Ga naar inhoud

tot hoever gaat het niet bukken na een bv


Aanbevolen berichten

ik zit met deze vraag omdat ik me echt aan de regels wil houden. maar de kleinste slaapt in een ledikant op de laagste stand (anders staat ie recht, en bang dat ie erover  valt) maar ondertussen werkt mijn man weer, sochtends en savonds laat ik mijn oudste zoon de kleinste oppakken om in en uit bed te nemen maar snachts moet ik hem af en toe sussen en zijn fopspeen geven. maar ik moet me echt bukken dan, ook wat reiken met men arm. ik probeer het echt binnen de perken te houden maar af en toe moet het gewoon.

 

ik ondersteun de ladies wel, en als ik zie dat ik er bij geraak via de spijlen doe ik het zo. maar dit lukt niet altijd.

 

moet ik nog ergens op letten of eventuele tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee, 

 

hoe veel weken po ben je op dit moment? 

 

Ikzelf heb ook een kleine van bijna 2 rondlopen en moet toch echt wel eens bukken. Probeer dan in een soort onmogelijke Squad door mijn benen te gaan en heel onhandig met mijn armen naar beneden haha. Ziet er niet uit maar dat is hoe ik me red op dit moment. Dus in een soort Squad naar beneden, rug naar achter en dan je arm rijken.

ikzelf ben vrij lang 178 cm met lange armen dus daar heb ik op dit moment profijt van haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Blondie22 ik ben maandag 3 weken po. haha zie het al zo voor ,me, maar idd ik zie er ook niet uit. ik wring me in bochten om toch maar proberen die fopspeen te geven. dan smijt ie m gelijk weer weg, dan vind k m niet manman wat een karwei. hier ie hij 10 maandjes jong. en ik ben 1m60, had graag wat meer cm gehad nu lol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Extra spenen aanschaffen voor de nacht en ze sochtends weer door anderen op t kastje laten leggen. Dan hoef je niet steeds te bukken om de speen te zoeken etc. Stom hè dat bukken ik ga steeds door mijn knieën maar soms vergeet je t gewoon even.. pfff al die regels niet altijd zo simpel.. zelfde als jeuk boven op je hoofd hahha dan merk je pas hoe snel je elleboog vaak boven je schouder komt.. onmogelijke houdingen om haar te doen hahaha 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jeda daar heb ik ook al aan zitten denken, moet er zoiezo weer nieuwe gaan bijhalen want die verdwijnen hier zoals sokken in de wasmachine verdwijnen haha. maar dat is een goed idee..zal me al veel werk besparen.

 

en jaaaaa idd je merkt echt hoe 'gehandicapt' je nu pas bent. ik ben al blij mijn haar te kunnen borstelen nu en een gewone dot te kunnen maken. maar wassen,brushes,paardenstaart, vergeet het.

ook te nauwe kleding lukt niet, want dan krijg ik het niet meer uit hahahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/22/2017 om 11:30 zei MissM:

ik zit met deze vraag omdat ik me echt aan de regels wil houden. maar de kleinste slaapt in een ledikant op de laagste stand (anders staat ie recht, en bang dat ie erover  valt) maar ondertussen werkt mijn man weer, sochtends en savonds laat ik mijn oudste zoon de kleinste oppakken om in en uit bed te nemen maar snachts moet ik hem af en toe sussen en zijn fopspeen geven. maar ik moet me echt bukken dan, ook wat reiken met men arm. ik probeer het echt binnen de perken te houden maar af en toe moet het gewoon.

 

ik ondersteun de ladies wel, en als ik zie dat ik er bij geraak via de spijlen doe ik het zo. maar dit lukt niet altijd.

 

moet ik nog ergens op letten of eventuele tips?

Hey, lees dat jij ook mamma van een kleintje bent! De mijne is ruim 8 maanden (10 kilo) maar moet hem evengoed deze week weer beginnen te tillen... tot nu toe waren we bij mijn moeder in (lifesaver) maar dat kan natuurlijk niet nog een maand. Ik ben nu 7 dagen po. Hoe doe jij dat? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook wel benieuwd in hoever je niet mag bukken. Ik moet met 3 weken po weer gaan werken wel de eerste week 2.5 dag maar daar moet ik ook bukken (supermarkt) voor de vracht. Ik heb woensdag mijn controle dus zal het dan ook wel even vragen. Op het papier dat ik heb gehad waar alles op staat, staat niks over bukken. Na mijn weten niet je armen boven je schouders en niet zwaar tillen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Truusje:

Ik ben ook wel benieuwd in hoever je niet mag bukken. Ik moet met 3 weken po weer gaan werken wel de eerste week 2.5 dag maar daar moet ik ook bukken (supermarkt) voor de vracht. Ik heb woensdag mijn controle dus zal het dan ook wel even vragen. Op het papier dat ik heb gehad waar alles op staat, staat niks over bukken. Na mijn weten niet je armen boven je schouders en niet zwaar tillen. 

