Ga naar inhoud

een paar vraagjess


Aanbevolen berichten

heeey,

Ik heb maandag mijn eerste consult en ben nu al super panisch!!

Ik ben zo super bang voor operatie's, moest op mn 12de geopereerd worden aan mn ammandelen was zooooo super bang dat ze er nu nog steeds zitten:s nu ben ik bang dat ik de dag van de operatie zo hyper ga zijn dat ze mischien niet willen opereren kan dat ?? of hebben heel veel mensen dit.. mischien als het zover is dat het dan reuze meevalt maar ben nu al zooo bang en heb nog niet eens een datum!

bij sommige vrouwen word de bv vie de tepel geplaatst maar je hoort het niet veel ook de kliniek waar ik ga doen ze het alleen via de borstplooi vraag me af wat het verschil is?

Krijg je medicijnen na de operatie , las laatst dat zelfs iemand morfine had gekregen ?

liefsssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Bambie,

Ik denk dat je dit soort dingen het beste kan vragen tijdens je consult maandag, ik weet t eigenlijk ook niet nl.

Via de tepel heeft een grotere kans op infectie heb ik eens gelezen en de grotere protheses passen daar ook niet door volgens mij, maar wat dat het voordeel is dat weet ik niet.

Verder weet ik ook niet wat jij van de kliniek meekrijgt, ik krijg tramadol mee, dat is wel vrij sterk geloof ik.

Succes maandag!!!

Dikke kus!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje voor de antwoorden, ik ga naar NL en daar geven ze egt niet zomaar van die sterke medicijnen mee zijn ze egt moeilijk in baal daar wel van ibrupofen helpt bij mij nooit heel raar maar daar moet ik er echt minstends 2 van innemen voordat t een beetje werkt..maar hopen dat 't niet teveel zeer ga doen :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bambi,

Ik ben afgelopen donderdag geopereert en heb mijn borstvergroting via de tepelhof gekregen. Mijn chirurg heeft hiervoor gekozen omdat ze dan het beste bij mij kan werken. Ze moest wat 'extra' doen (borstplooien verlagen en tepels semetrisch krijgen). Het voordeel is dat je een kleiner litteken overhoud die op een gegeven moment bijna onzichtbaar behoort te worden. Ik mag mijn pleister pas bij het verwijderen van de hechtingen afhalen, dus het zelf nog niet kunnen zien.

Ik kreeg tijdens mijn consult een recept om antibiotica, paracetamol en zetpillen tegen pijn en infectie bij de apotheek te halen. Ik neem aan dat elk kliniek anders werkt, dus vraag het tijdens je consult! Vraag ook wanneer je precies met wat moet beginnen enz.

Ik had tegen mijn nichtje en schoonzusje gezegd om liever niet over de operatie te praten, want ik kan ook vrij zenuwachtig worden. Ik wilde zo graag terug naar bed, die bleef mezelf zeggen dat ik zo lekker mag gaan slapen.

Mocht je nog meer vragen hebben, roep maar! Alvast heel veel succes met je consult!

liefs,

marie xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen is wel wat bang en onzeker voor de operatie hoor , je kan je eigelijk gewoon niet voorbereiden op wat komen gaat . Je kan op voorhand zeggen dat je wat bang bent en dan kunnen ze iets kalmerend geven .

Een morfinespuit krijg je meestal wanneer je nog onder narcose bent , daar merk je niks van > dat is voor de pijn . Achteraf kan je zelf pijnstillers slikken , je mag om de 6u 1g hebben : vraag gewoon bij je apotheek goede pijnstiller voor pre-operatie . Zij weten wat je mag hebben : pijnstillers die niet bloedverdunnend werken (ibrupofen is oké).

Na je operatie krijg je antibiotica mee , dat werkt ontstekingsremmend .

Zelf heb ik mijn protheses langs de tepel (stuur je pb voor de foto's) .

Het nadeel daarvan is dat je er gevoelloze tepels aan kan overhouden en meer kans hebt op infectie . Dat kan bij plaatsing langs de borstplooi ook maar er zou dus procentueel meer kans op zijn langs de tepel .

Het is idd zo dat grotere protheses (400cc+) niet langs daar ingebracht worden wegens verhoogd risico op complicatie's .

Het voordeel : geneest sneller en het litteken is klein en bijna onzichtbaar .

Schrijf al je vragen op voor je consult , je bent dan nogal onder de indruk waardoor je wat vergeet . Neem je iemand mee want je gaat ook enkele dingen 'missen' en je hebt toch graag ook een mening van iemand anders wanneer je de pasprotheses uitprobeert .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Bambie , :43:

Probeer je eerst rustig op het gemak voor te bereiden op je consult van morgen.Schrijf echt alles voor jezelf op dat je moet/wil weten i.v.m. de bv.Als je dat niet doet dan vergeet je misschien toch wel dingen die je belangrijk vind.

Vertel op je consult ook hoe je je voelt bij een operatie , dat je echt heel erg angstig bent.

Als je dan naderhand weer thuis bent dan kan je rustig alles overlopen en kijken of je ermee door wil gaan of niet.

Ik ben zelf ook donderdag geopereerd , net als Marie en het is natuurlijk zo dat je op de operatiedag zelf wel te kampen krijgt met stress en angst.Ik ben in mijn hele leven toch al 6 keer onder narcose geweest en ik ben er nog steeds dus...Je wordt op dat moment ook super goed opgevolgd door wel zeer bekwame mensen.Als ik dan een tijdje later weer wakker word dan denk ik elke keer"moet ik mij daarover nu toch zo druk maken ??"

Hopelijk heb je er wat aan en als je nog vragen hebt of eender wat dan laat je maar iets weten.

Liefs Nadja :6:

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.