Ga naar inhoud

krachttraining voor bv: wat is verstandig????


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Sinds vandaag ben ik weer vol energie begonnen met krachttraining. :43: Benen, billen, buik, borst en rug...

Maar nu lees ik heel veel verschillende dingen op het forum. Wat is nou verstandig? In de aanloop naar mijn bv toch mijn borstspieren goed trainen of ze juist met rust laten??? 

Ik hoor dat je de eerste dagen bijna niet overeind kunt komen.... veel buikspieren trainen dan maar?

Ook heb ik iets gelezen over je borstspier oprekken?? Hoe gaat dat dan en welke oefeningen kun je daarvoor doen?

Mijn operatie zal pas in december zijn maar ik wil zo goed mogelijk voorbereid zijn zodat ik goed en rustig kan genezen. Waarschijnlijk krijg ik ze dual plane en hydrogels. Ik heb namelijk bijna geen bedekking op mijn borsten en hydrogel omdat ik na alles wat ik gelezen heb toch een veel veiliger gevoel vind.

Wie kan mij helpen??!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei gastmama:

Hoi allemaal,

 

Sinds vandaag ben ik weer vol energie begonnen met krachttraining. :43: Benen, billen, buik, borst en rug...

Maar nu lees ik heel veel verschillende dingen op het forum. Wat is nou verstandig? In de aanloop naar mijn bv toch mijn borstspieren goed trainen of ze juist met rust laten??? 

Ik hoor dat je de eerste dagen bijna niet overeind kunt komen.... veel buikspieren trainen dan maar?

Ook heb ik iets gelezen over je borstspier oprekken?? Hoe gaat dat dan en welke oefeningen kun je daarvoor doen?

Mijn operatie zal pas in december zijn maar ik wil zo goed mogelijk voorbereid zijn zodat ik goed en rustig kan genezen. Waarschijnlijk krijg ik ze dual plane en hydrogels. Ik heb namelijk bijna geen bedekking op mijn borsten en hydrogel omdat ik na alles wat ik gelezen heb toch een veel veiliger gevoel vind.

Wie kan mij helpen??!!!

 

Hey,

 

Ik heb zodra ik mijn datum wist geen borstspieroefeningen meer gedaan. Zo deze wel te trainen verkort je je spier (hoop dat ik het goed zeg) en dat is juist niet wat je wilt. De rest is geen probleem. Gewoon een beetje uitkijken met je bovenlichaam een paar dagen voor de operatie.

 

Eerste dagen is het inderdaad lastig om overeind te komen. In en uit bed, op en af de bank doe je voornamelijk met je buikspieren. Ik heb ze niet specifiek getraind, maar wat sterkere buikspieren kan geen kwaad ;) 

 

Oefeningen om je borstspier op te rekken krijg je wanneer je bij Laura Moojen bij Velthuis een operatoe ondergaat. Er zijn hier op het forum wel foto's geplaatst, maar eignelijk gaat zoiets altijd in overleg met je arts.

Ik heb de oefeningen gezien maar er verder niks mee gedaan. Daarop zeggen ze namelijk dat je al heel vlug wat moet gaan doen met je armen en de meeste pc's denken daar toch heel anders over!

 

Een operatie in de winter heeft zo zijn voordelen zei Verdonck mij vorige week. Het liefst zouden ze in de zomer dicht gaan, maar dat gaat natuurlijk niet :P Hydrogel is zoutwater geloof ik? Daar zit wel een siliconenomhulsel omheen (envelop). Als jij dat een veiliger gevoel vind dan moet jij daarvoor gaan. Heb je al een consult gehad?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gastmama

Doe zeker geen kracht oefeningen 2 dagen voor je operatie.

Dat heb ik gedaan en was niet zo slim van me. 

Ik.heb nog een beetje afgezien van de pijn na mijn bv. Ik denk dat dit wel te wijten was dat ik weer eens het sporten niet kon laten:huh:

De borstspieren zou ik niet specifiek trainen, maar al de rest kan geen kwaad tot aan je bv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ellen125 hydrogel is inderdaad een wateroplossing met een suikeroplossing die het een gel maakt als ik het goed zeg....

Wat consulten betreft, ik ben bij dr visser en dr van zele geweest. In augustus ga ik nog naar dr nio en dan kijk ik welke pc ik het fijnste vind. 

Wat betreft de operatie tijd... ik kan niet anders ivm mijn werk. De zomervakantie was te kort dag aangezien we de vakantie al gedeeltelijk betaald hebben. Dus dan is de eerst volgende vakantie dus de klos :P

En ik denk dat het fijner is om op bed of de bank te liggen als het buiten toch slecht weer is ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei gastmama:

@Ellen125 hydrogel is inderdaad een wateroplossing met een suikeroplossing die het een gel maakt als ik het goed zeg....

Wat consulten betreft, ik ben bij dr visser en dr van zele geweest. In augustus ga ik nog naar dr nio en dan kijk ik welke pc ik het fijnste vind. 

Wat betreft de operatie tijd... ik kan niet anders ivm mijn werk. De zomervakantie was te kort dag aangezien we de vakantie al gedeeltelijk betaald hebben. Dus dan is de eerst volgende vakantie dus de klos :P

En ik denk dat het fijner is om op bed of de bank te liggen als het buiten toch slecht weer is ....

