Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

@best_boobie bedankt voor je reactie!  Fijn dat je het weet te nuanceren. Het klonk even alsof een doem scenario een kwestie van tijd was bij siliconen! 

 

@Faye_ ik denk dat je gelijk hebt dat Pc's vooral willen verkopen. Maar ik kreeg naar aanleiding van mijn consult wel meer geruststelling! Zelf heb ik ook diverse onderzoeken gelezen waarbij gekeken werd of implantaten een verhoogd risico op immuunsysteemziekte op kan leveren. En de overal conclusie was toch dat het niet aan te tonen is en dat niet duidelijk aan te wijzen is dat deze voortkomen door implantaten of dat het risico er al was! Mijn moeder heeft bijvoorbeeld een darmziekten, maar deze is niet erfelijk. Als zij maanden voor het uitbreken van haar ziekte implantaten had laten plaatsen dan had ze zich ook kunnen afvragen of het door de borstvergroting kwam. Dit terwijl ze het sowieso al kreeg. Daarnaast heeft mijn vader ms gekregen, waarbij hetzelfde geld. Het is niet erfelijk.. En als je er 'aanleg' voor hebt dan krijg je het sowieso..

 

Ik vind het een moeilijke beslissing. Juist ook omdat er in mijn familie dergelijke ziekten voorkomen! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bijna! Zo is het idd.

Bloem7890 bleek steeds meer iemand die hier kwam om anderen bang te maken. 

Ik kreeg zelfs pbs waarin ik beschuldigd werd van het promoten van prothesen.  Ook desert-rose werd in een topic op een rare manier aangesproken.

 

Blijkbaar was bloem7890 niet goed op de hoogte, gefrustreerd door haar ziek worden, en reageerde ze een gedeelte dommigheid op ons af.

Jammer dat er mensen bestaan die anderen graag het leven zuur maken.

Gelukkig heb ik echter de mogelijkheid om dit soort mensen te weren van het forum. 

Mensen bang maken, en in dit geval dus onterecht, gaan ze maar ergens anders doen. 

Als zoiets terecht is, zal ik niemand verwijderen, maar op deze manier was het te gek aan het worden....

 

Xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bijna! Mijn PC heeft me ook gerustgesteld, maar soms als dit soort dingen voorbij komen kan ik ineens weer wantrouwend zijn. Ook als je het op internet specifiek zoekt wordt je gek. Zoals je zegt wordt het geschetst als een kwestie van tijd! Gelukkig zijn het eigenlijk maar een paar gevallen waarbij het niet heel duidelijk is of het nu door de implantaten komt. 

 

Normaliter als iemand complicaties heeft dan wordt daar een topic over gepost. Maar nu zag ik haar echt ineens overal op reageren, ook topics waar al jaren niet in gereageerd was! Voor mij een teken dat het vooral om herrie maken gaat. 

 

Laten we ons allemaal gewoon goed voor laten lichten door onze eigen PC! Hoe ver ben jij nu Bijna! ? Zo te horen heb je al consults gehad, hoe gaat het nu verder?

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie heftig dat ze je via pb beschuldigd! Ik kan me voorstellen dat zij gefrustreerd is en enorm baalt! Of het van de implantaten komt of niet is natuurlijk niet te bewijzen (denk ik). Maar ik kan me voorstellen dat deze mevrouw iedereen aan het denken wilt zetten. Dat is bij mij in ieder geval flink gelukt!

 

@Faye_ ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden! Wanneer je specifiek gaat zoeken wordt je helemaal gestoord! Dan vraag ik mijzelf af waar ik in godsnaam mee bezig ben! Dit terwijl mijn pc mij eigenlijk best gerustgesteld had. Sterker nog, als deze mevrouw niet zo had gereageerd dan zou ik alles gewoon door zetten!! Ze heeft precies de angst aangeraakt waar ik het meeste mee zit!!

 

In principe ben in al heel ver in het proces. Consult gehad, gepast, maat gekozen, datum gepland 18 mei.. Alleen nog betalen. Ik word nu ook verscheurd door twijfels.  Terwijl ik gisteren eigelijk alles wilde betalen.  Ik moet nu wel snel beslissen. Die druk is vervelend. Aan de andere kant moet ik een keuze maken. Heb me zo goed voorbereid als dat het kan!   Weten jullie of er vrouwen actief zijn die hun implantaten al langer dan 5/10 jaar of langer hebben en nog steeds tevreden zijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bijna! Spannend dat het nu zo dichtbij komt, ik denk dat het niet meer dan normaal is dat nu het bijna definitief wordt de twijfels toch weer wat extra opkomen. Misschien kun je nog eens met je arts bellen? 

