Ga naar inhoud

Vergoeding 2017


Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

ik heb onlangs een echo laten maken en daaruit bleek dat ik minder dan 1 cm borstweefsel heb. De chirurg heeft op basis van hypoplasie de aanvraag gedaan om voor vergoeding in aanmerking te komen. Echter is dit afgewezen op basis dat er sprake moet zijn van aplasie. Ik ben in de veronderstelling dat er sprake van aplasie is als er voldaan wordt aan <1cm weefsel. Zijn er meer die hier ervaring mee hebben?

 

groetjes Salie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Lieve dames, mijn aanvraag voor de vergoeding voor een borstvergroting is afgewezen door mijn verzekeraar Avero Achmea. Ik voldoe wel aan onder de 1 cm criteria maar ik heb aan een lichte plooi volgens verzekeraar. Mijn plastisch chirurg had ook op de aanvraag hypoplasie en aanwezigheid inframaiire plooi  ingevuld. Na goed onderzoek hier op het forum weet ik dat die 2 termen absolute No Go’s zijn voor het krijgen voor een vergoeding. Ondanks dat ik wel had gevraagd of ze dit wilde aanpassen bij het indienen van de aanvraag . Inmiddels na het ontvangen van de afwijzing , vorige week  heb ik direct bezwaar ingediend maar daarna heb ik een definitieve afwijzing ontvangen dat ze het Ook in hoger beroep niet gaan vergoeden ondanks meesturen van de echo resultaten en medische fotos

 

mijn vraag nu is: welke verzekeringen zijn het meest royaal met vergoeden? Ik heb nog een paar dagen om over te stappen. Opzeggen doe ik sowieso. Ik lees wel wat goede berichten terug over FBTO. Wat zijn jullie ervaringen . Ik was overigens top verzekerd bij Achmea, geen Budgetverzekering. Vindt het heel cru. Verlies nu een beetje hoop hierdoor nml

hoor het graag . Groetjes Sky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎28‎-‎6‎-‎2017 om 10:50 zei Salie:

Goedemorgen,

 

ik heb onlangs een echo laten maken en daaruit bleek dat ik minder dan 1 cm borstweefsel heb. De chirurg heeft op basis van hypoplasie de aanvraag gedaan om voor vergoeding in aanmerking te komen. Echter is dit afgewezen op basis dat er sprake moet zijn van aplasie. Ik ben in de veronderstelling dat er sprake van aplasie is als er voldaan wordt aan <1cm weefsel. Zijn er meer die hier ervaring mee hebben?

 

groetjes Salie

Dan heeft je chirurg een foute aanvraag gedaan. Ga terug naar je chirurg en zeg hem dat hij een aanvraag moet doen voor aplasie.. 

Verder zijn er meer meiden met jouw situatie in het volgende topic:
https://www.borstenforum.com/topic/15981-vergoeding-in-2017/?page=67&tab=comments#comment-430697

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.