel in de nieuwe "plooi"

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Iris1985:

Ik zie (ook hier tussen de topics) en op Engelstalige sites wel dames die groter genomen hebben om het op te lossen.. waarom zou dat niet goed zijn, denk je?

 

* ik ben bang dat door het verhogen van de plooi, ik straks de littekens onder een bikini uit zal zien. Ze vallen nu namelijk wel in de nieuwe "plooi"

 

Dat zou wel kunnen, als de pc hiermee overweg kan.. 
Maar groter wil niet persé zeggen smaller.

De kunde van de pc is bepalend hierin, en ik ken Schellekens daar niet goed genoeg voor. 

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Hoi, ik zie dat dit al een oud bericht is. Maar ik kwam het tegen op Google nadat ik informatie aan het zoeken was over double bubble. Ik heb dit ook maar dan iets minder erg als op de foto. En ik ben ook door dokter schellekens geopereerd, dit jaar in januari. Ik ben heel erg benieuwd hoe het nou uiteindelijke bij jou is opgelost. Hoop dat je dit nog leest. 

 

Groetjes Nathalie 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, 

 

ik ben terug gegaan en heb gevraagd om een hersteloperatie. In mijn idee zou de db weg kunnen gaan indien hij de huid iets strakker trok bij het litteken, dus eigenlijk een reepje huid weg halen net boven het litteken.

 

schellekens gaf aan dat dit idd een goede oplossing was en wilde dit gratis doen. Ik heb hiervoor ook een afspraak ingepland, dit wilde hij op maandagavond doen, duurt zon 45 min en is kosteloos.

 

ik heb dit echter afgezegd. Had een 2nd opinion bij Nio laten doen, hij gaf aan (was toen zes maanden) dat het na een jaar nog wel kon weg trekken en dat de operatie technisch gezien verder prima gedaan was. Ik heb last van verdikte en rode littekens die niet makkelijk wegtrekken. Dit in combi met wat Nio aangaf hebben me doen besluiten nog even te wachten. 

 

Ben nu zon 15 maanden PO en het is minder dan op de foto, maar evengoed nog aanwezig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze foto is van 9 maart. Ziet er nog wel ongeveer hetzelfde uit.

 

en als ik op m’n zij lig zie je echt zon “bolletje op een bolletje” 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, 

 

Bedankt voor je bericht. Bij mij ziet het er ongeveer met zo uit als bij jou. Alleen zitten de lijnen bij mij lager dus het valt gelukkig wel iets minder op. Ik heb dat inderdaad wel eens gelezen dat die er dan een reepje huid tussen uit kan halen. Maar mijn tepels zitten veel lager als bij jou. Dus dan komen ze volgens mij nog lager te zitten en dat vind ik ook niet mooi. Ik ben nu bijna 10 maandag po. Hopelijk word het nog minder met de tijd. Wacht het nog wel even af. Het liefst zou ik ze nog groter willen, maar dat zou wel niet kunnen als je dit hebt. Want dan word het zeker nog erger. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, het kan verholpen worden met een vergroting. Ga maar eens op consult bij Nio. Al zou ik wel wachten tot je een jaar PO bent gezien hij je dat waarschijnlijk toch aan gaat raden. Nio gaf ook aan dat wanneer het dan terug zou komen (na zijn operatie) dat hij het kosteloos zou herstellen. 

 

heeft schellekens jou geen oplossing geboden?! 

 

Succes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog niet terug geweest, omdat ik er eigenlijk nog niet op zit te wachten om geopereerd te worden. En ook elke keer denk stel je niet zo aan. Mijn man vind dat het heel erg mee valt, en denkt dat ik alleen maar terug wil omdat ik ze graag groter wil. Ergens diep in mijn hart is dat ook wel zo, omdat ik ze echt klein vind in verhouding met mijn lichaam. En er een hele andere verwachting van had. Maar dacht ga eerst is kijken bij andere vrouwen die dit ook hebben. En wat daar aangedaan is. Ik had gehoopt dat een arts dan opnieuw zou opereren kostenloos met een grotere prothese, maar denk niet dat die dat gaat doen. Vind het jammer dat die tegen mij zei dat groter niet paste, want na mijn mening heb ik nog genoeg ruimte over. Vooral aan de onderkant bij mijn littekens is het net of er een stuk huid over is. En ik stoor me daar echt heel erg aan. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Iris1985 en @Nathjee86,

 

Ik heb na een prothesewissel in mei 2016 in het ziekenhuis in Tiel ook een flinke double bubble opgelopen. Ik was mijn vertrouwen in die arts kwijt en heb het in december 2017 door dr. Nio laten herstellen. In mei 2018 moest er nog ff een kleine correctie gedaan worden, maar ik ben nu helemaal happy met mijn boobs. In mijn topic kun je lezen wat dr. Nio allemaal heeft gedaan om mijn double bubble weg te krijgen. Ik weet niet of jullie al toegang hebben tot mijn album, maar anders kan ik jullie wel toevoegen. Ik hoor het wel. Good luck met de boobs.

 

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Bij mij is het een soort omgekeerde double bubble, de prothese zit hoger dan mijn eigen weefsel. Noemt men dit ook double bubble of is dit iets anders?

Nio lijkt me wel een goeie arts maar het is zoooo ver rijden, dat houdt me wel tegen om bij hem te gaan. Hoewel ik twijfel als ik hoor wat voor een goeie arts het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.