Ga naar inhoud

Vraag over Motiva full/corsé (Fresow)


Aanbevolen berichten

Hi!

Ik wordt 24 juli geopereerd door dr Fresow. Tijdens het passen gaf de consulente, Fien vd Broek, aan dat als ik groter wilde passen dan 315 cc, het automatisch corsé zou worden.

Ik heb gemaild om te vragen hoe dat nu zit, omdat ik veel verhalen lees van meiden die meer cc's hebben en wel gewoon de motiva full.

Heeft dat te maken met de breedte van mijn borst ofzo?

 

Ik heb het idee dat ik daar wat informatie over gemist heb tijdens het consult. Fresow kwam nog langs en heeft wel gekeken naar mijn borsten en de kleine ongelijkheid, maar geen advies gegeven over de maat of aangegeven wat mijn 'max' is. Dat weet ik dus ook niet.

 

Wie heeft een vergelijkbare of juist andere ervaring bij Faceland of heeft antwoord op mijn vraag (full-corsé overgang)?

 

Alvast bedankt voor het meedenken! :35:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jouw theorie klopt, omdat op de matentabel van Motiva rond 315cc bij een breedt van 11 staat. Waarschijnlijk is dat jouw max breedte en moet je bij meer cc naar het andere model.

Moet zelf nog op consult bij Faceland dus ik volg dit topic even! 

Dit zijn van die dingen ik ook zou willen begrijpen voor ik een beslissing neem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt wat je zegt. Als je een groter aantal cc neemt dan neemt de breedte ook toe. Dus waarschijnlijk wordt een full dan te breed voor jou borsten. Je kan op internet de maattabel van motiva opzoeken daar staan de maten in. 

 

Fresow heeft bij mij wel besloten dat hij 450 echt de max vond. Zat eerst op 425 maar wou toen toch nog groter hij zei toen dat ik dan nog wel de 450 kon krijgen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lois95 weet jij of de maat van je borst iets is wat je zelf ook kan opmeten? Dan zou met de tabel van Motiva erbij je zelf toch een indicatie moeten hebben wat je eigen max in elk geval is. De arts weet het natuurlijk nog veel exacter maar ik heb nu eigenlijk geen idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lois95 @Henrique

Bedankt voor jullie reacties!

Ik denk inderdaad dat 11 cm breedte dan mijn max is. Ik heb een paar dagen geleden even gemaild met de vraag wat de breedte is, maar nog geen antwoord. Ik heb nu nog een passessie gepland, wil toch nog een keer groter passen. Vond het toen al heel wat, maar hoe vaker ik de foto's terugzie, hoe kleiner ik ze eruit vind zien :rolleyes:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Evah:

@Lois95 @Henrique

Bedankt voor jullie reacties!

Ik denk inderdaad dat 11 cm breedte dan mijn max is. Ik heb een paar dagen geleden even gemaild met de vraag wat de breedte is, maar nog geen antwoord. Ik heb nu nog een passessie gepland, wil toch nog een keer groter passen. Vond het toen al heel wat, maar hoe vaker ik de foto's terugzie, hoe kleiner ik ze eruit vind zien :rolleyes:.

Zou dan zeker nog een keertje passen als ik jouw was! Beter keer te veel dan te weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Henrique:

@Lois95 weet jij of de maat van je borst iets is wat je zelf ook kan opmeten? Dan zou met de tabel van Motiva erbij je zelf toch een indicatie moeten hebben wat je eigen max in elk geval is. De arts weet het natuurlijk nog veel exacter maar ik heb nu eigenlijk geen idee.

Het opmeten van je eigen borstbreedte is redelijk lastig omdat je de evt. bolling niet mee mag nemen. Verder weet je dan nog niet echt iets, omdat niet iedere pc deze borstbreedte als maximale uitgangspunt neemt.
De ene pc neemt een marge van een halve cm, de andere pc neemt een marge van 2 cm, tussen de breedte van het implantaat en je eigen borstbreedte.
Ook speelt hierin mee de dikte van je huid, en de hoeveelheid eigen weefsel.

Zelf een indicatie proberen te maken, is dus erg lastig helaas :) 

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 15-6-2017 om 06:42 zei Henrique:

13 juli heb ik mijn consult.

En ik ga mijn lijstje met vragen maar eens aan het papier toevertrouwen @best_boobie , want nu spookt het nog allemaal in mijn hoofd :-)

13 juli, hoe laat?

Ik ga dan voor mijn tweede passessie!

Bij welke consulente heb je je afspraak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat verstandig zeg, het is een hele uitgave en dan wil je ook vertrouwen hebben in de keus.

Ik lees ook in diverse berichten dat de maat in het pashemdje groter oogt dan als een implantaat uiteindelijk is geplaatst. Daar ga ik zelf rekening mee houden door denk ik net het maatje groter te pakken dan in het pashemdje het mooiste is. En wat natuurlijk geplaatst kan worden bij mijn lichaam. Ben benieuwd hoe jij dat ervaart en geniet van de tweede sessie!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.