 

Mijn moeder heeft op haar 38ste een bv gehad en wordt dit jaar 50. Ze heeft nergens last van! Daardoor vond ik mezelf altijd vrij naïef, maar inmiddels begrijp ik ook wel dat de mensen waarbij het misgaat dat je hen het meest hoort. Mijn moeder doet lekker haar ding, zit niet op een forum of wat dan ook. Haar positieve verhaal wordt dus niet zo de wereld in gegooid als negatieve ervaringen.

 

Succes met je laatste stap! Liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Faye_ bedankt voor je reactie.  Ik heb gisteren contact gehad met de kliniek. Ik heb mijn verhaal bij de dame die ook mijn consult begeleidde neergelegd. Zij wilde benadrukken dat er zeer zelden auto immuunziekte ontstaan door siliconen. En in de gevallen waarbij dit gebeurt er niet concreet aangetoond kan worden dat de ziekten ontstaan door de siliconen of dat je sowieso een drager van de ziekte was. Al met al drukte ze me op het hart dat ik er zelf volledig achter moet staan en dat ik mij daar goed bij moet voelen. 

 

War fijn dat je moeder zulke positieve ervaringen heeft met haar bv. Ik ga vandaag nog eens goed nadenken! Bedankt! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bijna!

Het is nooit verkeerd om goed na te denken over de beslissingen die je neemt. Je kunt echter 100000 goede verhalen lezen en dan daar tegenover 1 zo een heftig verhaal (en ook nog op een heftige manier, agressief, verteld) en dat blijft je het meeste bij....

 

Uiteraard moet jij de keuze maken, maar bedenk je anders ook eens over hydrogel.  Als je af zou willen zien van siliconen, is dat misschien een goed alternatief?

 

Ik wil wel nog even zeggen dat ik nu 5 jaar siliconen heb en me beter voel dan ooit. Geestelijk doet het namelijk ook wel wat ;)

Ben er veel zelfverzekerder van geworden, en heb geen lichamelijke klachten.

 

Veel succes met je keuze!!

 

En wat betreft die pb, ach, ik draai hier al een tijdje mee, het doet me weinig moet ik zeggen :)

 

Xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iedereen,

Ik heb de knoop doorgehakt!  18 mei zet ik de operatie door.  :D wie het leuk vind om mijn verhaal te volgen kan mee kijken bij mijn topic bij operatie verslagen! Iedereen bedankt voor jullie steun ^_^ het heeft me zeker geholpen! 

 

Spannend dit! Nog maar 7 dagen te gaan. Nu beginnen alle voorbereidingen.. Waar te beginnen?! Ik heb in ieder geval vrij van werk, opvang voor de Kids,  mijn partner is sowieso 8 dagen thuis en daarna beschikbaar voor het wegbrengen en ophalen vd Kids bij school. Ook heb ik een voedingskussen en tussenstukjes voor de bh. En de sport bh krijg ik vd kliniek! Tips zijn welkom :blush::)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Bijna!:

Hoi iedereen,

Ik heb de knoop doorgehakt!  18 mei zet ik de operatie door.  :D wie het leuk vind om mijn verhaal te volgen kan mee kijken bij mijn topic bij operatie verslagen! Iedereen bedankt voor jullie steun ^_^ het heeft me zeker geholpen! 

 

Spannend dit! Nog maar 7 dagen te gaan. Nu beginnen alle voorbereidingen.. Waar te beginnen?! Ik heb in ieder geval vrij van werk, opvang voor de Kids,  mijn partner is sowieso 8 dagen thuis en daarna beschikbaar voor het wegbrengen en ophalen vd Kids bij school. Ook heb ik een voedingskussen en tussenstukjes voor de bh. En de sport bh krijg ik vd kliniek! Tips zijn welkom :blush::)

 Ik ben eventjes offline geweest, merkte aan mijzelf dat ik er zoveel mee bezig was en dan dat negatieve berichtje!

 

maar wauw, ontzettend goed dat je de beslissing hebt gemaakt zeg. Valt er een last van je schouder nu je de knoop doorgehakt hebt? Nu kun je in ieder geval ook gewoon mentaal voorbereiden en proberen er naar uit te zien. 

