Ga naar inhoud

vakantie??


tess27

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

Ik word morgen geopereerd ( voor de spier ) en ik vertrek 6juli op vakantie( 3 weken na de operatie dus ongeveer )

Mijn PC zei dat dit geen enkel probleem was omdat het voor de spier is en zolang ik de littekens maar goed afdek,

nu lees ik op dit forum dat je helemaal nog niet mag zonnen of in bikini mag, terwijl ik dus balaton ga ( strand, meer en een festival ).

 

Nu ben ik echt in de war en ik kan mijn vakantie niet meer cancelen...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jou was zou ik ze echt heel frequent insmeren met een hoge bescherming of een tshirtje dragen waarin je buik mooi opvalt ofzo :) 

 

Best eens bellen naar jouw pc, denk dat die van een vakantie ook wel verwacht dat je gaat zonnen he

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Inew:

Als ik jou was zou ik ze echt heel frequent insmeren met een hoge bescherming of een tshirtje dragen waarin je buik mooi opvalt ofzo :) 

 

Best eens bellen naar jouw pc, denk dat die van een vakantie ook wel verwacht dat je gaat zonnen he

 

 

Ja ik dacht misschien aan een badpak? maar dat laat misschien nog UV-stralen door? ik ga met 4 vriendinnen op vakantie en we zitten net aan een groot meer en het is er elke dag 30 graden dus niet zwemmen of niet zonnen lukt bijna niet of ik moet alleen op de kamer blijven...

 

Ik heb hem hier een mailtje over gestuurd en hij antwoordde dat we dit morgen zouden bespreken (maar morgen is te laat want dan is de operatie :huh:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tess27 tgohja, UV stralen gaan daardoor denk ik, of toch genoeg voor je net nieuwe borsten te schaden. Leuk trouwens dat je kan showen op je vakantie! Geeft me wat meer moed dat ik er ook ga kunnen staan op Tomorrowland zonder schrik te hebben van iedereen die tegen mij gaat botsen :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Inew:

@tess27 tgohja, UV stralen gaan daardoor denk ik, of toch genoeg voor je net nieuwe borsten te schaden. Leuk trouwens dat je kan showen op je vakantie! Geeft me wat meer moed dat ik er ook ga kunnen staan op Tomorrowland zonder schrik te hebben van iedereen die tegen mij gaat botsen :wacko:

 

Ja ik twijfel nu toch of ik de operatie kan laten door gaan, mag ik zelfs al in water " zwemmen " ?

En oh tegen Tomorrowland ben ik 6 weken PO ! En ja niet botsen op TML is bijna onvermijdelijk, haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei tess27:

 

Ja ik twijfel nu toch of ik de operatie kan laten door gaan, mag ik zelfs al in water " zwemmen " ?

En oh tegen Tomorrowland ben ik 6 weken PO ! En ja niet botsen op TML is bijna onvermijdelijk, haha. 

ja maar heb zo veel schrik dat het mijn borsten gaat schaden ofzo. en van mijn pc mag zwemmen pas na 6 weken, maarja...Tomorrowland zal hij ook wel niet zien zitten na 5 weken... denk dat het van je zelf afhangt , maar toch best luisteren naar zijn persoonlijke mening. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei tess27:

 

Ja ik twijfel nu toch of ik de operatie kan laten door gaan, mag ik zelfs al in water " zwemmen " ?

En oh tegen Tomorrowland ben ik 6 weken PO ! En ja niet botsen op TML is bijna onvermijdelijk, haha. 

Met 3 weken po zwemmen lijkt me niet verstandig zelf niet met een waterdichte plakker. Moet je normaal voor de spier ook niet 4 weken een sport bh aan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend....bijna nieuwe borsten :)

 

Weet je wat het is met die hitte....bacterien vinden dat heerlijk... mij lijkt het niet slim om in de hitte te zitten en ook niet in het water. Ik zou zelf persoonlijk het risico niet durven lopen dat het hierdoor zou gaan ontsteken. 

 

Ik snap zoiezo niet dat je zo kort na de operatie zo'n soort vakantie pland...hitte...zwemmen en feesten . Plastische chirurge kunnen soms zo makkelijk doen over het herstel. 

 

Let goed op jezelf.

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Zinin:

Spannend....bijna nieuwe borsten :)

 

Weet je wat het is met die hitte....bacterien vinden dat heerlijk... mij lijkt het niet slim om in de hitte te zitten en ook niet in het water. Ik zou zelf persoonlijk het risico niet durven lopen dat het hierdoor zou gaan ontsteken. 

 

Ik snap zoiezo niet dat je zo kort na de operatie zo'n soort vakantie pland...hitte...zwemmen en feesten . Plastische chirurge kunnen soms zo makkelijk doen over het herstel. 

 

Let goed op jezelf.

 

Xxx

 

Ja mijn vakantie was al heel lang op voorrand gepland, het is mijn BV die nog maar een paar maandjes gepland is en mijn P.C zei dat dit wel kon indien ik alles goed afplakte maar nu ik mij wat beter inlees op dit forum heb ik hier toch maar stress voor...

 

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei Happy(._.):

Met 3 weken po zwemmen lijkt me niet verstandig zelf niet met een waterdichte plakker. Moet je normaal voor de spier ook niet 4 weken een sport bh aan? 

 

Ja echt zwemmen niet, maar ' verfrissen ' is dat mogelijk? 

Ja ik dacht het ook als ik op me op dit forum informeer en andere sites maar mijn chirurg doet er nogal losjes over en zegt dat ik na 2 weken al wel een bikini aan kan of bv zo'n Calvin Klein bh...

Dan stel ik liever mijn operatie nog even uit maar hij doet alsof dit geen enkel probleem is :huh: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het dan geen probleem om ongeveer 3 weken na operatie al op vakantie te vertrekken? 