Bij mij deed het de eerste 6 weken pijn pijn en voelde het onaangenaam tot... Ehm  nog wel een beetje (8 weken po).

maar ben wel benieuwd wat officieel het advies is en waarom. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Truusje:

Na hoeveel weken ben jij weer gaan werken?? @Elske77 en wat voor werk doe jij?? 

Ik ben na twee weken gaan werken. Dat ging TOTAAL niet en heb dus veel afgezegd die week. Toen een week later weer geprobeerd en dat ging. Maar ik heb een traag herstel, merk ik. Ik ben cosmetisch arts met eigen praktijk. Veel over mensen heen hangen dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei dat is wel snel jaa na 2 weken. Ik heb 3 weken vakantie en daarna de 4e week 2.5 dag en die week erna 37 uur weer alleen zijn dat 3 halve dagen en 2 hele dagen dus moet wel te doen zijn denk ik. Alleen zou ik wel ook moeten bukken maar ik denk met borstband om en die sportbhs van de kliniek dat het wel moet lukken als je rustig aan doet. Maar ik zal het woensdag toch even voor de zekerheid navragen haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Truusje:

Oei dat is wel snel jaa na 2 weken. Ik heb 3 weken vakantie en daarna de 4e week 2.5 dag en die week erna 37 uur weer alleen zijn dat 3 halve dagen en 2 hele dagen dus moet wel te doen zijn denk ik. Alleen zou ik wel ook moeten bukken maar ik denk met borstband om en die sportbhs van de kliniek dat het wel moet lukken als je rustig aan doet. Maar ik zal het woensdag toch even voor de zekerheid navragen haha. 

Ooooh lekker drie weken vakantie, dat is wel echt prettig hoor. De eerste tijd voel je elke beweging namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei AngelinaJJ:

Hey, lees dat jij ook mamma van een kleintje bent! De mijne is ruim 8 maanden (10 kilo) maar moet hem evengoed deze week weer beginnen te tillen... tot nu toe waren we bij mijn moeder in (lifesaver) maar dat kan natuurlijk niet nog een maand. Ik ben nu 7 dagen po. Hoe doe jij dat? 

 

ik heb het geluk dat mijn tienerzoon mij enorm helpt op dat gebied. ik doe alles behalve tillen, hij legt m op de commode,in bed,in de eetstoel...ik doe de rest en hij haalt m er weer uit.

enkel in en uit bad zetten doet mijn man, vind het toch iets veiliger.

in de kliniek zeiden ze als je echt niet anders kan dan tillen, je ellebogen tegen je lichaam houden en zo tillen.

 

maar als het zou lukken om nog een weekje hulp te krijgen zou ik het zeker doen. week 2 is toch nog heftig vind ik om er dan helemaal alleen voor te staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei MissM:

 

ik heb het geluk dat mijn tienerzoon mij enorm helpt op dat gebied. ik doe alles behalve tillen, hij legt m op de commode,in bed,in de eetstoel...ik doe de rest en hij haalt m er weer uit.

enkel in en uit bad zetten doet mijn man, vind het toch iets veiliger.

in de kliniek zeiden ze als je echt niet anders kan dan tillen, je ellebogen tegen je lichaam houden en zo tillen.

 

maar als het zou lukken om nog een weekje hulp te krijgen zou ik het zeker doen. week 2 is toch nog heftig vind ik om er dan helemaal alleen voor te staan

Okee dankje voor je reactie. Ja, helaas heb ik die tiener zoon nog niet ;-) maar ik wacht in ieder geval woensdag de nacontrole even af. Kijken wat ze zeggen over mijn herstel, de hechtingen etc. Het is namelijk wel erg lastig zo, bij mijn ouders in. Al wil ik inderdaad ook geen risico lopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AngelinaJJ als ze mij tips vragen zou ik zeggen, doe het voor je kinderen hebt of als de kinderen groter zijn. want zo is het echt enorm moeilijk. ik zit al in de helft...nog, 3 wkn te gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.