 

Waar wordt je precies geopereerd? Ik zit te denken dat als ik het wil gaan doen bij Veldhuis of bij Bergman clinics. Een voedingskussen is trouwens wel echt een slim idee zeg. Verder heb ik natuurlijk geen tips voor je, ik was wel laatst bij een BH winkel om ook eens informatie te vragen en ze adviseren natuurlijk allemaal dat je goed rust moet houden en zeker geen BH moet dragen, maar dat weet je waarschijnlijk al lang:)

 

Heel veel succes met de operatie! Ik zal aan je denken, trouwens aan jullie allemaal die binnenkort de operatie hebben. Ergens ben ik 'jaloers' op jullie, ik zou willen dat ik daar al was, maar mijn tijd zal vast nog wel komen. :)

 

liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@L.HR ik snap dat je je even terug getrokken hebt. Het is nogal wat! 

 

Voor mij is er een enorme last van mijn schouders gevallen!  Ik word geopereerd bij de bauland kliniek. Ik heb ook een operatie pagina!  daar zal ik ook alles bijhouden. Ook hoe ik me voorbereidt. Als je het leuk vind kan je mee lezen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-5-2017 om 16:42 zei L.HR:

Hey allemaal,

 

Ik ben net nieuw hier en was aan het bladeren door alle discussies. De reden dat ik op dit form zit is omdat ik echt meer informatie wil over de ervaringen van mensen die een borstvergroting hebben gedaan. 

 

Even een korte situatieschets.

Ik ben bijna 23 jaar, studerend en voel mij ontzettend onzeker wanneer het gaat over mijn borsten. Mijn cup zal zijn AA, als het niet minder is. Ik ben regelmatig bij de dokter geweest om te controleren of er iets mis wat met mijn hormonen en of ik misschien hormoon pillen kon slikken zodat de groei wat meer in gang zou komen. Dit heb ik echter pas gevraagd vanaf mijn 21/22. Ik had altijd de stille hoop dat het nog zou groeien, maar helaas. 

 

Ik ben ook al eens bij een open avond geweest bij Veldhuis kliniek en heb een consult gehad bij de Bergman. Het klinkt allemaal mooi een borstoperatie, als ik hier over nadenk en mij bedenk dat ik mij niet meer rot hoef te voelen na een operatie wanneer ik een BH wil kopen, op het strand loop, onder de douche sta. 

 

Nou ik kan er van alles omheen vertellen hoezo ik het wil, waarom ik het wil en dergelijke maar ik denk dat iedereen dat wel herkent. Nu is mijn vraag; wil iemand met mij zijn verhaal delen en bij wie ik vragen kan stellen. Dit zou mij enorm helpen bij de overweging om een operatie te ondergaan. Ik vind het ontzettend eng te bedenken wat er bij zo'n operatie allemaal wel niet mis kan gaan, want ja, die verhalen hoor je natuurlijk ook. 

 

Of te bedenken dat het straks TE groot is, dat wil ik ook absoluut niet!! Het moet passen bij mijn lichaam, en ik hoef geen overdreven grote borsten. 

 

Ik hoor het wel..

@L.HR Hoi!

 

Neem gerust een kijkje op mijn profiel. Ik heb er 2 verslagen gepost. Van de dag van de ingreep en mijn dagen na de operatie. Op vandaag ben ik 1 week PO...

Bij vragen maar je mij deze gerust altijd stellen!

 

Groetjes,x 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Faye_:

Dankjewel @L.HR, voor jou natuurlijk hetzelfde gewenst. 

 

Heeft het de discussie een beetje geholpen? Wat zekerder of je het wil doorzetten?

 

Het heeft in iedergeval mn verlangen wel versterkt, en dat is denk ik ook belangrijk. Ik probeer er ook met mensen uit mijn omgeving over te praten maar toch merk ik dat dit lastig blijft. Zo kreeg ik een reactie van een 'vriendin' van mij dat ik het maar moest accepteren en dat iedereen wel met iets ontevreden is. Dat is wellicht zo, maar dat was even een domper. 

 

Toch blijf ik vragen houden en die moet ik gewoon even uitzoeken, zoals : 

- welke implantaten

- hoeveel CC

- welke kliniek 

 

Nou lijken natuurlijk niet zoveel vragen, maar het vraagt om onderzoek. Mocht je het nog leuk vinden mogen jullie nog best hier wat meer over vertellen, over de implantaten en waarom de keus of welke kliniek. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Bijna!:

@L.HR ik snap dat je je even terug getrokken hebt. Het is nogal wat! 