Als ik op enkele sites kijk, mag je pas na 6 weken zonnen, in het water,... en is dit gevaarlijk voor het litteken/ bacterien. Is dit dan verstandig of klopt deze info niet op de sites? Ik ga namelijk op zon-zee-strandvakantie voor 8 dagen.

Tot morgen! 

---------------------------------------------------------------------------------

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor, maar jouw chirurg gaat er naar mijn mening net even te makkelijk mee om.

 

Natuurlijk krijg je voor de spier en zal je minder pijn ervaren dan degenen die dual plane krijgen.
Maar voor de spier betekend niet dat je wonden aan de binnenkant sneller herstellen of dat bacteriën in de warmte niet gaan reageren. Veel meer sites zeggen 6 weken niet zwemmen, zonnen enzovoorts, ook hier word het niet gezegd om vervelend te doen.

Daarnaast denk ik ook echt dat je het niet heel fijn gaat vinden om de hele dag in bikini te zitten 3 weken na de operatie, plus je moet maar mazzel hebben dat ze er al een beetje uitzien als borst en niet als "opgeplakte tiet".
Ik zou echt voor safe gaan en niet op vakantie gaan, het zegt mij genoeg dat je hier bevestiging komt vragen of het wel oké is dat je op vakantie gaat. 

Hetzelfde over naar tomorrow land gaan, vind je een festival nu echt belangrijker dan "veilig" genezen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Inew Met 4 weken PO (ongeveer) had ik een verjaardag, normaal vet gezellig maar ik was na 1,5 uur daar zo moe dat ik naar huis ben gegaan en was blij dat ik in m'n bedje kon stappen na een autoritje van ongeveer 20 minuten :P 

 

Maar los van de ervaringen van een ander, waarom riskeer je het als er geadviseerd word om voorzichtig te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Inew:

@Rocker Nee, daarom vraag ik het zo veel na wat anderen mensen hun ervaringen zijn met dit soort dingen :)

Persoonlijk zou ik het ook heel eng vinden. 

om zo vroeg al op vakantie te gaan en zeker om te gaan zwemmen ik zou dat echt niet durven. 

En ik al stress hebben omdat ik 11 weken herstel heb tot mijn vakantie Hahaha.  

 

Mja je moet doen natuurlijk wat jij best vind en durft. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo! Ik reageer eventjes omdat ik mezelf hier heel erg in herken.

Bij mij werd het ook voor de spier geplaatst en ik ben een nogal uitbundige studente dus had ook niet echt het geduld om binnen te blijven zitten. Ik moest wel 3 weken een sportbeha dragen en eerlijk gezegd was het anders ook wel niet doenbaar. Het voelt gewoon slecht om een bikini ofzo aan te doen door het gewicht en het voelt echt de 'fragiel'. Maar ik ging wel al uit enzo na 3 weken. Enkel eens een poolparty gedaan na 4 weken en dat zwemmen was echt geen goed idee geweest. Op het moment zelf ging alles goed enzo maar de dag nadien stonden mijn wondjes dik en rood. Denk niet dat dat de bedoeling kan zijn. Op zich gaat dat allemaal wel lukken! Gewoon niet botsen, proberen toch een sportbeha aan te doen en niet te lang aan een stuk te zwemmen denk ik. No stress! En veel plezier en succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei tess27:

 

Ja echt zwemmen niet, maar ' verfrissen ' is dat mogelijk? 

Ja ik dacht het ook als ik op me op dit forum informeer en andere sites maar mijn chirurg doet er nogal losjes over en zegt dat ik na 2 weken al wel een bikini aan kan of bv zo'n Calvin Klein bh...

Dan stel ik liever mijn operatie nog even uit maar hij doet alsof dit geen enkel probleem is :huh: 

Ik zou je boobs en littekens drooghouden om infecties zoveel mogelijk te vermijden. Verfrissen tot aan je navel kan wel he. Calvin klein heeft nu wel bikini's zoals ze ook hun sport topjes hebben misschien is dit dan wel een optie? Ik ben geen arts natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon lekker op vakantie gaan.

In de warmte herstel je ook hoor, er zijn ook vrouwen in de tropen die borstvergrotingen doen.

Ik zou niet gaan zwemmen, wel tot je navel erin inderdaad. Ik mocht alleen onder "stromend" staan.

En als je in de zon ligt een grote dubbel gevouwen shawl over je borsten leggen, heb ik ook gedaan, geen probleem.

Bij mijn eerste borstvergroting liep ik na een week al in Amsterdam met koninginnendag, dus na 6 weken op een festival moet ook wel kunnen. Gewoon goed uitkijken, niet vooraan willen staan en niet teveel alcohol drinken waardoor je controle verliest.

Fijne vakantie!

Groet Moony

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in dezelfde siutatie. Doordat de kliniek op het laatste moment de operatie uitgesteld had vertrek ik zelfs al na 2 weken + 4 dagen PO naar de zon. Ondanks dat ik dual plane heb gehad vindt mij PC het geen enkel probleem omdat alles goed aan het genezen is. Zwemmen mag nog niet en ik ga ook op een zonnebedje zitten en niet in het strand. Natuurlijk mogen de littelens nog niet in de zon maar een bikini aan terwijl je rustig zit is geen probleem. Op onze huid zitten altijd vele goede en slechte bacterien en zelfs als je je volledig desinfecteert hebben die bacterien zich ook in koud weer binnen enkele uren volledig in aantal hersteld. In Nederland wordt het de komende dagen ook 30 graden. Ik zou gewoon rustig aan doen verschillende malen per dag douchen met schoon water en dan steeds schone handdoeken gebruiken. Alles met mate en met voldoende rust doen... niet uren achter elkaar gaan bakken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.