 

Ah ik had ook rekening gehouden met mijn vakantie :P Vrijdag ben ik alweer 5 weken po maar ik heb in november al de eerste stap gezet, het heeft bij mij dus ook nog een tijdje geduurt tot de operatie. Ik had eindelijk gekozen voor Verdonck in maart, toen opeens twijfels over de maat en kon pas eind april terecht voor een 2e consult ivm bevalling van zijn vrouw. Toen kon ik pas in mei geopereert worden maar dat doet hij alleen op vrijdag. 12 mei is mijn verjaardag, 19e had ik cabaret voorstelling, 26e was een brugdag en dus pas 2 juni :P Als ik nu niet zo'n twijfelkont was geweest ahd ik niet zo'n last gehad van dat warme weer. Wat betreft is het alleen maar fijn hoor dat je operatie in december is. Warmte speelt dan geen rol bij onstrekingen, je kunt lekker grote truien en vesten aan dus niemand die die sport bh ziet :P En voordat het weer zomer is ben je helemaal hersteld.

Maarja ik moest en zou mijn operatie voor de zomer doen, wanneer ik op vakantie ga ben ik ongeveer 12 weken po :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Ellen125:

 

Ah ik had ook rekening gehouden met mijn vakantie :P Vrijdag ben ik alweer 5 weken po maar ik heb in november al de eerste stap gezet, het heeft bij mij dus ook nog een tijdje geduurt tot de operatie. Ik had eindelijk gekozen voor Verdonck in maart, toen opeens twijfels over de maat en kon pas eind april terecht voor een 2e consult ivm bevalling van zijn vrouw. Toen kon ik pas in mei geopereert worden maar dat doet hij alleen op vrijdag. 12 mei is mijn verjaardag, 19e had ik cabaret voorstelling, 26e was een brugdag en dus pas 2 juni :P Als ik nu niet zo'n twijfelkont was geweest ahd ik niet zo'n last gehad van dat warme weer. Wat betreft is het alleen maar fijn hoor dat je operatie in december is. Warmte speelt dan geen rol bij onstrekingen, je kunt lekker grote truien en vesten aan dus niemand die die sport bh ziet :P En voordat het weer zomer is ben je helemaal hersteld.

Maarja ik moest en zou mijn operatie voor de zomer doen, wanneer ik op vakantie ga ben ik ongeveer 12 weken po :D 

 

Ik dacht er al heel lang aan, maar toen werd ik dikker en kreeg ik een mooie volle boezem.... echter toen ik ging sporten wist ik van tevoren al wat er zou gebeuren.  Ik heb toen al met mijn man het gesprek gehad en toen het dus inderdaad gebeurde  zijn we informatie gaan inwinnen.... En toen vond ik deze site en de rest is geschiedenis zoals ze zeggen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei gastmama:

Ik dacht er al heel lang aan, maar toen werd ik dikker en kreeg ik een mooie volle boezem.... echter toen ik ging sporten wist ik van tevoren al wat er zou gebeuren.  Ik heb toen al met mijn man het gesprek gehad en toen het dus inderdaad gebeurde  zijn we informatie gaan inwinnen.... En toen vond ik deze site en de rest is geschiedenis zoals ze zeggen....

 

Ja me too. Ik was echt verslaafd zoveel gelezen en toen zei collega dat ze een borstvergroting heeft gehad nu een jaar geleden. Toen kreeg ik de gedachte niet meer uit mijn hoofd :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei gastmama:

Ja deze site staat bovenaan bij mij... Daarna komt Facebook :45:

 

Ik ken het :45: 

Over die krachttraining: zou geen borstspier meer trainen, 2 weken voor je operatie.. En dan idd misschien de spier wat rekken. Na de operatie is het rekken discutabel, dus niet meer doen (tenzij je pc het adviseert)

Het topic over het rekken van de spieren, staat hier: (zijn de oefeningen van Velthuis, ongeveer)
Maar dus alleen doen voor de operatie!



Door het trainen van je spieren, worden ze idd, zoals @Ellen125 al zegt, korter, en daardoor kan er meer pijn ontstaan na de operatie. Train je tot 2 weken voor je operatie en ga je daarna enkele malen per dag rekken, dan voorkom je dit, terwijl je dan toch je spieren al sterk getraind hebt :) 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel @best_boobie Ik heb de link bekeken. Dat zijn makkelijke oefeningen! Ik zal ze alleen voor de operatie doen. Gelukkig mag ik mijn borstspieren nu nog wel doen want al zijn het de meest vervelende oefeningen, daarna voelt het o zo lekker! Vooral die spierpijn erna! Ik weet dat ik gek ben maar ik hou van spierpijn na het sporten! dan weet je dat je het goed hebt gedaan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahaha bij mij staat het forum bovenaan de suggesties :P hoezo verslaafd?? :45:

 

Ik durfde borstspier niet te trainen zodra datum vast lag. Denk ook niet dat ik dat nog ooit ga doen. Lijkt me ook niet fijn bij dual plane. Wordt toch wel meegepakt als je armen traint of rug.

 

Dat voornemen van oprekken voor de operatie heb ik wel gehad maar niks mee gedaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Ellen125:

Hahahaha bij mij staat het forum bovenaan de suggesties :P hoezo verslaafd?? :45:

Het eerste wat ik doe als ik wakker word is mijn man een knuffel geven en dan vlug met mijn telefoon even BF checken :blush: Dan klinkt het standaard vanuit de andere helft van het bed: Weer met de tieten bezig???? oeps......

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei gastmama:

Het eerste wat ik doe als ik wakker word is mijn man een knuffel geven en dan vlug met mijn telefoon even BF checken :blush: Dan klinkt het standaard vanuit de andere helft van het bed: Weer met de tieten bezig???? oeps......

Hahahaha ja de mijne zegt dat ook. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.