 

Voor mij is er een enorme last van mijn schouders gevallen!  Ik word geopereerd bij de bauland kliniek. Ik heb ook een operatie pagina!  daar zal ik ook alles bijhouden. Ook hoe ik me voorbereidt. Als je het leuk vind kan je mee lezen :)

 

Ik ga zeker meelezen, ik moet jullie volgensmij ergens volgen! haha, 

 

hoezo heb je gekozen voor Bauland kliniek? en waar zit dat precies? 

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Faye_@Bijna!@best_boobie@LilyR97

 

Ik heb wel eens een foto gemaakt bij de Bergman met een pas BH met prothese, ik weet alleen niet meer precies hoeveel CC het was, zouden jullie als buitenstaanders eens jullie mening willen geven?

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LilyR97

@L.HR dankjewel lieverd! Ik hou je op de hoogte :116: en heel veel succes nog met je zoektocht naar de juiste pc/aantal cc! Je kan me altijd een berichtje sturen als je vragen hebt na mijn operatie :) 

 

vind de maat met de pasprothese overigens heel goed bij je passen! Idd niet te overdreven maar zeker niet te klein. Staat mooi in verhouding met de rest van je lichaam! Had je tien ook een 3D consult gehad waarbij de prothesen op jouw eigen lichaam worden geprojecteerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2017-5-12 om 14:57 zei L.HR:

 

Ik ga zeker meelezen, ik moet jullie volgensmij ergens volgen! haha, 

 

hoezo heb je gekozen voor Bauland kliniek? en waar zit dat precies? 

 

liefs

@L.HR ik zal je even een berichtje sturen vanaf mijn operatie pagina :).

 

Ik heb eerst klinieken uitgezocht aan de hand van implantaten en recensies. Ook ken ik een aantal meiden en oudere vrouwen die bij Bauland kliniek geholpen Zijn. Naar aanleiding van mijn consult daar heb ik voor deze kliniek gekozen. De kliniek bevindt zich in Mill.  Dat is voor mij een half uur rijden.

 

Ik vind je pasprotheses mooi!  Hoe wil je ze laten plaatsen? Ik geloof dat ze iets kleiner worden als je ze achter de spier willen laten plaatsen. 

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op 12-5-2017 om 15:11 zei L.HR:

@Faye_@Bijna!@best_boobie@LilyR97

 

Ik heb wel eens een foto gemaakt bij de Bergman met een pas BH met prothese, ik weet alleen niet meer precies hoeveel CC het was, zouden jullie als buitenstaanders eens jullie mening willen geven?

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Het staat je mooi maar wat vind je zelf? Twijfel je voor groter?

 

Op 12-5-2017 om 14:56 zei L.HR:

 

Het heeft in iedergeval mn verlangen wel versterkt, en dat is denk ik ook belangrijk. Ik probeer er ook met mensen uit mijn omgeving over te praten maar toch merk ik dat dit lastig blijft. Zo kreeg ik een reactie van een 'vriendin' van mij dat ik het maar moest accepteren en dat iedereen wel met iets ontevreden is. Dat is wellicht zo, maar dat was even een domper. 

 

Toch blijf ik vragen houden en die moet ik gewoon even uitzoeken, zoals : 

- welke implantaten

- hoeveel CC

- welke kliniek 

 

Nou lijken natuurlijk niet zoveel vragen, maar het vraagt om onderzoek. Mocht je het nog leuk vinden mogen jullie nog best hier wat meer over vertellen, over de implantaten en waarom de keus of welke kliniek. 

 

 

Misschien is die 'vriendin' jaloers? Als jij er zo mee zit en graag een bv wilt zou zij juist blij moeten zijn. Tenminste zo was dat bij mij wel. Het is jouw lichaam en jouw keuze. Als jij je beter voelt door een bv dan moet ke dat gewoon doen. 

Risico's zijn er altijd maar dat is met iedere operatie zo. 

 

Welke provincie woon je? Ik weet niet of afstand een rol speelt? Speelt geld een rol? Bergman en Velthuis vragen de hoofdprijs. Velthuis €4200 of €4700 terwijl de meesten geloof ik rond 3000-3500 zitten. Bij Bauland geloof ik zelf iets lager nog. 

 

Verder heb je misschien hier wel namen voorbij zien komen? Heb je daar eens iets over opgezocht? Wat zegt je gevoel dan? Vind je het mooi wat de arts maakt? Hoe zijn de verhalen? Zo kun je een beetje kijken bij welke arts je wilt gaan. Boek dan een aantal consulten zodat je kunt vergelijken. 

 

Wat betreft maat kan een arts je daar beter bij helpen. Kijk wat je mooi vind, wanneer vind je het echt te groot. Kun je dan 1 maat kleiner, hoe staat dat, etc. Je moet je niet zo focussen op een maat maar op wat je in de spiegel ziet ;) 

 

Cupmaat na een bv is anders dan hoe het eruit ziet. Op je foto bijvoorbeeld ziet het er misschien uit als een b cup maar dan heb je wellicht voor bh een C cup. Komt door de beugels die om je prothesen heen moeten. 

 

Welk merk of vorm is afhankelijk van wat je wilt en de arts mee werkt. Ik ben naar Verdonck geweest (België) en had de keuze uit Sebbin Mentor en Motiva. Alles plaatst hij dual plane. Sebbin is heel smal met veel projectie. Mentor is wat breder en zie je in NL veel voorbij komen. En dan heeft hij Motiva (ergonomix variant). Zoals ik in pb al zei is dit een slimme gel en valt iets natuurlijker maar wel alle voordelen van een ronde prothese. Ook iets minder kans op rimpels/kapsel dam anderen. Ik vind Verdonck heel fijn omdat hij zijn vak goed verstaat maar absoluut geen verkooppraatje houd. Het blijft jouw keuze en hij geeft opties zodat het natuurlijk blijft. Heel/te groot voor iemand plaatst hij niet.

 

Oeps het is weer een heel verhaal geworden. Hopelijk kun je zo een beetje vooruit. Mocht je nog vragen hebben laat maar weten ;) 

 

succes! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo L.HR,

 

Als het goed is, heb ik je toegevoegd zodat je tzt ook op mijn profiel kunt meekijken. Mijn situatie is niet helemaal vergelijkbaar met die van jou. Maar.... ook hier zijn er twijfels ;) Ik ben nu 27, maar ik wil al sinds mijn 18e een borstvergroting. Op dat moment was voor mij duidelijk dat mijn borsten mij enorm onzeker maakte en ik merk dit nu nog. Niet de kleding kopen die ik eigen leuk vind, maar de kleding kopen die mijn borsten optisch wat groter maken etc. Sinds ik de maximazer van de hunkemoller heb ontdekt, is dit ook de enige BH die ik nog draag :P. Hiermee kon ik mijn cup A (die niet in verhouding staat tot mijn lichaamsbouw) voor de buitenwereld vergroten naar een Cup C. Ik heb namelijk erg redelijk brede heupen en billen, dus dan zou je ook een mooi stel borsten verwachten :blush:

 

In Januari (na bijna 9 jaar dus) eindelijk de stap gezet richting een plastisch chirug. Tijdens de passessie met 400cc monobloc hydrogel voor de spiegel, op dat moment was ik zo blij. Ik wilde natuurlijk ogende borsten die passen bij mijn lengte en gewicht (toen 167cm met 73 kg). Het zou 400cc monobloc hydrogel voor de spier worden. Ik zou hiermee op een iets grotere cup C uitkomen. Het zou dus lijken op mijn vorm borsten die ik heb als ik mijn maximazer met een strak topje aan heb en dit is hetgeen wat ik persoonlijk erg mooi vind.

 

Echter nu, 6 weken voor mijn operatie, slaan de twijfels weer toe. Ik ben intussen afgevallen, ik weeg nu 67kg. Is het niet te groot? Wat als het misgaat? Wat als mensen straks heel naar gaan reageren? Kan ik nog wel 400cc voor de spier kwijt zonder dat het erg nep gaat kijken??

 

Ik denk dat iedereen die twijfels wel wat blijft houden. Ik was in het begin mega enthousiast. Ik heb zelfs de operatie in mijn enthousiasme al aanbetaald! De consulente waarmee ik na mijn gesprek met Dr Visser mee heb gesproken gaf al aan dat iedereen vlak voor de operatie gaat twijfelen, het is immers niet niets! Vandaar mijn tip om sowieso 6 weken voor je operatiedatum nog een extra consult in te laten plannen om de laatste twijfels door te nemen. Kijk ook naar foto's van wat je mooi vind en neem dit mee naar de chirurg. Ik heb aangegeven dat ik graag een C cup wil, maar wat voor haar een C is kan voor mijn gevoel totaal anders zijn. Denk verder goed na of je siliconen wilt of liever een andere type vulling. Door vooraf goed in te lezen, kun je al veel zorgen weghalen. Ik heb bijv bewust voor monobloc hydrogel gekozen. 

 

Scroll gerust over mijn profiel heen en stuur maar een berichtje als je nog vragen hebt. Succes!! ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.